Sześć firm chętnych na budowę trasy S7. Cztery mieszczą się w budżecie

Do przetargu zorganizowanym przez Generalną Dyrekcję Dróg krajowych i Autostrad zgłosiło się sześć firm. Walczą one o wybudowanie 15-kilometrowego odcinka trasy S7 pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ. Droga ma być gotowa za 2,5 roku.

Publikacja: 05.03.2021 00:41

Sześć firm chętnych na budowę trasy S7. Cztery mieszczą się w budżecie

Foto: fot. AdobeStock

Budowa odcinka trasy S7 pomiędzy Lesznowolą a węzłem Tarczyn Północ przyciągnęła sześciu chętnych. Według informacji podanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, najniższą ofertę, opiewającą na 510,5 miliona złotych, złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Interor. Kolejne były od: konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia (577 mln zł), Strabag (niespełna 580,8 mln zł), konsorcjum Mota-Engil Central Europe i Budpol (608,5 mln zł), Budimex (677,1 mln zł) oraz Polaqua (728,5 mln zł). Dyrekcja na budowę zabezpieczyła ponad 636 mln zł. Oznacza to, że tylko cztery oferty zmieściły się w zaplanowanym budżecie.

CZYTAJ TAKŻE: Budowa obwodnic nabiera tempa

Procedowany przetarg jest kolejnym, po tym jak w październiku zeszłego roku, GDDKiA odstąpiła od umowy z wykonawcą, który miał wybudować ten fragment drogi S7. Drogowcy informowali wtedy, że firma IDS-BUD, mimo wielokrotnych wezwań, nie zrealizowała prac objętych kontraktem, a mobilizacja sprzętu i kadry nie dawała nadziei na ukończenie prac. Nowy wykonawca będzie musiał kontynuować działania projektowe, uzyskać zamienne decyzje ZRID, wybudować trasę, dokonać remontu starej trasy DK7 (o długości 17-kilometrów) oraz uzyskać decyzję o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi. Według Dyrekcji nowa umowa zostanie podpisana w maju br. Inwestycja ma zostać zakończona w 30 miesięcy od dnia podpisania umowy. Dodatkowym wymaganiem inwestora jest dopuszczenie do ruchu trasy po ciągu głównym w terminie 13 miesięcy od dnia podpisania umowy.

""

fot. AdobeStock

Foto: moto.rp.pl

Droga ekspresowa S7 od węzła Lotnisko do obwodnicy Grójca jest podzielona na trzy etapy:
– od węzła Lotnisko do w. Lesznowola (6,6 km),
– od w. Lesznowola do w. Tarczyn Północ (14,8 km),
– od w. Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca (7,9 km).

CZYTAJ TAKŻE: 2,5 mld zł na bezpieczniejsze drogi

Na pierwszym budowanym fragmencie zaawansowanie prac określane jest na 33 proc. Termin umowy kończy się w październiku 2022 roku. Prace na tym odcinku kończy firma Polaqua, po tym jak GDDKiA zerwała umowę z wcześniejszym wykonawcą. Z kolei fragment od węzła Tarczyn Północ do Grójca jest niemal ukończony. Zaawansowanie prac zostało przez Drogowców określone na 88 proc. W grudniu 2020 roku, przełożony został ruch z dróg lokalnych na jezdnię trasy S7. Dzięki temu wykonawca może dokończyć prace na drogach lokalnych. Oficjalnie prace mają zakończyć się z końcem marca. Ten termin może się jednak wydłużyć.

Budowa odcinka trasy S7 pomiędzy Lesznowolą a węzłem Tarczyn Północ przyciągnęła sześciu chętnych. Według informacji podanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, najniższą ofertę, opiewającą na 510,5 miliona złotych, złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Interor. Kolejne były od: konsorcjum firm Mirbud i Kobylarnia (577 mln zł), Strabag (niespełna 580,8 mln zł), konsorcjum Mota-Engil Central Europe i Budpol (608,5 mln zł), Budimex (677,1 mln zł) oraz Polaqua (728,5 mln zł). Dyrekcja na budowę zabezpieczyła ponad 636 mln zł. Oznacza to, że tylko cztery oferty zmieściły się w zaplanowanym budżecie.

Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem
Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii