Wcześniej poprzedzi je uruchomieniem mniejszych biur sprzedaży. W miejscach, w których przedstawiciele handlowi odniosą sukces, zostaną utworzone centra samochodowe z pełną obsługą zakupu, sprzedaży i usług finansowych. Obecnie Grupa AAA Auto ma 57 oddziałów, z czego 13 znajduje się w Polsce. Pod względem liczby sprzedanych samochodów należy do największych dealerów używanych samochodów w Europie Środkowo-Wschodniej.
CZYTAJ TAKŻE: Najszybciej i najwolniej sprzedające się auta używane w Polsce
Pandemia koronawirusa ograniczyła działalność firmy. Oddziały w Krakowie i Poznaniu zostały zamknięte, a samochody przeniesiono do innych punktów sprzedaży. Teraz AAA Auto chce wznowić ich działalność, w Krakowie miałoby to nastąpić jeszcze w tym roku. Natomiast nowe centra sprzedaży miałyby znaleźć się w takich miastach jak Rzeszów, Lublin, Białystok, Olsztyn, Gdańsk, Bydgoszcz i Kielce. – Wraz z ustępującą pandemią, zmieniliśmy naszą strategię rozwoju w Polsce. W tym roku otworzymy od jednego do dwóch mniejszych centrów samochodowych z ofertą 100-200 aut, uzupełnioną jednym lub dwoma oddziałami skupu – zapowiada Karolina Topolova, dyrektor generalna Aures Holdings.
AAA Auto liczy na wzrost popytu, gdyż na rynku wtórnym skutki epidemii koronawirusa coraz szybciej się oddalają. Widać to zwłaszcza po prywatnym imporcie, który odradza się szybciej niż sprzedaż nowych aut. Jak podaje Instytut Samar, w czerwcu liczba sprowadzonych do Polski używanych samochodów osobowych i lekkich dostawczych zbliżyła się do 72,9 tys. To o przeszło 30 proc. więcej niż w maju, a zarazem tylko 6,7 proc. mniej niż w czerwcu 2019 r. Co prawda, dane skumulowane liczone od stycznia pokazują jeszcze spadek w ujęciu r/r o prawie jedną czwartą. Jednak wyniki z ubiegłego miesiąca pozwalają przypuszczać, że ta część motoryzacyjnego rynku będzie się odradzać w coraz większym tempie.