Nowy Jork chce pobierać opłaty za wjazd samochodem do miasta

Nowy Jork będzie pierwszym dużym miastem w USA, które chce wprowadzić opłaty za wjazd, prawdopodobnie od 2021 roku.

Publikacja: 28.04.2019 12:39

Nowy Jork chce pobierać opłaty za wjazd samochodem do miasta

Foto: moto.rp.pl

""

Nowy Jork chce od 2021 wprowadzić opłaty za wjazd do miasta.

Foto: moto.rp.pl

Każdy wjazd ma kosztować około 40 złotych. Deklarowany cel opłat w Nowym Jorku jest drastyczne ograniczenie ruchu w mieście. Przy tak wysokich opłatach może się to udać. Dochód z uzyskanych opłat ma wynieść około miliarda euro rocznie. Dziennie do miasta wjeżdża samochodami ponad 850 000 osób.

""

Foto: moto.rp.pl

Główna krytyka opłat, które zostały opracowane w czasach miliardera i burmistrza Michaela Bloomberga to ta, że dotkną one najbiedniejszej części społeczeństwa. Przeciwnicy projektu żądają żeby wraz z ich wprowadzeniem rozbudować transport publiczny, a dla osób dojeżdżających umożliwić rabaty na przejazd.

""

Foto: moto.rp.pl

John Short, ekspert ds. ruchu drogowego z University of Maryland w Baltimor twierdzi, że dzięki stosunkowo dobrze rozwiniętej sieci autobusowej, kolejowej i metra Nowy Jork jest jednym z miast gdzie opłata może się udać i pozytywnie wpłynąć na zmniejszenie ruchu samochodów w mieście. W wielu innych miastach transport publiczny był zaniedbywany przez dziesięciolecia. Na przykład Los Angeles ma tylko bardzo rozdrobnioną sieć transportu publicznego, mizerne metro i linie autobusowe.

ZOBACZ TAKŻE: Słone opłaty za wjazd do centrum Londynu

W Nowym Jorku system sprawdzania opłat ma być podobny do tego jak w Dublinie czy Londynie przez odczyt tablicy rejestracyjnej i porównanie jej za pomocą bazy danych, czy właściciel zapłacił za pośrednictwem aplikacji lub online. Jeśli nie system automatycznie wysyła opłatę karną do właściciela auta. Nowy Jork na skąd czerpać przykłady. Takie miasta jak Sztokholm czy Singapur od lat mają dobre doświadczenia z tą metodą kontroli ruchu.

Każdy wjazd ma kosztować około 40 złotych. Deklarowany cel opłat w Nowym Jorku jest drastyczne ograniczenie ruchu w mieście. Przy tak wysokich opłatach może się to udać. Dochód z uzyskanych opłat ma wynieść około miliarda euro rocznie. Dziennie do miasta wjeżdża samochodami ponad 850 000 osób.

Główna krytyka opłat, które zostały opracowane w czasach miliardera i burmistrza Michaela Bloomberga to ta, że dotkną one najbiedniejszej części społeczeństwa. Przeciwnicy projektu żądają żeby wraz z ich wprowadzeniem rozbudować transport publiczny, a dla osób dojeżdżających umożliwić rabaty na przejazd.

Tu i Teraz
Znana marka motoryzacyjna uratowana. Znaleziono nowego inwestora
Tu i Teraz
Nowy cios w gospodarkę Niemiec. Strajk w fabrykach Volkswagena
moto
Dyrektor generalny giganta motoryzacyjnego rezygnuje ze stanowiska
Tu i Teraz
Polak spowodował armagedon w Niemczech. 19 osób rannych, 50 zniszczonych aut
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Tu i Teraz
Nowa generacja fotoradarów może zaskoczyć wyglądem. Jeden z nich stoi już w Warszawie
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką