Nowa marka Volvo Polestar, która będzie się specjalizować w modelach elektrycznych wprowadzi na rynek w 2020 roku swój pierwszy model. W Polsce póki co go nie kupimy.

Polestar 2 będzie pierwszym z pięciu pojazdów elektrycznych Volvo i Polestara, które zostaną wprowadzone do sprzedaży w latach 2020-2022. Będzie to też pierwszym samochód elektryczny całej grupy Volvo Car. Polestar 2 ma mieć zasięg 500 km (WLTP) i stać się konkurentem Tesli Model 3.

Polestar 2.

Szwedzi chcą przyciągnąć klientów również ceną. Znamy ceny na rynku niemieckim. Czterodrzwiowa wersja „Launch Version” otwiera cennik kwotą 58 800 euro (plus depozyt w wysokości 1000 euro). Auto można zamówić tylko przez internet. Cena podstawowa tego modelu będzie wynosić 39 900 euro. Modele pojawią się w sprzedaży w czerwcu 2020 roku. Dla porównania, Tesla Model 3 kosztuje w Niemczech od 55 400 euro.

Polestar 2 zbudowany jest na platformie CMA (Compact Modular Architecture), na której oparto Volvo XC40. Pojemność akumulatora wynosi 78 kWh i zabudowany jest między osiami w podłodze pojazdu. Takie umiejscowienie przyczynia się do lepszej sztywności podwozia, a także obniża poziom hałasu i wibracji. Elektryczny układ napędowy wytwarza 300 kW (408 KM) mocy i pozwala na uzyskanie momentu obrotowego wynoszącego 660 Nm. W niespełna pięć sekund dwa silniki elektryczne, po jednym na przedniej i tylnej osi, katapultują Polestara do 100 km/h. Komu mało firma oferuje opcjonalny pakiet z amortyzatorami Öhlins, hamulcami Brembo i 20-calowymi kołami. Polestar 2 ma 4 607 mm długości, 1 478 mm wysokości i 1 800 mm szerokości. Rozstaw osi wynosi 2735 mm.

Produkcja Polestara 2 rozpocznie się na początku 2020 roku w Luqiao w Chinach (prowincja Zhejiang). Również Volvo produkuje tam swoje modele. Auto znajdzie się w sprzedaży w Chinach, USA, Kanadzie, Belgii, Holandii, Norwegii, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Niemczech.

ZOBACZ TAKŻE: Polestar 2: Tesla może zacząć się bać

Z dobrze poinformowanych źródeł wiemy, że Polestar nie trafi w 2020 roku na polski rynek. To samo dotyczy elektrycznej wersji Volvo XC40. W Polsce szwedzka marka koncentruje się na hybrydach plug-in. Zresztą Volvo jest obecnie w Polsce liderem tego segmentu. 30 procent wszystkich hybryd plug-in sprzedawanych nad Wisłą to właśnie Volvo. Póki co to jeszcze niewielki procent sprzedaży (2,5 procent), ale co dziesiąte Volvo XC90 wyjeżdża z salonów z napędem hybrydowym plug-in.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ostre hamowanie na budowie dróg

Bez pracy na budowach większość firm zdoła wytrzymać najwyżej miesiąc. Potem zacznie się rozkręcać ...

Poczta Polska przejechała 150 tys. elektrykami

Poczta Polska od listopada 2019 roku eksploatuje 20 sztuk, elektrycznych Nissanów eNV200 finansowanych w ...

Budowa obwodnic zwiększa tempo przed końcem roku

We wtorek drogowcy oddali do ruchu obwodnic Myśliny w ciągu drogi krajowej nr 46. ...

Budowa drogi A1 nabiera rozpędu. Gierkówka stanie się trzypasmową autostradą!

Lekka zima sprzyja rozwoju tempa budowy autostrady A1 na odcinku Częstochowa – Łódź. To ...

Gołąb złapany na radar. Przekroczył dozwoloną prędkość

W niemieckim mieście Bocholt żyje szczególnie szybko latający gołąb. 13.2.2019 roku został wyłapany przez ...

VW chce być eko-firmą

Największy producent samochodów w Europie przechodzi transformację. Volkswagen chce stać się bardziej przyjazny środowisku. ...