Autonomiczne ciężarówki wyjadą na drogi już za 10 lat

Podległa Daimlerowi firma Autonomous Technology Group chce wdrożyć autonomiczne ciężarówki do 2029 roku.

Publikacja: 02.06.2019 20:49

Autonomiczne ciężarówki wyjadą na drogi już za 10 lat

Foto: moto.rp.pl

W pełni autonomiczna jazda (poziom 5) jest kolejną ważną rzeczą w przemyśle samochodowym. Producenci obiecują sobie po tej nowej gałęzi motoryzacji miliardy zysków. Zwłaszcza w samochodach ciężarowych temat wydaje się interesujący. Tym bardziej, że branża ciągle narzeka na brak kierowców. Od 1 czerwca 2019 roku Daimler łączy wszystkie swoje działania dotyczącej autonomicznej jazdy pod dachem firmy Autonomous Technology Group. Według zapowiedzi za dziesięć lat mają pojawić się na ulicach autonomiczne ciężarówki.

""

Daimler pracuje nad w pełni autonomicznymi ciężarówkami.

moto.rp.pl

Daimler zainwestuje pół miliarda euro w rozwój autonomicznych samochodów ciężarowych. Pod koniec marca 2019 roku Niemcy przejęli większość udziałów amerykańskiej firmy Torc Robotics. Firma z siedzibą w Blacksburg w stanie Wirginia specjalizuje się w rozwoju autonomicznych systemów pojazdów. Została założona w 2005 roku i współpracuje z amerykańskim producentem maszyn wojskowych i budowlanych Caterpillar. Zgodnie z wolą Daimlera po przejęciu większości udziałów spółki Torc Robotics pozostanie niezależna.

""

Autonomiczny poziom 4 wymaga w wyjątkowych sytuacjach interwencji kierowcy/operatora.

moto.rp.pl

Ciężarówki, które mają pojawić się za 10 lat mają poruszać się w autonomicznym poziomie 4. Czyli takim, w którym kierowca jest potrzebny i może zostać poproszony o przejęcie kierowania pojazdem. Zdaniem Martina Dauma, szefa Daimler Trucks, aby zapewnić w pełni autonomiczną jazdę zgodnie z poziomem 5, konieczny jest kolejny niezwykle duży skok technologiczny. W tym świetle oświadczenia szefa Tesli Elona Muska o rychłej, w pełni autonomicznej jeździe wydają się być oceniane z najwyższą ostrożnością. Obecnie ciężarówki Daimlera, takie jak nowy Actros wprowadzony jesienią 2018 roku jeżdżą autonomicznie w poziomie 2.

W pełni autonomiczna jazda (poziom 5) jest kolejną ważną rzeczą w przemyśle samochodowym. Producenci obiecują sobie po tej nowej gałęzi motoryzacji miliardy zysków. Zwłaszcza w samochodach ciężarowych temat wydaje się interesujący. Tym bardziej, że branża ciągle narzeka na brak kierowców. Od 1 czerwca 2019 roku Daimler łączy wszystkie swoje działania dotyczącej autonomicznej jazdy pod dachem firmy Autonomous Technology Group. Według zapowiedzi za dziesięć lat mają pojawić się na ulicach autonomiczne ciężarówki.

Tu i Teraz
Fiat musi usunąć włoską flagę z produkowanego w Polsce modelu
Tu i Teraz
Skoda wierzy w silnik spalinowy. Kontynuacja produkcji nawet po 2035 r.
Tu i Teraz
Nad Morskie Oko kursuje już elektryczny autobus. To ma ograniczyć liczbę konnych zaprzęgów
Tu i Teraz
Kolejny zgrzyt koncernu Stellantis z włoskim prawem. Skonfiskowane 134 Fiaty
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Tu i Teraz
Kolejny pożar. Płonie złomowiska samochodów. Na miejscu 30 zastępów straży pożarnej
Tu i Teraz
Ford Mustang w nowych wersjach. Planowane czterodrzwiowe coupe i model offroad