Chiny włączają hybrydy do programu elektromobilności

Chiński rząd ogłosił uwzględnienie aut hybrydowych w programie wspierania elektromobilności jako kolejną kategorię niskoemisyjnych aut. Nowe przepisy, które wejdą w życie w styczniu 2021 roku, mają na celu zwiększenie produkcji i sprzedaży samochodów niskoemisyjnych.

Publikacja: 11.07.2020 19:23

Chiny włączają hybrydy do programu elektromobilności

Foto: moto.rp.pl

Pekin postanowił w swojej strategii walki ze smogiem i emisją CO2 zwrócić się w stronę hybryd. Do tej pory chińskie władze skupiały się wyłącznie na autach elektrycznych (EV) – na baterie (BEV), na wodór (FCV) i hybrydach typu plug-in (PHEV). Problem w tym, że auta tego typu nadal patrząc procentowo nadal stanowią zbyt niski odsetek sprzedaży. Chiny wyznaczyły minimalny procentowy udział EV w całkowitej sprzedaży każdego z producentów, co może mocno ograniczyć sprzedaż aut na tym rynku.

CZYTAJ TAKŻE: Polacy nie rozróżniają elektryka od hybrydy

W 2019 roku zelektryfikowane samochody typu BEV, FCEV i PHEV musiały stanowić 10 proc. wszystkich egzemplarzy sprzedanych przez danego producenta. Chiński rynek odpowiada za 30 proc. światowej sprzedaży nowych samochodów, dlatego przepisy wprowadzone w życie w ubiegłym roku ograniczały możliwości wzrostowe branży motoryzacyjnej.

""

moto.rp.pl

W drugiej połowie czerwca 2020 roku zostały ogłoszone nowe regulacje, które do kategorii niskoemisyjnych samochodów osobowych włączyły hybrydy nieładowane z zewnętrznego źródła (HEV). Chińczycy w nowej strategi liczą na fakt niższego spalania modeli hybrydowych bez konieczności ładowania i żadnych dodatkowych obowiązków czy komplikacji dla kierowcy. A im mniejsze zużycie paliwa tym mniej dwutlenku węgla i szkodliwych gazów oraz cząstek stałych. Jeśli wziąć pod uwagę kwestię skali, takie rozwiązanie w Chinach może mieć sens.

CZYTAJ TAKŻE: Suzuki Ignis: Hybryda i nowe kolory

W Polsce rządowa strategia elektromobilności przeszła podobną drogę. Początkowo ustawa przewidywała wsparcie i przywileje dla trzech rodzajów samochodów elektrycznych – na baterie, na wodór oraz hybryd plug-in. W tym roku programem zostały objęte również hybrydy nieładowane z sieci, które od początku 2020 roku są objęte obniżką akcyzy o połowę.

Pekin postanowił w swojej strategii walki ze smogiem i emisją CO2 zwrócić się w stronę hybryd. Do tej pory chińskie władze skupiały się wyłącznie na autach elektrycznych (EV) – na baterie (BEV), na wodór (FCV) i hybrydach typu plug-in (PHEV). Problem w tym, że auta tego typu nadal patrząc procentowo nadal stanowią zbyt niski odsetek sprzedaży. Chiny wyznaczyły minimalny procentowy udział EV w całkowitej sprzedaży każdego z producentów, co może mocno ograniczyć sprzedaż aut na tym rynku.

Tu i Teraz
Porsche brakuje części. Wyprodukuje mniej samochodów i musi skorygować prognozę
Tu i Teraz
Luksusowe auto za kryptowalutę. Ferrari pozwala europejskim klientom płacenie w Bitcoinach
Tu i Teraz
Kończy się dobra passa polskiego przemysłu motoryzacyjnego
Tu i Teraz
Ceglany piec ogrzewany wodorem. Tak Toyota piecze pizzę
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tu i Teraz
Serbia chce udostępnić UE jedno z największych złóż litu na świecie