Kabiny ciężarówek będą mogły być dłuższe

Przez lata unijni ministrowie transportu walczyli o powiększenie kabin ciężarówek. W końcu to się udało. Od 1 września 2020 wchodzą nowe przepisy.

Publikacja: 21.02.2019 18:50

Kabiny ciężarówek będą mogły być dłuższe

Foto: moto.rp.pl

Zgodnie z obowiązującymi przepisami UE kabiny ciężarówek mogą mieć maksymalnie 2,35 m długości. Zdaniem ekspertów to za mało żeby wprowadzić efektywne strefy zgniotu, zapewnić kierowcy odpowiednią przestrzeń do spania i odpowiednio ukształtować kabinę pod kątem opływu powietrza. Innymi słowy, dłuższe kabiny mogłyby zwiększyć nie tylko komfort, ale także wydajność i bezpieczeństwo.

""

Foto: moto.rp.pl

To ma się zmienić i nowe przepisy zezwolą na zwiększenie długości o 80 do 90 centymetrów. To zdaniem ekspertów wystarczy żeby zmniejszyć o około 10 procent zużycie paliwa, poprawić widoczność, a także zmniejszyć ryzyko obrażeń w razie wypadków.

""

Foto: moto.rp.pl

Nie wiadomo jednak kiedy nowe, dłuższe kabiny będą widoczne na drodze. Wielu producentów samochodów ciężarowych właśnie odświeżyło swoje modele. Raczej nikt nie będzie wprowadzać poważnych zmian w bieżącym cyklu produktowym.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami UE kabiny ciężarówek mogą mieć maksymalnie 2,35 m długości. Zdaniem ekspertów to za mało żeby wprowadzić efektywne strefy zgniotu, zapewnić kierowcy odpowiednią przestrzeń do spania i odpowiednio ukształtować kabinę pod kątem opływu powietrza. Innymi słowy, dłuższe kabiny mogłyby zwiększyć nie tylko komfort, ale także wydajność i bezpieczeństwo.

To ma się zmienić i nowe przepisy zezwolą na zwiększenie długości o 80 do 90 centymetrów. To zdaniem ekspertów wystarczy żeby zmniejszyć o około 10 procent zużycie paliwa, poprawić widoczność, a także zmniejszyć ryzyko obrażeń w razie wypadków.

Tu i Teraz
Porsche rozważa przeniesienie montażu swoich modeli do USA
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Tu i Teraz
Kradzież silników w fabryce Kii. Zniknęło ponad 1000 jednostek napędowych
Tu i Teraz
Statek przewożący 3000 aut płonie u wybrzeży Alaski. Na pokładzie elektryki
Tu i Teraz
Jest taki sam na całym świecie. Dlaczego znak "Stop" jest ośmiokątem?
Tu i Teraz
Niemiecka motoryzacja pogrąża się w depresji