– Wszystko wskazuje, że cel miliona elektryków zostanie osiągnięty jeszcze w tym roku – powiedział gazecie „Handelsblatt” przewodniczący Narodowej Platformy Przyszłości Mobilności (NPM) i doradca niemieckiego rządu Henning Kagermann, którego cytuje Deutsche Welle. Popyt na samochody elektryczne wyraźnie przyspieszył po zwiększeniu wysokości dopłat. Dopłaty w ramach programu umweltbonus sięgają teraz 6 tys. euro dla samochodów elektrycznych kosztujących do 40 tys. euro oraz 4,5 tys. euro dla hybryd plug-in. Z kolei kupujący e-auta kosztujące powyżej 40 tys. euro mogą liczyć na dopłatę 5 tys. euro, a w przypadku hybryd plug-in – na 3,75 tys. euro. To nie wszystko, bo dodatkowe 50 proc. dopłaty dokładają jeszcze producenci samochodów. W rezultacie dopłata może sięgać nawet 9 tys. euro. Wsparcie obejmuje także leasing samochodów elektrycznych.
CZYTAJ TAKŻE: Orlen wprowadza opłaty za ładowanie e-aut
Volkswagen ID.3.
Ubiegły rok – mimo pandemii – nie zaszkodził popytowi na e-auta. Już w lipcu 2020 r. Stowarzyszenie Międzynarodowych Producentów Samochodów VDIK oceniało, że w pierwszym półroczu zostanie zarejestrowanych w Niemczech ponad 90 tys. pojazdów tego typu, co oznaczało wzrost o prawie 90 procent. Z kolei jak podaje Stowarzyszenie Europejskich Producentów Pojazdów ACEA, w czwartym kwartale 2020 r. sprzedaż samochodów czysto elektrycznych (BEV) wzrosła w Niemczech do prawie 95,9 tys. wobec 15,4 tys. rok wcześniej, czyli przyrost sięgnął 521 proc.
Renault Zoe.