Nie ma manipulacji w dieslach Euro-6. Volkswagen odrzuca sugestie niemieckich mediów

Volkswagen znowu musi się bronić przed doniesieniami medialnymi o użyciu nielegalnego oprogramowania. Tym razem ma to dotyczyć nowych diesli z normą spalania Euro 6.

Publikacja: 13.09.2019 10:40

Nie ma manipulacji w dieslach Euro-6. Volkswagen odrzuca sugestie niemieckich mediów

Foto: moto.rp.pl

Niemiecki regionalny publiczny nadawca radiowo-telewizyjny SWR, powołując się na wewnętrzne dokumenty Volkswagena podał, że w nowszych silnikach wysokoprężnych ze standardem emisji Euro 6 został zainstalowany program wykrywający, czy samochód znajduje się na stanowisku testowym. W przypadku poprzedniego silnika EA 189, który wywołał jesienią 2015 roku skandal Dieselgate, Volkswagen przyznał się do montowania takiego oprogramowania.

""

moto.rp.pl

Niemiecki Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA), który jest odpowiedzialny za certyfikację i kontrolę norm emisji spalin, początkowo nie komentował tych doniesień. Nieco później wydał jednak oświadczenie: „Federalny Urząd Transportu Samochodowego przeprowadził własne pomiary, badania i analizy dla modeli z 2016 roku”. Ministerstwo odniosło się do pojazdów z silnikiem diesla typu EA 288. „Nie można było wykryć niedopuszczalnych urządzeń powodujących odłączanie czy zmiany podczas badania spalin”.

""

Volkswagen ID.3 to nowy model z napędem elektrycznym i nowy kierunek rozwoju marki.

moto.rp.pl

Volkswagen, który teraz zmienia swój wizerunek, nie może sobie pozwolić na kolejny skandal. Z wewnętrznych komunikatów firmy wynika, że w każdym pojeździe stosowane są wyłącznie dopuszczalne urządzenia wyłączające, które zapobiegają np. uszkodzeniu silnika podczas jazdy w szczególnych sytuacjach lub są potrzebne z innych przyczyn technicznych. Takie urządzenia dezaktywacyjne są konieczne i stosowane przez wszystkich producentów. W silnikach EA2 88 stosowane są tylko dopuszczalne urządzenia wyłączające. Żaden pojazd z silnikiem wysokoprężnym EA 288 zgodnie z normą emisji EU6 obowiązującą obecnie w 28 krajach UE nie obejmuje rozwiązań służących rozpoznawaniu cyklu pracy.

Niemiecki regionalny publiczny nadawca radiowo-telewizyjny SWR, powołując się na wewnętrzne dokumenty Volkswagena podał, że w nowszych silnikach wysokoprężnych ze standardem emisji Euro 6 został zainstalowany program wykrywający, czy samochód znajduje się na stanowisku testowym. W przypadku poprzedniego silnika EA 189, który wywołał jesienią 2015 roku skandal Dieselgate, Volkswagen przyznał się do montowania takiego oprogramowania.

Niemiecki Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA), który jest odpowiedzialny za certyfikację i kontrolę norm emisji spalin, początkowo nie komentował tych doniesień. Nieco później wydał jednak oświadczenie: „Federalny Urząd Transportu Samochodowego przeprowadził własne pomiary, badania i analizy dla modeli z 2016 roku”. Ministerstwo odniosło się do pojazdów z silnikiem diesla typu EA 288. „Nie można było wykryć niedopuszczalnych urządzeń powodujących odłączanie czy zmiany podczas badania spalin”.

Tu i Teraz
Uruchomiono nowy odcinkowy pomiar prędkości na popularnej drodze na Śląsku
Tu i Teraz
Polacy sobie nie żałują: nowe auta sprzedają się lepiej niż paliwa, leki i kosmetyki
Tu i Teraz
Ponad 250 proc. wzrosną ceny za badanie techniczne samochodu
Tu i Teraz
U brzegu Namibii odkryto największe na świecie złoże ropy naftowej
Tu i Teraz
Ta marka motoryzacyjna miała być światowym hitem. Teraz jej akcje są na dnie
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił