Nie zwalniają prace nad kontynuacją budowy drogi ekspresowej S6. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o rozstrzygnięciu przetargów dotyczących budowy dwóch kolejnych odcinków. O wykonanie fragmentu od Bobrowników do Skórowa walczyło sześć firm. Dyrekcja wybrała najkorzystniejszą, nadesłaną ofertę. Złożyło ją konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones. 13 km odcinek dwujezdniowej drogi S6 z dwoma węzłami (Rzechcino i Skórowo) oraz infrastrukturą towarzyszącą, zbudują za 283,1 miliona złotych.
CZYTAJ TAKŻE: GDDKiA odda do użytku 385 km nowych dróg w 2021 roku
Drugi fragment – Skórowo-Leśnice – przyciągnął ośmiu zainteresowanych. Najkorzystniejszą ofertę nadesłała firma Intercor (344,4 miliona złotych plus gwarancja przedłużenia gwarancji jakości o 5 lat i skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące) i to ona została wybrana przez GDDKiA. W tym przypadku zadanie obejmuje projekt i budowę ok. 11 km, dwujezdniowej drogi ekspresowej wraz z węzłem drogowym Leśnice oraz infrastrukturą towarzyszącą. W obu przypadkach, przetargi mogły być zrealizowane dzięki decyzji Rządu o przeznaczeniu dodatkowych środków z budżetu państwa na budowę tej trasy. Łącznie w przetargach jest pięć odcinków drogi S6 między Słupskiem a Bożympolem Wielkim o łącznej długości ok. 72 km.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiedziała, że w trzecim kwartale tego roku zostaną wszczęte kolejne przetargi. Będą one dotyczyć odcinków od Koszalina do obwodnicy Słupska, dla których są już sporządzone projekty budowlane. Obecnie w realizacji są trzy fragment drogi ekspresowej S6 o długości około 41-kilometrów (między Bożympolem Wielkim a Gdynią). Natomiast na wstępnym etapie realizacji znajdują się dwa odcinki Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej o długości ponad 32 km. Zgodnie z zapowiedziami Dyrekcji, cała rasa S6 w województwach pomorskim i zachodniopomorskim ma być oddana do użytku w 2025 roku.