Poczta Polska od listopada 2019 roku eksploatuje 20 sztuk, elektrycznych Nissanów eNV200 finansowanych w wynajmie długoterminowym. W tym czasie udało się przejechać tymi samochodami 150 tys. km.

Samochody elektryczne są w nieustannych testach. Ich dostawcze odmiany już od jakiegoś czasu są eksploatowane w różnych przedsiębiorstwach. Dla przykładu Poczta Polska od listopada zeszłego roku w swojej flocie ma elektryczne Nissany eNV200. 20-sztuk w długoterminowym wynajmie można zobaczyć na ulicach m.in. Białegostoku, Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łódzi, Poznania, Szczecina, Warszawy czy Wrocławia.

CZYTAJ TAKŻE: Koniec z Honkerami. Polskie wojsko będzie jeździć Nissanami

– Cieszymy się, że Poczta Polska włączyła do swojej floty nowoczesne auta elektryczne. Eksploatowane pojazdy sprawdzają się w codziennych, miejskich zadaniach. Ze względu na wymiary i promień skrętu samochody idealnie spełniają swoją funkcję na zatłoczonych ulicach miast. Ułatwiają realizowanie takich usług jak: Poczta Firmowa, doręczanie paczek, przesyłek pobraniowych i ekspresowych, opróżnianie skrzynek, a także transport technologiczny na rzecz Urzędów Pocztowych – mówi Paweł Przychodzeń, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej ds. logistyki.

Testowane samochody wyposażone są w silniki elektryczne o mocy 80 kW i akumulatory o pojemności 40 kWh. Ich prędkość maksymalna to 123 km/h, a zasięg według procedury WLTP to 301 km. Jeżeli chodzi o możliwości przewozowe to ich ładowność wynosi 742 kg, a kubatura przestrzeni ładunkowej to 4,2 m3.

CZYTAJ TAKŻE: Nissan i Renault tną koszty, żeby przetrwać

Poczta Polska jest największym operatorem logistycznym w kraju. Jej pracownicy mają do dyspozycji 6 tys. pojazdów o ładowności 0,5-24 ton. Ponad 30 tys. listonoszy i kurierów dostarcza dziennie kilka milionów przesyłek. Elektryczne Nissany dzielnie znoszą codzienną tułaczkę dostarczając paczki po zatłoczonych miastach. Najlepszym tego dowodem jest fakt, że przejechały łącznie blisko 150 tys. km. Dla dostawców korzystanie z aut zasilanych z gniazdka ma wiele zalet. Dla przykładu mogą poruszać się po buspasach omijając w ten sposób korki w godzinach szczytu. Poza tym mogą bezpłatnie parkować w strefie Płatnego Parkowania.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Lexus UX: Podróż od świtu do świtu

Najmniejszy z Lexusów ma skusić atmosferą marki nowych klientów. Oto podróż od świtu do ...

Na drogach setki tysięcy ton soli, armia pługów w gotowości

Posiadacze samochodów już wkrótce będą musieli dokładnie przyjrzeć się swoim pojazdom. Nienotowana od lat ...

Wybudują 100 obwodnic za 18 mld zł

To ma być szansa dla miast położonych poza głównymi szlakami komunikacyjnymi. Tam, gdzie nie ...

Telematyka oceni, czy zasługujesz na zniżkę w OC

UBI (usage-based insurance) to nowa grupa spersonalizowanych ubezpieczeń komunikacyjnych, opartych o monitorowanie stylu jazdy ...

Pierwszy pozew na VW w Europie

Ok.220 tys. zmotoryzowanych w Holandii, Anglii i Walii zapowiedziało złożenie europejskiego pozwu na Volkswagena ...

Wideo | Miko Marczyk: Awans na szczyt ze Skodą

Miko Marczyk to młody, ambitny kierowca rajdowy, który ściga się Skodą Fabią R5. Opowie ...