W belgijskiej fabryce Volvo Cars ruszyła produkcja w pełni elektrycznego Volvo XC40 Recharge. To pierwszy z kilku modeli elektrycznych, jakie Volvo pokaże światu w najbliższych latach.

Volvo chce swoimi elektrycznymi modelami zmniejszyć emisję CO2 przypadającą na każdy samochód o 40 proc. do 2025 roku. Za pięć lat elektryki mają stanowić połowę sprzedaży Volvo Cars. Wszystkie elektryczne XC40, które opuszczą w tym roku fabrykę w belgijskiej Gandawie, są już sprzedane. Obecnie można zamawiać auto wyłącznie z przyszłoroczną datą produkcji. Pierwsze egzemplarze XC40 Recharge trafią do klientów Europy Zachodniej jeszcze w tym miesiącu. Do Polskich salonów ten model dojedzie kilka miesięcy później.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Volvo XC40 Plug-In Hybrid: Ekosukces

Volvo XC40 Recharge.

Rozpoczęcie produkcji seryjnej samochodów elektrycznych następuje po okresie przygotowań, w którym fabryka w Gandawie zbudowała serię aut przedprodukcyjnych. To standardowa procedura dla każdego nowego modelu i ma na celu optymalizację procesu produkcji i zapewnienie jakości każdego zbudowanego auta. Volvo zadbało o to żeby personel produkcyjny przeszedł specjalistyczne szkolenie w zakresie budowania samochodów elektrycznych.

Pierwszy elektryk Volvo powstał na platformie podłogowej CMA opracowanej w ramach grupy Geely. Sam model XC40 to obecnie najlepiej sprzedający się model Volvo w Europie i pierwsze auto szwedzkiej marki, które zdobyło nagrodę European Car of the Year. XC40 Recharge z napędem na cztery koła oferuje na jednym ładowaniu zasięg ponad 400 km (według procedury WLTP). Łączna moc dwóch silników elektrycznych wynosi 408 KM. Akumulator można naładować do 80 proc. pojemności w około 40 minut korzystając z szybkiej ładowarki.

W XC40 Recharge nowością jest system pokładowy i multimedialny oparty na Androidzie, który jest znacznie bardziej zaawansowany system niż Android Auto. Można w nim korzystać z większych możliwości personalizacji systemu, zintegrowanie multimediów i sterowanie „twardymi” funkcjami auta. Asystent Google, Mapy Google i Sklep Google Play są dostępne z poziomu systemu samochodu. W przyszłości będzie możliwość bezprzedowodowego przeprowadzania aktualizacji systemu operacyjnego.

CZYTAJ TAKŻE: Wirus nie osłabił popytu na Volvo

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Szykuje się modernizacja Opla Insigni

Opel przygotowuje się do modernizacji modelu Insignia. Dotyczy to wersji liftback, jak i kombi ...

Piotr Jędrach, CEO Bentley Warszawa: Świat się zmienia, a Bentley razem z nim

To co wyróżnia ludzi kupujących produkty marek luksusowych to fakt, że lubią wiedzieć co ...

Volkswagen T6.1: Dopasowanie do trendów

Volkswagen zmodernizował model T tak, żeby dostosować go do najnowszych trendów. Chociaż na pierwszy ...

Zakład produkcji silników do Mercedesów ruszy w Jaworze w połowie roku

Liczba zatrudnionych w polskiej fabryce Mercedesa podwoi się

Prace budowlane w fabryce silników Mercedesa w polskim Jaworze są niemal zakończone. Fabryka zatrudni ...

Urodzinowy dwupak Astona Martina Zagato

Wyjątkowy prezent na setne urodziny Zagato: dwa modele Astona Martina, które kupić można wyłącznie ...

Smart EQ ForFour: Elektryzująco krótka jazda

Największym problemem czteroosobowego Smarta na prąd jest jego nikły zasięg. Jeśli przyjmiemy to do ...