Zwycięzca przetargu na nowe amerykańskie auto dla listonoszy powinien zostać ogłoszony już jesienią 2019 roku. Jednak dopiero teraz wybrano finalistę przetargu wartego 6,3 mld dolarów.

Zapadła decyzja o przetargu na zamówienie za 6,3 mld dolarów (około 23,5 mld zł) dla poczty amerykańskiej (USPS – United States Postal Service) nowych pojazdów dostawczych. Wybrano firmę znaną głównie z budowy pojazdów dla wojska Oshkosh Defence, która wyprodukuje 165 000 aut w ciągu następnej dekady. Firma zamierza wyposażyć pojazdy w energooszczędne silniki spalinowe lub napędy akumulatorowo-elektryczne.

CZYTAJ TAKŻE: Poczta amerykańska testuje autonomiczne ciężarówki

Nowe auto poczty w USA.

Amerykanie odsuwają na bok legendę, która nosi nazwę Grumman LLV. 140 000 pojazdów dostawczych United States Postal Service, które wyglądają jak białe pudełka po butach przechodzi na emeryturę. Powodów jest kilka. Jednym z nich jest średni wiek floty wynoszący 28 lat, czyli o cztery lata powyżej pierwotnie planowanego czasu eksploatacji. Z drugiej strony w dobie pojazdów hybrydowych i elektrycznych silniki benzynowe, które spalają średnio 24 l/100 km nie pasują do nowej rzeczywistości. Oprócz kosztów paliwa, USPS, które zatrudnia 497 157 stałych pracowników, boryka się z ogromnymi kosztami napraw. Głównym problemem jest znalezienie techników samochodowych, którzy wiedzą, jak naprawiać pojazdy, z których część ma ponad 30 lat.

Grumman LLV – tak wygląda obecnie najczęściej spotykany samochód rozwożący pocztę w USA.

 

Do przetargu, w 2016 roku zostało zakwalifikowanych sześć firm: AM General, Karsan, Mahindra, Oshkosh, Utilimaster i VT Hackney. Wytyczne dotyczyły m.in tego żeby połowa nowej floty posiadała napęd hybrydowy, prześwit pojazdu nie był mniejszy niż 18,5 cm, a szerokość drzwi wynosiła co najmniej 76 cm. Całkowita długość auta to 5,84 metra. Decyzja o tym, komu zostanie udzielone zamówienie, powinna pierwotnie zapaść jesienią 2016 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Poczta Polska przejechała 150 tys. elektrykami

Flota USPS składa się obecnie z 232 372 pojazdów. W zeszłym roku amerykańska poczta dostarczyła 146,4 miliarda listów i 6,2 miliarda paczek pod 158,6 miliona adresów. Kierowcy pokonali dystans 2,25 miliarda km. Amerykańska poczta obsługuje 47 procent światowej poczty. W ubiegłym roku firma kupiła 675 000 nowych opon do swoich pojazdów. Do samego końca w przetargu brało udział kilka firm. Jedną z nich był Ford, który chciał zachęcić kontrahenta technologią autonomiczną.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Niejasne przepisy dotyczące noszenia maseczek w samochodach

W Dzienniku Ustaw opublikowano nowe rozporządzenie dotyczące ograniczeń wprowadzanych w związku z pandemią COVID-19. ...

Chevrolet Camaro: Zmiany zmian, czyli modernizacja po roku

Ostatnia modernizacja kultowego coupe Chevroleta nie została dobrze przyjęta przez klientów. Dlatego też, po ...

Genewa 2019 | Mercedes-AMG S 65 Final Edition: Koniec czasów, które znamy

Mercedes-AMG żegna się z dwunastocylindrowym silnikiem. Z powodu tego smutnego wydarzenia powstała limitowana edycja ...

Która marka sprzedaje w Polsce najwięcej elektryków i hybryd?

Samochody zelektryfikowane stają się coraz bardziej popularne. Najlepszym tego dowodem są dane sprzedażowe za ...

Porsche + blockchain = 170 milionów dolarów

Niemiecki producent potrzebuje pieniędzy na poprawę strategii dystrybucyjnej w sieci detalicznej w Azji i ...

Następca Audi TT to crossover z napędem elektrycznym

Na dorocznym walnym zgromadzeniu, 23 maja 2019 roku prezes Audi, Bram Schot ogłosił następcę ...