Reklama
Rozwiń

Raport niezawodności GTU | Klasa średnia: Niemcy górą

Niemiecki instytut rzeczoznawców GTU – świadczącej podobne usługi jak Dekra czy TUV, przedstawił najnowszy raport awaryjności w różnych kategoriach wiekowych i klasach. Sprawdzamy wyniki klasy średniej.

Publikacja: 01.11.2019 08:41

Raport niezawodności GTU | Klasa średnia: Niemcy górą

Foto: moto.rp.pl

Raport podzielony jest na klasy i kategorie wiekowe. Ranking awaryjności powstaje na podstawie przeprowadzonych badań technicznych, podczas których oceniany jest m.in. stan techniczny układu hamulcowego, kierowniczego, zawieszenia, składu spalin i oświetlenia. Im więcej usterek, tym niższa pozycja danego modelu w rankingu GTU. Raport został sporządzony na podstawie ponad pięciu milionów obowiązkowych badań technicznych wykonanych w Niemczech.

""

Foto: moto.rp.pl

Mimo, że raport GTU, podobnie jak inne tego rodzaju zestawienia jest obarczony wadami (np. wysoką pozycję mogą zająć auta mało popularne, które trafiły na badania GTU w mniejszej ilości) to mimo wszystko daje ogólny pogląd na awaryjność poszczególnych modeli.

CZYTAJ TAKŻE:
Raport niezawodności GTU | Samochody miejskie: Znakomity wynik Audi A1
Raport niezawodności GTU | Samochody kompaktowe: Tipo zaskakuje, Dacia rozczarowuje

W klasie średniej prym niezawodności wg. statystyk GTU wiodą niemieckie marki – Mercedes i Audi. W nieco starszych rocznikach dobry wynik uzyskało też Volvo S60/V60. Przy modelach powyżej 8 lat pojawiają się również japońskie modele. Bardzo ostrożnym trzeba być przy używanych Citroenach C5. Ten model pojawia się na ostatnim miejscu (najwięcej awarii) we wszystkich badanych rocznikach.

Reklama
Reklama
""

Mercedes klasy C.

Foto: moto.rp.pl

KLASA ŚREDNIA

Egzemplarze maksymalnie 3-letnie
1. Mercedes Klasy C | wskaźnik braków: 1,65
2. Audi A4 | 2,55
3. Mercedes CLA | 2,65
17. Citroen C5 | 10,90

""

Audi A4.

Foto: moto.rp.pl

Egzemplarze 4/5-letnie
1. Audi A4 | 5,84
2. Mercedes CLA | 7,18
3. Mercedes Klasy C | 7,49
16. Citroen C5 | 21,30

""

Audi A4.

Foto: moto.rp.pl

Reklama
Reklama

Egzemplarze 6/7-letnie
1. Audi A4 | 13,10
2. Mercedes Klasy C | 14,86
3. Volvo S60/V60 | 15,95
17. Citroen C5 | 47,36

""

Volvo S60.

Foto: moto.rp.pl

Egzemplarze 8/9-letnie
1. Volvo S60/V60 | 22,30
2. Audi A4 | 24,69
3. Honda Accord | 25,07
15. Citroen C5 | 65,72

""

Honda Accord.

Foto: moto.rp.pl

Egzemplarze ponad 9-letnie
1. Mercedes Klasy C | 48,07
2. Opel Insignia | 49,58
3. Toyota Avensis | 50,47
13. Citroen C5 | 86,82

""

Nieważne czy pierwsza czy druga generacja – Citroena C5 przed zakupem lepiej sprawdzić dwa razy.

Foto: moto.rp.pl

Reklama
Reklama
""

Foto: moto.rp.pl

Średni przebieg dla omawianego segmentu to: auta maksymalnie 3-letnie – 50 000 km; 4/5-latki – 70 000 km; 6/7-latki – 100 000 km; 8/9-latki – 130 000 km; 9/11-latki – 150 000 km

Raport podzielony jest na klasy i kategorie wiekowe. Ranking awaryjności powstaje na podstawie przeprowadzonych badań technicznych, podczas których oceniany jest m.in. stan techniczny układu hamulcowego, kierowniczego, zawieszenia, składu spalin i oświetlenia. Im więcej usterek, tym niższa pozycja danego modelu w rankingu GTU. Raport został sporządzony na podstawie ponad pięciu milionów obowiązkowych badań technicznych wykonanych w Niemczech.

Mimo, że raport GTU, podobnie jak inne tego rodzaju zestawienia jest obarczony wadami (np. wysoką pozycję mogą zająć auta mało popularne, które trafiły na badania GTU w mniejszej ilości) to mimo wszystko daje ogólny pogląd na awaryjność poszczególnych modeli.

Reklama
Tu i Teraz
Geely oficjalnie w Polsce. Na razie z jednym modelem. 3-letni serwis za 1 zł
Tu i Teraz
Jakość nowych aut najgorsza od lat. Drugi najgorszy wynik w ostatniej dekadzie
Tu i Teraz
Plany na trasę szybkiego ruchu. Obwodnica poprowadzona przez centrum miasta
Tu i Teraz
Wielka Brytania pod presją złodziei samochodowych
Tu i Teraz
Kolejna marka z Chin. Chery wchodzi do Polski
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama