Francuska marka postanowiła wejść w spór ze szwedzką marką Polestar, która należy do Volvo. Teoretycznie można powiedzieć, że obie firmy nie są dla siebie konkurencją. Okazuje się jednak, że spór nie toczy się o modele, ale o logo.

Citroen to marka, która swoją pozycję rynkową buduje od ponad 100 lat. To szmat czasu, a emblematu tej firmy nie sposób pomylić z żadnym innym. Nawiązuje on do stalowych kół zębatych, które produkował Citroen na przełomie XIX i XX wieku. Okazuje się, że francuskiemu producentowi nie spodobało się logo opracowane przez markę Polestar, powstałą w 2017 roku, która wcześniej podlegała pod Volvo i jest częścią koncernu Geely. Na pierwszy rzut oka, emblematy nie są do siebie podobne. W końcu pierwsze, jak zostało wspomniane, jest związane ze stalowymi kołami zębatymi, a drugie nawiązuje do Gwiazdy Północy. Citroen dostrzegł jednak problem, że oba składają się z podwójnych szewronów.

CZYTAJ TAKŻE: Ceny elektrycznego Polestar 2. Będzie tańszy od Tesli

Logotyp Citroena.
Logotyp marki Polestar.

Niezadowolenie francuskiego koncernu było na tyle duże, że w lipcu 2019 roku, skierował sprawę do sądu twierdząc, że Polestar swoim logotypem godzi w dobre imię znaków marki Citroen oraz łamie francuskie prawo związane z zastrzeżonymi znakami towarowymi. Sąd teraz, po rozpatrzeniu sprawy, przychylił się do zastrzeżeń Citroena. Uznał, że szwedzka marka – Polestar – której właścicielem są Chińczycy, złamała prawo. W efekcie tego wyroku, koncern został zobligowany do zapłaty 150 tys. euro odszkodowania i otrzymał zakaz sprzedaży swoich produktów we Francji na kolejne 6 miesięcy (warto dodać, że pierwsze modele Polestar 2 miały zostać dostarczone na francuski rynek z początkiem 2021 roku).

Polestar 2.

CZYTAJ TAKŻE: Polestar Precept: Szwedzka wizja przyszłości

Na chwilę obecną nie wiadomo, jak zakończy się ta sprawa. Mało prawdopodobne wydaje się, że Polestar na rynek francuski zaprojektuje odrębne logo. Zastanawiającym jest, czy Citroenowi chodziło o idee i obronę swoich szewronów, czy może pojawiła się obawa przed nowym konkurentem w segmencie aut elektrycznych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Zatankuj do końca roku. 1 stycznia podrożeje paliwo

Po raz kolejny kierowcy dopłacą do nowych pomysłów rządu. Dojdzie kolejna opłata ukryta w ...

Wzrost sprzedaży Lexusa w Europie

Sprzedaż Lexusa w Europie od początku roku do końca września wzrosła o prawie 10 ...

Katalog M Performance: moc spod lady

Luksus to możliwość wyboru. W motoryzacji to takie skonfigurowanie samochodu, by spełniał indywidualne potrzeby ...

BMW 440i cabrio: Mały mruczek

Są takie samochody, które trzeba powstrzymywać, bo bez tego łamały by większość ograniczeń, zwłaszcza ...

Volkswagen najbardziej wartościową spółką w indeksie DAX

Inwestorzy uwierzyli, że niemiecki koncern jest w stanie zdystansować Teslę jako światowego lidera w ...

Nowy Ford Focus startuje z dobrą ceną

Latem w salonach pojawi się zupełnie nowa, czwarta generacja nowego Forda Focusa. Polski importer ...