Limuzyny przestają się sprzedawać. SUV-y w natarciu

Popularność limuzyn i kombi ponownie spadła w 2019 roku. Za to modele SUV sprzedają się ciągle coraz lepiej.

Publikacja: 19.03.2020 17:11

Limuzyny przestają się sprzedawać. SUV-y w natarciu

Foto: moto.rp.pl

SUV-y wypierają z rynku klasycznego sedana. Jak ustalił instytut konsultingowy Jato Dynamics udział limuzyn i kombi spadł w 2019 roku do 23 procent. Rok wcześniej było to 24 procent. W ubiegłym roku sprzedano ogółem 18,9 miliona sedanów. To jest około 1,38 miliona mniej niż w 2018 roku. Odpowiada to 7 procentowemu minusowy, podczas gdy ogólnie rynek spadł tylko o 4 procent.

""

Tak wygląda Volkswagen Passat oferowany w Chinach.

moto.rp.pl

Najważniejszym rynkiem na świecie dla limuzyn były Chiny. Zarejestrowano tam 51 procent takich pojazdów sprzedawanych na całym świecie. Drugie miejsce przypadło Ameryce Północnej z 22 procentami, Europa stanowiła tylko 6 procent sprzedaży limuzyn. Największym producentem sedanów był Volkswagen, który w szczególności z modelami dostępnymi na chińskim rynku, uzyskał 18-procentowy udział w rynku światowym. Na kolejnych miejscach uplasowała się Toyota (13 procent) i Hyundai-Kia (11 procent).

CZYTAJ TAKŻE: Peugeot 2008: SUV-y przejmują władzę

""

Toyota Corolla Sedan

moto.rp.pl

Oprócz klasycznych sedanów, modele hatchback i kombi również ostatnio straciły na znaczeniu. W przypadku modeli z pięciodrzwiową karoserią w stylu VW Golfa nowe rejestracje w 2019 r. spadły na całym świecie o 12 procent w porównaniu z rokiem poprzednim do 9,25 miliona sztuk. Łączna sprzedaż spadła tych modeli o 7 procent do 2,33 miliona sztuk, głównie w Europie.

CZYTAJ TAKŻE: Najczęściej kupowany elektryczny SUV w Polsce

""

Klasyczne hatchbacki i kombi też tracą na znaczeniu.

moto.rp.pl

SUV-y wypierają z rynku klasycznego sedana. Jak ustalił instytut konsultingowy Jato Dynamics udział limuzyn i kombi spadł w 2019 roku do 23 procent. Rok wcześniej było to 24 procent. W ubiegłym roku sprzedano ogółem 18,9 miliona sedanów. To jest około 1,38 miliona mniej niż w 2018 roku. Odpowiada to 7 procentowemu minusowy, podczas gdy ogólnie rynek spadł tylko o 4 procent.

Najważniejszym rynkiem na świecie dla limuzyn były Chiny. Zarejestrowano tam 51 procent takich pojazdów sprzedawanych na całym świecie. Drugie miejsce przypadło Ameryce Północnej z 22 procentami, Europa stanowiła tylko 6 procent sprzedaży limuzyn. Największym producentem sedanów był Volkswagen, który w szczególności z modelami dostępnymi na chińskim rynku, uzyskał 18-procentowy udział w rynku światowym. Na kolejnych miejscach uplasowała się Toyota (13 procent) i Hyundai-Kia (11 procent).

Tu i Teraz
Fiat musi usunąć włoską flagę z produkowanego w Polsce modelu
Tu i Teraz
Skoda wierzy w silnik spalinowy. Kontynuacja produkcji nawet po 2035 r.
Tu i Teraz
Nad Morskie Oko kursuje już elektryczny autobus. To ma ograniczyć liczbę konnych zaprzęgów
Tu i Teraz
Kolejny zgrzyt koncernu Stellantis z włoskim prawem. Skonfiskowane 134 Fiaty
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Tu i Teraz
Kolejny pożar. Płonie złomowiska samochodów. Na miejscu 30 zastępów straży pożarnej
Tu i Teraz
Ford Mustang w nowych wersjach. Planowane czterodrzwiowe coupe i model offroad