Pandemia odcisnęła swoje piętno również na placach budów nowych dróg. Jak informowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, w ubiegłym roku do użytku oddano ok. 138 km nowych nitek asfaltowych. Wśród nich można m.in. wymienić obwodnice: Sanoka, Szczuczyna, Kołbieli, Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniowa czy Dąbrowy Tarnowskiej. Ponadto nie zabrakło tez fragmentów autostradowych (A2, A6) czy szybkiego ruchu (m.in. S2, S3, S10, S17, S5). Nie jest to dużo, biorąc pod uwagę rekordowy rok 2019, w którym GDDKiA oddała do użytku 460 km nowych dróg. Zgodnie z zapowiedziami Dyrekcji rok 2021 ma wypaść lepiej niż poprzedni, ma zostać oddanych 385 km nowych dróg.
CZYTAJ TAKŻE: 2,5 mld zł na bezpieczniejsze drogi
fot. AdobeStock
Na Podlasiu główną budowaną drogą jest S61 stanowiącą szlak Via Baltica. Zgodnie z zapowiedziami w tym roku ma się on powiększyć o oddane do użytku odcinki: Śniadowo – Łomża Południe (17 km), Stawki – początek obwodnicy Szczuczyna (18 km), Kolno – Stawiski (16,4 km) oraz Łomża Południe – Łomża Zachód (7,2 km). W woj. Kujawsko-Pomorskim główne prace skoncentrowane są na dokończeniu fragmentu Bydgoszcz Błonie – Szubin Północ (9,7 km) w ciągu drogi S5.
Województwo Podlaskie
– S61 Śniadowo – Łomża Południe (17 km) –Polaqua (380,3 mln zł)
– S61 Stawiski – początek obwodnicy Szczuczyna (18 km) – Budimex (342,1 mln zł)
– S61 Kolno – Stawiski (16,4 km) – konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe (288,3 mln zł)
– S61 Południe – Łomża Zachód (7,2 km) – Mota Engil Central Europe (218,1 mln zł).