Koniec z ciapkowatym maskowaniem. 9 września Volkswagen podczas wieczornej gali na IAA we Frankfurcie pokazał, jak wygląda ID.3, auto, które ma dać początek elektrycznej rewolucji marki. Ujawnił także oficjalne zdjęcia dla tych, którzy na premierze nie byli.

– Samochód nowej ery jest już dostępny – obwieścił Herbert Diess, dyrektor generalny Volkswagena podczas prezentacji ID.3 na Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA) we Frankfurcie. – ID.3 to początek wielkiej kampanii e-mobilności dla marki Volkswagen, ale i całej Grupy VW – stwierdził Diess przypominając, że Audi rozwija program e-tron, zaledwie kilka dni temu Porsche świętowało premierę Taycana, najbardziej sportowego samochodu elektrycznego na świecie. A Volkswagen pokazuje na IAA także udoskonalonego miejskiego malucha e-up! z prawie dwa razy większym zasięgiem niż w poprzedniej wersji. – Do 2028 r. wprowadzimy na rynek prawie 70 nowych samochodów elektrycznych – przypomniał Diess.

Herbert Diess przedstawia ID.3 / fot.Volkswagen

ID. 3 został zbudowany na modułowej platformie MEB. Powstała ona z myślą o pojazdach elektrycznych i zostanie wykorzystana w wielu innych modelach. Poza ID.3, to właśnie na niej powstanie potężny SUV ID.ROOMZ, ID.BUZZ, ID.CROZZ, ID.VISION, a także wiele innych modeli.

CZYTAJ TAKŻE: Top 10 | Tesla liderem, ale kto jeszcze sprzedaje najwięcej elektryków na świecie?

– Ochrona klimatu nie jest ciężarem – to nowa szansa dla Niemiec i Europy. Tutaj może powstać krajowy rynek nowej mobilności bez CO2. Ochrona klimatu stanie się wówczas siłą napędową innowacji i będzie coraz bardziej generować naszą przewagę konkurencyjną. Możemy kształtować zmiany w taki sposób, aby każdy mógł pozwolić sobie na ochronę klimatu – zapewniał Herbert Diess we Frankfurcie

ID.3 jest pierwszym Volkswagenem z nowym logo / fot. Volkswagen

Podstawowy i jednocześnie najtańszy ID.3 ma 150-konny silnik i akumulatory pozwalające przejechać 330 kilometrów na jednym ładowaniu według procedury badawczej WLTP. Pojemność baterii w tym przypadku wynosi 45 kWh. Mocniejsza odmiana ma baterię o pojemności 58 kWh, co przekłada się na 420 km zasięgu. Najbardziej dalekosiężna wersja będzie wyposażona w akumulatory zapewniające 77 kWh, co zapewnić ma aż 550 kilometrów na jednym ładowaniu. Tylnonapędowe auto będzie dostępne także w mocniejszym wariancie – 204 KM. Podstawowa wersja w Niemczech ma kosztować ok. 30 tys. euro.

fot. Volkswagen
fot. Volkswagen
fot. Volkswagen
fot. Volkswagen
fot. Volkswagen
fot. Volkswagen

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Opóźniona budowa autostrady A1 pod Częstochową

Budowa szybkich dróg droższa o 10-12 mld zł

Od 13 maja Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zacznie prowadzić rozmowy z ośmioma ...

Elektryczne Volkswageny mają być tańsze od Tesli

Dla rodziny I.D. koncern Volkswagena zbudował nową platformę MEB. Już w 2019 roku pojawią ...

Nowa Corvette C8 Stingray: Z centralnym silnikiem i bez turbo

GM dokonał największej rewolucji w 60-letniej historii Corvetty. Nowy model C8 Stingray będzie miał ...

Ford Transit Smart Energy Concept: Maksymalna oszczędność

Ford na bazie modelu Transit zaprezentował elektryczny minibus, który oferuje wiele energooszczędnych rozwiązań. Ford ...

Audi: Samouczące się oprogramowanie zastąpi kontrolerów jakości

Audi sprawdza zastosowanie deep learning (samouczenie się maszyn) do wyszukiwania usterek podczas produkcji karoserii ...

Nowy Nissan Leaf: Prawie normalny kompakt

Gdy inni z dużą nieśmiałością eksperymentowali i traktowali samochody elektryczne jako kompletny rynkowy margines, ...