Zdolności produkcyjne fabryki mają w pierwszym etapie wynieść 5 GWh. W perspektywie miałby zostać zwiększone do 12 GWh. Byłby to wówczas jeden z największych tego typu zakładów na terenie Europy. Fabryka ma być zlokalizowana na terenach należących do Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Inwestycja Northwolt umocni pozycję Polski jako jednego z najważniejszych w Europie producentów baterii dla przemysłu motoryzacyjnego. Jak dotąd, największą tego typu inwestycją jest warta 3,2 mld euro rozbudowywana fabryka baterii LG Energy Solution pod Wrocławiem, która ma stać się największym takim zakładem w Europie. Wraz z zakończeniem IV etapu rozbudowy, zakłady osiągną docelową moc produkcji na poziomie 100 GWh oraz zwiększą zatrudnienie o kolejnych kilkuset pracowników (obecnie pracuje tam 9 tys. osób).
CZYTAJ TAKŻE: Branża oponiarska w Polsce planuje inwestycje
W tym roku produkcję baterii zwiększy fabryka Daimlera w Jaworze. Pierwsza linia produkująca baterie PB 300 do samochodów hybrydowych pracuje już na pełnych obrotach. Do tej pory wyprodukowano ponad 9 tys. akumulatorów. Kolejne dwie linie są właśnie testowane. Jedna z tych linii będzie produkować baterie typu EB 311, m.in. do nowego w pełni elektrycznego Mercedesa EQA. Docelowa wielkość produkcji ma przekroczyć 100 tys. sztuk rocznie. Obecnie fabryka zatrudnia prawie 1250 osób.
Mercedes EQA.
CZYTAJ TAKŻE: Motoryzacja: cyfrowa transformacja oznacza miliardowe inwestycje