Nowa marka Volvo Polestar, która będzie się specjalizować w modelach elektrycznych wprowadzi na rynek w 2020 roku swój pierwszy model. W Polsce póki co go nie kupimy.

Polestar 2 będzie pierwszym z pięciu pojazdów elektrycznych Volvo i Polestara, które zostaną wprowadzone do sprzedaży w latach 2020-2022. Będzie to też pierwszym samochód elektryczny całej grupy Volvo Car. Polestar 2 ma mieć zasięg 500 km (WLTP) i stać się konkurentem Tesli Model 3.

Polestar 2.

Szwedzi chcą przyciągnąć klientów również ceną. Znamy ceny na rynku niemieckim. Czterodrzwiowa wersja „Launch Version” otwiera cennik kwotą 58 800 euro (plus depozyt w wysokości 1000 euro). Auto można zamówić tylko przez internet. Cena podstawowa tego modelu będzie wynosić 39 900 euro. Modele pojawią się w sprzedaży w czerwcu 2020 roku. Dla porównania, Tesla Model 3 kosztuje w Niemczech od 55 400 euro.

Polestar 2 zbudowany jest na platformie CMA (Compact Modular Architecture), na której oparto Volvo XC40. Pojemność akumulatora wynosi 78 kWh i zabudowany jest między osiami w podłodze pojazdu. Takie umiejscowienie przyczynia się do lepszej sztywności podwozia, a także obniża poziom hałasu i wibracji. Elektryczny układ napędowy wytwarza 300 kW (408 KM) mocy i pozwala na uzyskanie momentu obrotowego wynoszącego 660 Nm. W niespełna pięć sekund dwa silniki elektryczne, po jednym na przedniej i tylnej osi, katapultują Polestara do 100 km/h. Komu mało firma oferuje opcjonalny pakiet z amortyzatorami Öhlins, hamulcami Brembo i 20-calowymi kołami. Polestar 2 ma 4 607 mm długości, 1 478 mm wysokości i 1 800 mm szerokości. Rozstaw osi wynosi 2735 mm.

Produkcja Polestara 2 rozpocznie się na początku 2020 roku w Luqiao w Chinach (prowincja Zhejiang). Również Volvo produkuje tam swoje modele. Auto znajdzie się w sprzedaży w Chinach, USA, Kanadzie, Belgii, Holandii, Norwegii, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Niemczech.

ZOBACZ TAKŻE: Polestar 2: Tesla może zacząć się bać

Z dobrze poinformowanych źródeł wiemy, że Polestar nie trafi w 2020 roku na polski rynek. To samo dotyczy elektrycznej wersji Volvo XC40. W Polsce szwedzka marka koncentruje się na hybrydach plug-in. Zresztą Volvo jest obecnie w Polsce liderem tego segmentu. 30 procent wszystkich hybryd plug-in sprzedawanych nad Wisłą to właśnie Volvo. Póki co to jeszcze niewielki procent sprzedaży (2,5 procent), ale co dziesiąte Volvo XC90 wyjeżdża z salonów z napędem hybrydowym plug-in.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ciemne chmury nad Renault

Prezydent Macron nie chciał spotkać się z szefem Renaulta, Jean-Dominique Senardem, który jest wściekły ...

Włosi sprzedają fabrykę w Polsce

Zarząd FCA zapewnił związkowców we Włoszech, że plany inwestycji o wartości 5 mld euro ...

David Gilbert, prezes McLaren Europe: Brexit nie zabije naszego biznesu

Nie zależy nam na szybkim wzroście, bo wtedy stracilibyśmy wypracowany już wizerunek marki ekskluzywnej. ...

Miliard wydany: nowe silniki FCA z Bielska-Białej

Produkcję nowej generacji silników benzynowych rozpoczęła w Bielsku-Białej fabryka FCA Powertrain. To finał jednej ...

Amazon zamówił 100 tys. elektrycznych samochodów dostawczych

Amazon zamówił 100 tys. elektrycznych samochodów dostawczych, zapowiadając przy okazji inne działania służące ochronie ...

Prąd do elektryka droższy niż tankowanie samochodu spalinowego

Europejski operator ultraszybkich ładowarek ogłosił cennik za pobieraną energię. Cena w Polsce za 1 ...