Reklama

Policja w Warszawie przesiada się do elektrycznych radiowozów

Sześć w pełni elektrycznych radiowozów Hyundai Kona Electric odebrała Komenda Stołeczna Policji w Warszawie. Samochody będą wykorzystywane do patrolowania ulic Starego Miasta oraz Śródmieścia. Dzięki zastosowaniu napędu elektrycznego będą jeździć bezgłośnie i całkowicie bezemisyjnie.

Publikacja: 16.10.2020 00:18

Policja w Warszawie przesiada się do elektrycznych radiowozów

Foto: moto.rp.pl

Odebrane przez policję elektryczne Kony mają baterie o pojemności 64 kWh. Ich silniki rozwijają moc 204 KM. Pozwala to na rozpędzenie się do 100 km/h w 7,6 sekundy. Zasięg radiowozów wynosi 484 km, przy tym w trybie miejskim może sięgać nawet 660 km.

CZYTAJ TAKŻE: Policja z Los Angeles wysprzedaje za bezcen elektryczne BMW

""

Foto: moto.rp.pl

Auta wyposażone są w nowoczesne systemy bezpieczeństwa: system utrzymywania pasa ruchu (LKA), systemy kontroli zjazdu i podjazdu (DBC i HAC), system monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW). Do tego dochodzi asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu z wykrywaniem pieszych (FCA), system monitorowania martwego pola (BCW) oraz inteligentny tempomat. Posiada on funkcję Stop&Go, który utrzymuje zadaną prędkość i utrzymuje dystans przed poprzedzającym pojazdem, a w razie konieczności doprowadza do zatrzymania samochodu.

CZYTAJ TAKŻE: Hyundai opracowuje tempomat ze sztuczną inteligencją

Reklama
Reklama

Hyundai to popularna marka wśród samochodów wykorzystywanych przez policję. W latach 2019-2020 trafiło do niej ponad tysiąc oznakowanych i nieoznakowanych radiowozów. Najpopularniejszym modelem Hyundai w policyjnej flocie jest i30 w wersjach Hatchback i Wagon, którego ponad 500 sztuk użytkują komendy w całym kraju. Elektryczne modele Hyundai zamawiają także inne jednostki państwowej administracji. Od roku w Krakowie jeździ 47 takich samochodów w Krakowskim Holdingu Komunalnym, od ub. roku elektryczna Kona używana jest przez straż miejską w Poznaniu.

""

Foto: moto.rp.pl

Tu i Teraz
Po 30 latach Mercedes zmienia szefa designu. Niemiecka marka redefiniuje swoją tożsamość
Tu i Teraz
Ford porządkuje gamę w Europie. Tak będą wyglądały jego nowe modele
Tu i Teraz
Unia odpuszcza zeroemisyjność. Silniki spalinowe zostają z nami dłużej
Tu i Teraz
Nowa marka w Formule 1. Tak będzie nazywać się zespół i logotyp wyścigowego Audi
Tu i Teraz
Rewolucja w Tatrach. Zakopane wprowadza całotygodniowe opłaty parkingowe
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama