Reklama

Limuzyny przestają się sprzedawać. SUV-y w natarciu

Popularność limuzyn i kombi ponownie spadła w 2019 roku. Za to modele SUV sprzedają się ciągle coraz lepiej.

Publikacja: 19.03.2020 17:11

Limuzyny przestają się sprzedawać. SUV-y w natarciu

Foto: moto.rp.pl

SUV-y wypierają z rynku klasycznego sedana. Jak ustalił instytut konsultingowy Jato Dynamics udział limuzyn i kombi spadł w 2019 roku do 23 procent. Rok wcześniej było to 24 procent. W ubiegłym roku sprzedano ogółem 18,9 miliona sedanów. To jest około 1,38 miliona mniej niż w 2018 roku. Odpowiada to 7 procentowemu minusowy, podczas gdy ogólnie rynek spadł tylko o 4 procent.

""

Tak wygląda Volkswagen Passat oferowany w Chinach.

Foto: moto.rp.pl

Najważniejszym rynkiem na świecie dla limuzyn były Chiny. Zarejestrowano tam 51 procent takich pojazdów sprzedawanych na całym świecie. Drugie miejsce przypadło Ameryce Północnej z 22 procentami, Europa stanowiła tylko 6 procent sprzedaży limuzyn. Największym producentem sedanów był Volkswagen, który w szczególności z modelami dostępnymi na chińskim rynku, uzyskał 18-procentowy udział w rynku światowym. Na kolejnych miejscach uplasowała się Toyota (13 procent) i Hyundai-Kia (11 procent).

CZYTAJ TAKŻE: Peugeot 2008: SUV-y przejmują władzę

""

Toyota Corolla Sedan

Foto: moto.rp.pl

Reklama
Reklama

Oprócz klasycznych sedanów, modele hatchback i kombi również ostatnio straciły na znaczeniu. W przypadku modeli z pięciodrzwiową karoserią w stylu VW Golfa nowe rejestracje w 2019 r. spadły na całym świecie o 12 procent w porównaniu z rokiem poprzednim do 9,25 miliona sztuk. Łączna sprzedaż spadła tych modeli o 7 procent do 2,33 miliona sztuk, głównie w Europie.

CZYTAJ TAKŻE: Najczęściej kupowany elektryczny SUV w Polsce

""

Klasyczne hatchbacki i kombi też tracą na znaczeniu.

Foto: moto.rp.pl

SUV-y wypierają z rynku klasycznego sedana. Jak ustalił instytut konsultingowy Jato Dynamics udział limuzyn i kombi spadł w 2019 roku do 23 procent. Rok wcześniej było to 24 procent. W ubiegłym roku sprzedano ogółem 18,9 miliona sedanów. To jest około 1,38 miliona mniej niż w 2018 roku. Odpowiada to 7 procentowemu minusowy, podczas gdy ogólnie rynek spadł tylko o 4 procent.

Najważniejszym rynkiem na świecie dla limuzyn były Chiny. Zarejestrowano tam 51 procent takich pojazdów sprzedawanych na całym świecie. Drugie miejsce przypadło Ameryce Północnej z 22 procentami, Europa stanowiła tylko 6 procent sprzedaży limuzyn. Największym producentem sedanów był Volkswagen, który w szczególności z modelami dostępnymi na chińskim rynku, uzyskał 18-procentowy udział w rynku światowym. Na kolejnych miejscach uplasowała się Toyota (13 procent) i Hyundai-Kia (11 procent).

Reklama
Tu i Teraz
Tempolimit dla pieszych. Na słowackich chodnikach nie wolno biegać szybciej niż 6 km/h
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Tu i Teraz
Cyberatak na JLR ujawnił słabość całej branży. 1,9 mld funtów strat
Tu i Teraz
Google Maps przestanie działać bez aktualizacji. Miliony użytkowników zobowiązane do zmian
Materiał Promocyjny
Goodyear redefiniuje zimową mobilność: UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Tu i Teraz
Co trzecie używane auto nabyto w ciemno
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama