Najnowszy ranking Best Global Brands 2020 firmy Interbrand już po raz 17. stwierdził, że japońska marka Toyota ma najwyższą wartość w branży motoryzacyjnej. Została ona wyceniona w tym roku na 51,6 mld dolarów, co zapewniło Toyocie 7. miejsce wśród globalnych marek wszystkich branż.

Eksperci Interbrand podkreślili, że Toyota opiera swoją pozycję na bogatej i zróżnicowanej gamie samochodów oferowanych na całym świecie. Marka koncentruje się rozwoju niskoemisyjnej motoryzacji, przyczyniając się do dekarbonizacji transportu i gospodarki. To nie pierwsze wyróżnienie dla Toyota. Japońska marka jest od lat najpopularniejszą marką samochodową na świecie. Co więcej, w tym roku Toyota Motor Corporation odzyskała także pozycję lidera wśród producentów samochodów. W pierwszej połowie 2020 roku koncern sprzedał 4,02 miliona aut, co odpowiada 12,4 proc. rynku.

CZYTAJ TAKŻE: Toyota Corolla GR Hybrid: Toyota z lepszym układem kierowniczym od BMW

Apple, Amazon i Google zajęły trzy pierwsze miejsca. Tuż za Toyotą uplasował się Mercedes. Kolejną motoryzacyjną marką w zestawieniu jest na miejscu jedenastym BMW. Do pierwszej dwudziestki załapała się jeszcze Honda. Tesla wylądowała na czterdziestym miejscu.

Hybrydowa Toyota Corolla.

Toyota jest najbardziej znana jako największy producent zelektryfikowanych samochodów i lider technologii napędów hybrydowych i wodorowych. Do dziś marka sprzedała ponad 15 milionów hybryd, co pozwoliło uniknąć emisji 120 milionów ton CO2. W Polsce to aktualnie marka nr. 1.

CZYTAJ TAKŻE: Nowa Toyota Hilux liderem wartości rezydualnej

Nowa generacja Toyoty Yaris.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Chińczycy kupują coraz mniej aut elektrycznych

W Chinach maleje popyt na samochody elektryczne i hybrydy plug-in. Nic nie wskazuje na ...

Używane hybrydy: czy jest się czego bać?

Rosnąca popularność aut hybrydowych jest faktem. Dlaczego? Bo zapewniają - wedle producentów - niskie ...

Toyota w Polsce ma się dobrze. Kolejny rekord sprzedaży

Toyota od czterech ostatnich lat bije własne rekordy sprzedaży na polskim rynku. W 2018 ...

Nowe normy spalin mogą doprowadzić do zapaści branży motoryzacyjnej

Branża motoryzacyjna jednym głosem przeciwko drastycznym limitom emisji CO2. Spadek wartości produkcji z 20 ...

Niemcy nie wymieniają starych diesli. Fiasko programu dopłat

W Niemczech coraz więcej miast zakazuje wjazdu starym dieslom. Ich właściciele, o ile zdecydują ...

KIA Stinger 2,0 T-GDI: Nie jestem szarą myszką

Zyskuje przy bliższym poznaniu – usłyszałem odbierając Stingera w intrygującym, szarym (tak mi się ...