W belgijskiej fabryce Volvo Cars ruszyła produkcja w pełni elektrycznego Volvo XC40 Recharge. To pierwszy z kilku modeli elektrycznych, jakie Volvo pokaże światu w najbliższych latach.

Volvo chce swoimi elektrycznymi modelami zmniejszyć emisję CO2 przypadającą na każdy samochód o 40 proc. do 2025 roku. Za pięć lat elektryki mają stanowić połowę sprzedaży Volvo Cars. Wszystkie elektryczne XC40, które opuszczą w tym roku fabrykę w belgijskiej Gandawie, są już sprzedane. Obecnie można zamawiać auto wyłącznie z przyszłoroczną datą produkcji. Pierwsze egzemplarze XC40 Recharge trafią do klientów Europy Zachodniej jeszcze w tym miesiącu. Do Polskich salonów ten model dojedzie kilka miesięcy później.

CZYTAJ TAKŻE: Test | Volvo XC40 Plug-In Hybrid: Ekosukces

Volvo XC40 Recharge.

Rozpoczęcie produkcji seryjnej samochodów elektrycznych następuje po okresie przygotowań, w którym fabryka w Gandawie zbudowała serię aut przedprodukcyjnych. To standardowa procedura dla każdego nowego modelu i ma na celu optymalizację procesu produkcji i zapewnienie jakości każdego zbudowanego auta. Volvo zadbało o to żeby personel produkcyjny przeszedł specjalistyczne szkolenie w zakresie budowania samochodów elektrycznych.

Pierwszy elektryk Volvo powstał na platformie podłogowej CMA opracowanej w ramach grupy Geely. Sam model XC40 to obecnie najlepiej sprzedający się model Volvo w Europie i pierwsze auto szwedzkiej marki, które zdobyło nagrodę European Car of the Year. XC40 Recharge z napędem na cztery koła oferuje na jednym ładowaniu zasięg ponad 400 km (według procedury WLTP). Łączna moc dwóch silników elektrycznych wynosi 408 KM. Akumulator można naładować do 80 proc. pojemności w około 40 minut korzystając z szybkiej ładowarki.

W XC40 Recharge nowością jest system pokładowy i multimedialny oparty na Androidzie, który jest znacznie bardziej zaawansowany system niż Android Auto. Można w nim korzystać z większych możliwości personalizacji systemu, zintegrowanie multimediów i sterowanie „twardymi” funkcjami auta. Asystent Google, Mapy Google i Sklep Google Play są dostępne z poziomu systemu samochodu. W przyszłości będzie możliwość bezprzedowodowego przeprowadzania aktualizacji systemu operacyjnego.

CZYTAJ TAKŻE: Wirus nie osłabił popytu na Volvo

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Transport w miastach jedzie z prądem

Polski rynek autobusów elektrycznych coraz mocniej rozkręca dofinansowanie z UE. Tymczasem rządowy program wsparcia ...

Wyjątkowe wydarzenie dla fanów Harley-Davidson

To będzie pierwsze takie wydarzenie w 118-letniej historii Harley-Davidson. 19 stycznia 2021 roku odbędzie ...

Seat Leon wskoczył w sierpniu do pierwszej piątki najlepiej sprzedających się aut

Sprzedaż nowych aut: sierpniowy rekord zgodny z przewidywaniami

W ubiegłym miesiącu polski rynek nowych aut poszybował w chmury. Sprzedaż samochodów osobowych i ...

BMW X4 M. Potęga doznań

To jeden z najważniejszych SAC-ów bawarskiego koncernu. Jest europejskim bestsellerem, a w wersji M ...

Sergio Marchionne: Wielki Dottore, który nigdy nie założył garnituru

Spełnił wszystkie obietnice, poza jedną: że założy garnitur i krawat wtedy, kiedy Fiat znowu ...

Wirus dobija polski rynek ciężarówek

Kondycja firm transportowych słabnie z miesiąca na miesiąc, co widać na rynku pojazdów. Wyhamowanie ...