Strategia jest, ale nie ma jeszcze rozdzielonych modeli. Nieoficjalnie wiadomo, że auta droższe – takie jak Jeepy, Maserati czy Alfa Romeo będą produkowane we Włoszech, model Punto zniknie z rynku, a Tipo zostanie wycofany z rynków europejskich. Siłą napędową koncernu ma być marka Jeep, na silne wsparcie może liczyć także Alfa Romeo.
Marka Jeep ma być jednym z filarów koncernu FCA. Nowy Wrangler właśnie wchodzi na rynek / fot. mat. pras.
Ale też Fiat ma sukcesy w klasie najmniejszych aut. Fiat 500 jest liderem rynkowym w Europie (ponad 190 tys. sprzedanych aut w 2017 ), zaś na drugimi miejscu jest Panda (187 tys.). Dopiero na trzecim lokuje się VW Up!. W planach jest wersja 500 kombi. Ten model będzie miał również wersję elektryczną.
CZYTAJ TAKŻE: Fiat bez konkretów co do polskich fabryk
Tak szybkie powołanie Mike Manleya na nowego szefa FCA oznacza, że właściciele chcą, żeby strategia, przy której pracował wspólnie z Marchionne, została jak najszybciej wdrożona. Zapewne więc kolejne szczegóły dotyczące tego, która fabryka będzie produkować konkretne modele, poznamy w najbliższym czasie. Według nieoficjalnych informacji, do których wcześniej dotarła „Rzeczpospolita”, w fabryce Fiat Chrysler Automobiles w Tychach mają być produkowane elektryczne Fiaty 500, a być może także elektryczna Panda. Byłyby to pierwsze to pierwsze europejskie auta FCA z takim napędem.