Tesla z polskim cennikiem dla wszystkich modeli

W końcu się doczekaliśmy polskich cen Tesli. Producent udostępnił cennik dla wszystkich modeli. Najtańsza Tesla kosztuje od 195 490 zł.

Publikacja: 01.08.2020 01:49

Tesla z polskim cennikiem dla wszystkich modeli

Foto: moto.rp.pl

Tesla rozkręca swoje działania na terenie Polski. W zeszłym roku rozpoczęła swoją działalność autoryzowana stacja obsługi, która jest zlokalizowana w Warszawie. Teraz doczekaliśmy się oficjalnego kanału sprzedaży. Według zapisów zawartych na oficjalnej stronie Model 3 w podstawowej specyfikacji – Standard Range Plus, z zasięgiem 409 km, prędkością maksymalną 225 km/h i przyspieszeniem do 100 km/h w 5,6 sekundy, kosztuje od 195 490 zł. Trzeba jednak zaznaczyć, że podana cena podstawowa jest dla leasingu. Jeżeli ktoś będzie chciał nabyć auto za gotówkę, to koszt zakupu wynosi minimum 199 990 zł.

CZYTAJ TAKŻE: W dekadę Tesla dała zarobić ponad 4000 proc.

Odmiana Long Range z teoretycznym zasięgiem 560 km (prędkość maksymalna 233 km/h; przyspieszenie do 100 km/h – 4,6 s), wyceniona została na minimum 235 490 zł. Topowy model Performance startuje od 260 490 zł.

""

Tesla Model 3.

moto.rp.pl

Model S od 360 490 zł
Topowa Tesla – Model S, został wyceniony przez producenta na 360 490 zł. Auto z podanym przez producenta zasięgiem 610 km (WLTP) powinno rozpędzić się do prędkości 250 km/h i przyspieszyć do 100 km/h w 3,8 sekundy. W podstawowej odmianie jest dostępne z dwoma niezależnymi silnikami, a tym samym napędem na cztery koła. Podobnie jak w przypadku Modelu 3, przy zakupie za gotówkę cena jest nieco większa, gdyż wynosi 364 990 zł. Usportowiona wersja Performance, rozpędzająca się w według danych fabrycznych 2,5 sekundy do 100 km/h, (V-max 261 km/h) i posiada zasięg 593 km (WLTP). Za ten model trzeba zapłacić 435 490 zł (przy zakupie za gotówkę – 439 990 zł).

""

Tesla Model S.

moto.rp.pl

Model X od 385 490 zł
Najdroższym autem w szeregach Tesli jest SUV – Model X. Podobnie jak Model S, dostępny jest w dwóch wariantach – Long Range (od 385 490 zł) oraz Performance (od 460 490 zł). W odmianie podstawowej producent deklaruje, że zasięg teoretyczny auta wynosi 507 km (WLTP), przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 4,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Przy zakupie za gotówkę cena jest wyższa o 4,5 tys. zł.

CZYTAJ TAKŻE: Kolejny problem Tesli. Katastrofalna jakość Modelu Y

""

Tesla Model X.

moto.rp.pl

Autopilot za 39 tys. zł
Funkcja „Autopilot” dla polskich odbiorców została wyceniona na 39 tys. zł. Jak można przeczytać na oficjalnej stronie ta dodatkowa opcja „Umożliwia posiadanemu samochodowi automatyczne kierowanie, przyspieszanie i hamowanie w przypadku wykrycia innych pojazdów lub pieszych na pasie ruchu”. W zakładce „Pełna Zdolność do Samodzielnej Jazdy” można z kolei dowiedzieć się, że „zaparkowany samochód znajdzie Cię w dowolnym miejscu na parkingu. Naprawdę”. Na stronie zaznaczono też, że pełna zdolność do samodzielnej jazdy jest dostępna do nabycia po dostawie, a wraz z wprowadzaniem nowych funkcji ceny prawdopodobnie wzrosną. Nie do końca wiadomo, o ile wzrosną ceny, ale zapewne znacząco, gdyż Tesla zakłada wprowadzenie rozpoznawania i reagowania na sygnalizacje świetlną i znaki „stop” oraz automatyczną jazdę po ulicach miast.

Tesla rozkręca swoje działania na terenie Polski. W zeszłym roku rozpoczęła swoją działalność autoryzowana stacja obsługi, która jest zlokalizowana w Warszawie. Teraz doczekaliśmy się oficjalnego kanału sprzedaży. Według zapisów zawartych na oficjalnej stronie Model 3 w podstawowej specyfikacji – Standard Range Plus, z zasięgiem 409 km, prędkością maksymalną 225 km/h i przyspieszeniem do 100 km/h w 5,6 sekundy, kosztuje od 195 490 zł. Trzeba jednak zaznaczyć, że podana cena podstawowa jest dla leasingu. Jeżeli ktoś będzie chciał nabyć auto za gotówkę, to koszt zakupu wynosi minimum 199 990 zł.

Pozostało 80% artykułu
Tu i Teraz
Prawie 5 tys. przekroczeń prędkości w miesiąc. Odcinkowy pomiar prędkości na S11
Tu i Teraz
To będzie najdłuższa estakada w Polsce. Jej zakończenie zaplanowano na 2025 rok
Tu i Teraz
Największa pomyłka Fiata. Nikt nie chce kupować tego elektrycznego modelu
Tu i Teraz
Zmarł Bruno Sacco, legenda świata designu. Człowiek, który zmienił losy Mercedesa
Tu i Teraz
Kilkunastu producentów motoryzacyjnych z błędem w oprogramowaniu. Ich auta można hakować