W Europie największymi rynkami pojazdów osobowych są Niemcy oraz Francja. To też ich rządy postanowiły najbardziej wesprzeć koncerny motoryzacyjne, oferując dotacje na samochody w pełni elektryczne. Ich przeznaczenie jest jasne – stymulowanie popytu, aby jak najszybciej wyjść z kryzysu choć w jednym sektorze gospodarki. Jak twierdzi BloombergNEF wsparcie przygotowane przez europejskie rządy, są obecnie najkorzystniejsze na świecie.
CZYTAJ TAKŻE: Rządowe dopłaty do e-aut na razie tylko dla 2 tys. chętnych
Pomoc państwa okazała się być na tyle hojna, że Autohaus König – sieć dealerów Renault z ponad 50 punktami w całych Niemczech – mogła zaoferować leasing elektrycznego Renault Zoe, który jest całkowicie objęty dotacjami (chodzi o koszty posiadania auta). Tym samym klient ponosi jedynie koszt opłaty początkowej lub początkowej i końcowej, w zależności od tego czy w efekcie chce stać się właścicielem auta czy nie. Efekt? W przeciągu 20 dni od momentu umieszczenia oferty w internecie, zainteresowani przysłali 3000 zapytań, a około 300 podpisało już umowy.
Renault Zoe.
– Gdybyśmy mieli więcej pracowników sprzedaży, sprzedalibyśmy jeszcze więcej – powiedział Wolfgang Huber, szef sprzedaży samochodów elektrycznych dla dealera w Berlinie, który opublikował post na Facebooku, prosząc klientów o cierpliwość. – Spodziewaliśmy się wzrostu sprzedaży z dopłatami, ale to zainteresowani naprawdę nas zaskoczyło – cytuje Hubera BloombergNEF.