Na których drogach można spotkać patrol policji?

Firma Telematics Technologies, dostawca nawigacji NaviExpert wraz z partnerami, postanowiła sprawdzić na których drogach w kraju najczęściej można spotkać patrol policji. Teoretycznie jest ich najwięcej tam, gdzie często dochodzi do wypadków. Jednak czy na pewno tak jest?

Publikacja: 16.10.2020 11:25

Na których drogach można spotkać patrol policji?

Foto: moto.rp.pl

Przeprowadzone badanie przez firmę Telematics Technologies, zostało oparte na kilku źródłach. Wśród nich można wymienić m.in. zgłoszenia kierowców korzystających z nawigacji NaviExpret, aplikacji Rysiek, monitoringu radia i Internetu, jak też danych udostępnionych przez policję. – Od początku wakacji do końca września najwięcej kontroli i wypadków drogowych odnotowaliśmy na mazowieckim odcinku drogi krajowej nr 7. Również wysoko pod względem wypadków i kontroli klasyfikują się inne drogi wylotowe ze stolicy takie jak S8, S7, DK2 – tłumaczy Katarzyna Przybylska z Telematics Technologies.

CZYTAJ TAKŻE: Policja sprawdza prędkość i maseczki. Za brak 500 zł mandatu

Z badań wynika, że poza drogami niebezpiecznymi (z dużym odsetkiem wypadków i dużą liczbą kontroli policji), w Polsce są również trasy, na których stosunkowo rzadko dochodzi do zdarzeń drogowych, a mimo to można często spotkać służby kontrolujące. Jest też trzeci typ dróg, który powinien budzić największe obawy. Są to odcinki, na których często dochodzi do wypadków, ale są stosunkowo rzadko monitorowane przez drogówkę.

""

moto.rp.pl

Z analizy danych uzyskanych przez Telematics Technologies wynika, że po względem realnego zagrożenia wypadkami spora część autostrad i dróg ekspresowych jest niedostatecznie pilnowana. Problem wydaje się być znaczący, gdyż w rankingu TOP10 nieproporcjonalnie niskiego udziału kontroli drogowych w stosunku do wypadków, wszystkie dziesięć miejsc zajmują autostrady i drogi ekspresowe. Najwyżej w kwalifikacji uplasowała się droga A1 w województwie kujawsko-pomorskim. Tuż za nim jest A1 (woj. łódzkie) oraz S8 (woj. mazowieckie).

""

moto.rp.pl

Nie oznacza to jednak, że mała liczba kontroli dotyczy wszystkich autostrad i dróg ekspresowych. Telematics Technologies zwraca uwagę m.in. na trasy S10 (woj. kujawsko-pomorskie) albo A2 (woj. wielkopolskie), gdzie obie trasy zajmują odpowiednio 2 i 3 miejsce w rankingu TOP10 nieproporcjonalnie wysokiego udziału kontroli drogowych w stosunku do wypadków. Liderem tego zestawienia została trasa DK1 (woj. śląskie). W minione wakacje nie doszło na tej drodze do ani jednego wypadku śmiertelnego.

""

moto.rp.pl

– Nad sposobem rozlokowania patroli na nich warto się zastanowić. Ale to około 20 proc. analizowanych przypadków. Na 80 proc. dróg krajowych i autostrad utrzymuje się równowaga między liczbą kontroli i liczbą wypadków. W ich przypadku obserwujemy bardzo racjonalny udział kontroli w stosunku do wypadków – wyjaśnia Przybylska. W raporcie podkreślono również, że na drogach DK2, S3, A2 (woj. lubuskie), 22, 11, S6 (woj. zachodniopomorskie), 94 (woj. śląskie i opolskie), S17 (woj. mazowieckie), 92 (woj. wielkopolskie), S8 (woj. dolnośląskie), liczba kontroli jest odpowiednio dobrana do sytuacji na drodze.

CZYTAJ TAKŻE: Policja w Warszawie przesiada się do elektrycznych radiowozów

Przeprowadzone badanie przez firmę Telematics Technologies, zostało oparte na kilku źródłach. Wśród nich można wymienić m.in. zgłoszenia kierowców korzystających z nawigacji NaviExpret, aplikacji Rysiek, monitoringu radia i Internetu, jak też danych udostępnionych przez policję. – Od początku wakacji do końca września najwięcej kontroli i wypadków drogowych odnotowaliśmy na mazowieckim odcinku drogi krajowej nr 7. Również wysoko pod względem wypadków i kontroli klasyfikują się inne drogi wylotowe ze stolicy takie jak S8, S7, DK2 – tłumaczy Katarzyna Przybylska z Telematics Technologies.

Tu i Teraz
Orlen obniży ceny paliw na majówkę. Promocja tylko dla wybranych klientów
Tu i Teraz
Rolnicy protestują. Na 24 godziny zablokowali trasę S3
Tu i Teraz
Budowa trasy S1 opóźni się o ponad 7 miesięcy. Archeologiczne odkrycie na budowie
Tu i Teraz
"Ostatnie Pokolenie" zablokowało skrzyżowanie w centrum Warszawy
Tu i Teraz
Jesienią Zakopianka zyska kolejne 16 km nowej trasy. Budowa kosztowała 1 mld zł