Zgodnie z przypuszczeniami warszawscy radni przyjęli zmiany w taryfikatorze opłat w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. Oznacza to, że od 4 stycznia 2021 roku, mieszkańców Stolicy czekają podwyżki.

Jak informowaliśmy wcześniej warszawscy radni debatowali m.in. na zmianie taryfikatora opłat za parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN). Jak powiedziała Iwona Wujastyk, radna Koalicji Obywatelskiej oraz przewodnicząca Komisji Infrastruktury i Inwestycji, komisja zaopiniowała projekt uchwały pozytywnie. Nie obło się jednak bez głosów sprzeciwu. Takie stanowisko objęli np. radni Prawa i Sprawiedliwości, co potwierdził m.in. Oskar Hejka – radny z klubu PiS.

CZYTAJ TAKŻE: Na Warszawskiej Pradze i Woli zapłacimy za parkowanie

Co się zmienia?
Osoby korzystające z SPPN będą musieli uiszczać opłaty za parkowanie w godzinach od 8 do 20, a nie jak do tej pory w przedziale 8-18. Nie zmieniono natomiast dni obowiązywania opłat. Wymagane są one od poniedziałku do piątku (dni powszednie) z wyłączeniem: 2 maja, 24 oraz 31 grudnia. Urzędnicy tłumaczą, że jest to podyktowane „zmieniającym się trybem życia”, „strukturą podróży odbywanych na terenie Warszawy” oraz tym, że czas pracy coraz liczniejszej grupy obywateli obejmuje również godziny po 18 – podał portal TVN Warszawa.

To nie jedyne zmiany jakie już niedługo zaczną obowiązywać. Od 4 stycznia 2021 roku będzie trzeba zapłacić więcej za godzinę parkowania. Pierwsza została wyceniona na 3,90 zł (obecnie jest 3 zł), druga na 4,60 zł (jest 3,60 zł), trzecia na 5,50 zł (jest 4,20 zł), a czwarta i każda kolejna na 3,90 zł (jest 3 zł). Urzędnicy przekonują, że stawki za SPPN nie były zmieniane od 2008 roku, a w tym czasie wskaźnik inflacji przekroczył 20 proc., a przeciętne wynagrodzenie wzrosło o ok. 40 proc. Z tego względu podwyżka jest uzasadniona. Nowy taryfikator ma m.in. wpłynąć na zwiększenie dostępności miejsc parkingowych w obszarze gdzie od dłuższego czasu jest z nimi problem.

CZYTAJ TAKŻE: ZTP w Krakowie proponuje podniesienie stawek za parkowanie o 1000 proc.

Przyjęta uchwała ma też podpunkt dotyczący zasad wydawania abonamentów mieszkańca, uprawniających do postoju w SPPN przez rok. W przypadku pierwszego zgłoszonego auta, ta kwota nie została zmieniona i wynosi 30 zł. Znacząca różnica pojawiła się w odniesieniu do każdego kolejnego samochodu w gospodarstwie domowym. W tym przypadku opłatę podniesiono do 1200 zł za rok. Tą kwotę będzie można rozłożyć na dwie równe raty po 600 zł, ale drugą będzie trzeba zapłacić na siedem dni przed upływem szóstego miesiąca ważności abonamentu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Torsten Mueller-Otvos i Cullinan

Torsten Mueller-Otvos, prezes Rolls Royce: To diament wśród wszystkich SUV-ów świata

Zapewniam, że jest to Rolls Royce w każdym calu i będzie Rolls Royce’m wśród ...

Volkswagen oferuje swoje auta w leasingu przez internet

W uruchomionym, internetowym sklepie Volkswagena można znaleźć swój nowy samochód, ale również wybrać formę ...

Sąd wydał wyrok w sprawie bezterminowych praw jazdy

Prawa jazdy wydane od 2013 roku mają okres ważności maksymalnie 15-lat, a wydane wcześniej ...

Nowy Mercedes-Benz Actros, pokazany w 2018 r. na targach IAA, to ciężarówka semi-autonomiczna

Przewoźnicy tną zakupy nowych ciężarówek

Gwałtownie wyhamował polski rynek pojazdów użytkowych. Firmy przewozowe boją się utraty kontraktów. Jak podał ...

Polacy zmienili swoje preferencje. Nie chcą aut z małym silnikiem

Przez 15 lat mocno zmieniły się preferencje Polaków względem samochodów osobowych. Najszybciej rosła liczba ...

DS3 Crossback 1.2 PureTech: Samochód nieoczywisty

Można powiedzieć, że DS zaczyna rozkręca się na dobre. Marka ma produkty, które są ...