Kolejny problem Tesli. Katastrofalna jakość Modelu Y

Tesla ma coraz więcej problemów z utrzymaniem jakości Modelu Y. Klienci skarżą się na lakier, fotele, a nawet na niepoprawnie montowane elementów mające zapewnić bezpieczeństwo.

Publikacja: 19.06.2020 23:53

Kolejny problem Tesli. Katastrofalna jakość Modelu Y

Foto: Tesla Model Y.

Amerykańscy klienci Modelu Y, który jest najnowszą ofertą w portfolio Tesli coraz częściej narzekają na problemy z jakością swoich nowo odebranych aut. Skarżą się na odpryskujący lakier, złe spasowanie elementów karoserii i wyposażenia wewnętrznego, pojawiają się również błędy w montażu elementów związanych z bezpieczeństwem. W sieci przykładów jest całe mnóstwo: nieodpowiednio zamontowany pas bezpieczeństwa, niezabudowane, położone luzem tylne siedzisko, dziury w tapicerce. Jeszcze więcej klientów narzeka na wady lakiernicze. Lakier schodzi i odpryskuje głównie z krawędzi karoserii na przetłoczeniach i zderzakach. Skargi są na niepoprawnie przymocowane uszczelki drzwi, braki tapicerki czy problemy z regulacją fotela. Na internetowych forach Tesli nie ma dnia bez publikacji zdjęć od rozczarowanych klientów z usterkami kolejnych Modeli Y.

CZYTAJ TAKŻE: Tesla chce pobudzić sprzedaż. Obniżyła ceny prawie wszystkich modeli

""

Tesla ma problem z utrzymaniem jakości w Modelu Y.

Foto: moto.rp.pl

Z przecieków dochodzących z fabryki w Fremont w Kalifornii Tesla, po przerwie związanej z koronawirusem ma problemy ze wznowieniem produkcji. W informacji skierowanej do pracowników Elon Musk napisał, że chce ograniczyć do minimum jakościowe poprawki przy zjeżdżających aktualnie z taśmy egzemplarzach Modelu Y. To oznacza przyzwolenie wypuszczania samochodów z wadami. Kolejny kłopot to anulowanie odbioru aut, co czasami ma miejsce na kilka dni przed oczekiwaną dostawą samochodu do klienta.

""

Kolejnym problemem jest lakier, który odpryskuje szczególnie chętnie ze zderzaków i w mniej prostych powierzchni karoserii.

Foto: moto.rp.pl

W trakcie dochodzenia przez klientów roszczeń pojawiła się szersza dyskusja nad jednym punktem umowy zakupu Tesli, który obowiązuje również w Europie. Kto z jakiegokolwiek powodu zwróci Teslę natychmiast po zakupie, nie będziesz mógł przez rok kupić tego samego modelu z tym samym wyposażeniem. Mało tego, jeśli Tesla podejrzewa zwrot z nieuzasadnionych przyczyn obowiązuje wtedy zakaz zakupu przez tą samą osobę na wszystkie modele przez okres jednego roku.

CZYTAJ TAKŻE: Sprzedaż pojazdów elektrycznych w Europie. Tesla nr 1

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Amerykańscy klienci Modelu Y, który jest najnowszą ofertą w portfolio Tesli coraz częściej narzekają na problemy z jakością swoich nowo odebranych aut. Skarżą się na odpryskujący lakier, złe spasowanie elementów karoserii i wyposażenia wewnętrznego, pojawiają się również błędy w montażu elementów związanych z bezpieczeństwem. W sieci przykładów jest całe mnóstwo: nieodpowiednio zamontowany pas bezpieczeństwa, niezabudowane, położone luzem tylne siedzisko, dziury w tapicerce. Jeszcze więcej klientów narzeka na wady lakiernicze. Lakier schodzi i odpryskuje głównie z krawędzi karoserii na przetłoczeniach i zderzakach. Skargi są na niepoprawnie przymocowane uszczelki drzwi, braki tapicerki czy problemy z regulacją fotela. Na internetowych forach Tesli nie ma dnia bez publikacji zdjęć od rozczarowanych klientów z usterkami kolejnych Modeli Y.

Tu i Teraz
Bytom z odcinkowym pomiarem prędkości. Utrudnienia na obwodnicy Aglomeracji Śląskiej
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika