Jednocześnie to ostatni brakujący fragment nowej jezdni na odcinku Radomsko – granica woj. łódzkiego i śląskiego. Z kolei Na terenie woj. śląskiego, czyli na odcinku od granicy woj. łódzkiego i śląskiego do węzła Częstochowa Północ, kierowcy zyskają sześć kilometrów nowej jezdni. To ponad jedna długości śląskiego odcinka A1 będącego w budowie. Tu zaawansowanie prac przekroczyło 60 proc.
CZYTAJ TAKŻE: Autostrada A1 ma być gotowa jeszcze w tym roku
Na całym oddawanym do dyspozycji kierowców fragmencie w obu województwach, czyli na ośmiu kilometrach nowej, betonowej jezdni, będzie obowiązywała niemal identyczna organizacja ruchu, czyli 2+1. Na odcinku w woj. łódzkim dwa pasy ruchu wyznaczone będą w kierunku Śląska i jeden w stronę Łodzi, a na odcinku w woj. śląskim odwrotnie – dwa pasy ruchu wyznaczone będą w kierunku Łodzi i jeden w stronę Częstochowy. Ze względów technicznych wdrażanie nowej organizacji ruchu na odcinku śląskim potrwa dwa dni. Kierowcy przez ten czas będą korzystać z nowej jezdni przyszłej A1 i odcinka starej DK1.