Reklama
Rozwiń
Reklama

Autonomiczne ciężarówki wyjadą na drogi już za 10 lat

Podległa Daimlerowi firma Autonomous Technology Group chce wdrożyć autonomiczne ciężarówki do 2029 roku.

Publikacja: 02.06.2019 20:49

Autonomiczne ciężarówki wyjadą na drogi już za 10 lat

Foto: moto.rp.pl

W pełni autonomiczna jazda (poziom 5) jest kolejną ważną rzeczą w przemyśle samochodowym. Producenci obiecują sobie po tej nowej gałęzi motoryzacji miliardy zysków. Zwłaszcza w samochodach ciężarowych temat wydaje się interesujący. Tym bardziej, że branża ciągle narzeka na brak kierowców. Od 1 czerwca 2019 roku Daimler łączy wszystkie swoje działania dotyczącej autonomicznej jazdy pod dachem firmy Autonomous Technology Group. Według zapowiedzi za dziesięć lat mają pojawić się na ulicach autonomiczne ciężarówki.

""

Daimler pracuje nad w pełni autonomicznymi ciężarówkami.

Foto: moto.rp.pl

Daimler zainwestuje pół miliarda euro w rozwój autonomicznych samochodów ciężarowych. Pod koniec marca 2019 roku Niemcy przejęli większość udziałów amerykańskiej firmy Torc Robotics. Firma z siedzibą w Blacksburg w stanie Wirginia specjalizuje się w rozwoju autonomicznych systemów pojazdów. Została założona w 2005 roku i współpracuje z amerykańskim producentem maszyn wojskowych i budowlanych Caterpillar. Zgodnie z wolą Daimlera po przejęciu większości udziałów spółki Torc Robotics pozostanie niezależna.

""

Autonomiczny poziom 4 wymaga w wyjątkowych sytuacjach interwencji kierowcy/operatora.

Foto: moto.rp.pl

Ciężarówki, które mają pojawić się za 10 lat mają poruszać się w autonomicznym poziomie 4. Czyli takim, w którym kierowca jest potrzebny i może zostać poproszony o przejęcie kierowania pojazdem. Zdaniem Martina Dauma, szefa Daimler Trucks, aby zapewnić w pełni autonomiczną jazdę zgodnie z poziomem 5, konieczny jest kolejny niezwykle duży skok technologiczny. W tym świetle oświadczenia szefa Tesli Elona Muska o rychłej, w pełni autonomicznej jeździe wydają się być oceniane z najwyższą ostrożnością. Obecnie ciężarówki Daimlera, takie jak nowy Actros wprowadzony jesienią 2018 roku jeżdżą autonomicznie w poziomie 2.

Reklama
Reklama

W pełni autonomiczna jazda (poziom 5) jest kolejną ważną rzeczą w przemyśle samochodowym. Producenci obiecują sobie po tej nowej gałęzi motoryzacji miliardy zysków. Zwłaszcza w samochodach ciężarowych temat wydaje się interesujący. Tym bardziej, że branża ciągle narzeka na brak kierowców. Od 1 czerwca 2019 roku Daimler łączy wszystkie swoje działania dotyczącej autonomicznej jazdy pod dachem firmy Autonomous Technology Group. Według zapowiedzi za dziesięć lat mają pojawić się na ulicach autonomiczne ciężarówki.

Reklama
Tu i Teraz
Powstaje najdłuższy tunel drogowy w Polsce. Będzie gotowy w 2032 r.
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Tu i Teraz
Trwa akcja "Znicz". 5 tysięcy policjantów na drogach. Wzmożone kontrole do 3 listopada
Tu i Teraz
Tempolimit dla pieszych. Na słowackich chodnikach nie wolno biegać szybciej niż 6 km/h
Tu i Teraz
Cyberatak na JLR ujawnił słabość całej branży. 1,9 mld funtów strat
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Tu i Teraz
Google Maps przestanie działać bez aktualizacji. Miliony użytkowników zobowiązane do zmian
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama