Altmaier ma się spotykać z kilkoma członkami polskiego rządu, m.in. z Jadwigą Emilewicz, szefową resortu przedsiębiorczości i technologii oraz ministrem energii Krzysztofem Tchórzewskim. Jak pisze „Die Welt” niemiecki rząd federalny od lat prowadzi kampanię na rzecz uruchomienia w Niemczech produkcji ogniw akumulatorowych, ostatnio w znaczący sposób zwiększył także fundusze przeznaczone na badania nad bateriami. Jednak lokalny przemysł do tej pory nie wykazywał dużego zainteresowania uruchomieniem przemysłowej produkcji akumulatorów.
Minister Peter Altmaier 5 września przyjeżdża do Polski, rozmawiać m.in. o produkcji akumulatorów do aut elektrycznych / fot. Krisztian Bocsi/Bloomberg
Z kolei dla azjatyckich producentów baterii Europa Środkowo-Wschodnia staje się dobrym miejscem do ich produkcji. Koreański LG Chem ma uruchomić w tym roku w Biskupicach Podgórnych koło Wrocławia największą w Europie fabrykę baterii litowych do samochodów elektrycznych o zdolnościach produkcyjnych do 100 tysięcy sztuk wysokowydajnych akumulatorów rocznie. Łączne nakłady na tę inwestycję przekroczą 2 mld zł.
W środę (29 sierpnia) na oficjalnym koncie twitterowym Szklanej Manufaktury w Dreźnie, gdzie niegdyś powstawały luksusowe Volkswageny Phaetony pojawiła się informacja, że baterie z Biskupic będą montowane w nowej rodzinie elektrycznych Volkswagenów I.D. W fabryce powstaje obecnie Volkswagen e-Golf, ale koncern z Wolfsburga już zapowiedział, że nie produkcja tego modelu nie będzie kontynuowana. Zastąpi go właśnie VW I.D., zbudowany na nowej płycie podłogowej MEB, przygotowanej dla samochodów elektrycznych. Auto pojawi się na rynku w 2020 r. Z kolei z Wrześni wyjedzie jeszcze w tym roku elektryczny dostawczy VW Crafter, a polska fabryka pozostanie jedynym miejscem, gdzie produkowane będzie auto w takiej wersji. Nie wiadomo jednak, kto będzie dostarczał baterie do tego modelu.
CZYTAJ TAKŻE: Elektryczne Mini już za rok