E-samochody oferowane są praktycznie we wszystkich segmentach rynku. Ceny aut w pełni elektrycznych rozciągają się od ok. 82 tys. za Skodę Citigoe iV do prawie 800 tys. za Porsche Taycana Turbo S. W przypadku zelektryfikowanych hybryd zaczynają się od 128 tys. zł za Kię Ceed 1,6 GDI Plug-in Hybrid do 989 tys. zł za Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Executive. Należy pamiętać, że wszystkie ceny są wyjściowymi za podstawową wersję auta.
CZYTAJ TAKŻE: Wywiad | Oliver Blume, dyr. generalny Porsche AG: Polska i tym razem dała sobie radę
Porsche Panamera TurboS E-Hybrid Executive.
– W Polsce dostępne są niemal wszystkie modele BEV i PHEV oferowane na zachodzie Europy. Co ważne, samochody z napędem elektrycznym stają się coraz praktyczniejsze, coraz bardziej komfortowe i dla wielu nabywców mogą stanowić już realną alternatywę dla pojazdów konwencjonalnych – mówi Jan Wiśniewski z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, które właśnie opublikowało najnowszy katalog e-aut. Wynika z niego, że rosną pojemności akumulatorów, osiągi oraz moce ładowania. Natomiast średni zasięg samochodów całkowicie elektrycznych oferowanych w Polsce przekracza 380 km według normy WLTP.
Volkswagen ID.3.