Odbyłoby się to w innym formacie i jako wydarzenie wyłącznie medialne, trwające trzy dni. Co to oznacza? Że genewskie targi przestałyby już być słynnym wydarzeniem medialno-towarzysko-biznesowym i wróciłyby do swoich korzeni. Genewskie targi odbywające się w gigantycznej hali Palexpo, tuż obok lotniska rokrocznie były organizowane przez Geneva International Motor Show Fundatiom (GIMS). Imprezę zaplanowaną na 2020 odwołano na trzy dni przed jej rozpoczęciem, kiedy stoiska , hotele były już zarezerwowane i zapłacone. Powodem była oczywiście pandemia COVID-19. Potem w czerwcu odwołano imprezę zaplanowaną na marzec 2021, a jako powód podano brak zainteresowania ze strony wystawców oraz nieprzewidywalną sytuację związaną z trwającą pandemią COVID-19 i zagrożeniem, że po raz kolejny może ona zostać odwołana.
CZYTAJ TAKŻE: Targi IAA przenoszą się z Frankfurtu do Monachium
Pakiet all inclusive
Teraz właściciele biura organizacyjnego , którym jest obecnie zarząd Palexpo wyraźnie zmienili zdanie. Do dokumentów potwierdzających taką wersję dotarły „Automotive News Europe”. Według „ANE” potencjalni wystawcy otrzymali już oferty „all inclusive” z nowymi kosztami stoiska, oraz możliwościami zakwaterowania gości. Jak na razie żaden z tradycyjnych uczestników genewskiej wystawy nie wyraził zainteresowania taką opcją. „Żyjemy w czasach transformacji, która stwarza możliwość, aby także całkowicie zmienić sposób, w jaki funkcjonujemy, doprowadzić do transformacji organizacyjnej wydarzeń i stworzyć nowe platformy, dzięki którym ludzie będą mogli spotykać się osobiście i wirtualnie. Taka formuła pozwoli na przeniesienie imprez targowych na zupełnie inny poziom” – pisze Palexpo w broszurze reklamującą targi w 2021 roku.
Zaplanowano również, że konferencje trwałyby 30 minut i były podzielone na prezentację i sesję pytań i odpowiedzi. Korzystanie z głównej sceny Palexpo byłoby częścią oferty „ all inclusive”. Potencjalni uczestnicy mieliby do wyboru trzy oferty: najtańszą za 150 tys. franków, która pozwoliłaby na wystawienie jednego modelu auta i zaproszenia 10 przedstawicieli mediów po najdroższą — 750 tys. franków za możliwość wystawienia 4 samochodów i zaproszenia 100 gości. Już w podstawowej ofercie zawarta jest możliwość skorzystania ze sceny głównej, ruchomej platformy i materiałów reklamowych. Organizatorzy podkreślają, że rezygnacja z budowy tradycyjnych targowych stoisk jest znacznym ograniczeniem kosztów, które spadną również z powodu skróceniu czasu trwania imprezy z 15 do 3 dni, a przygotowania zajmą nie więcej ,niż tydzień w porównaniu z przynajmniej miesiącem, jaki był niezbędny wcześniej. Mniejsze będą także koszty zakwaterowania personelu i gości, ponieważ wszystko znajdzie się w pakiecie. Wcześniej genewscy hotelarze niemiłosiernie windowali ceny wynajmu pokojów, które czasami sięgały czasami nawet dziesiciokrotność ceny z czasu poza okresem targów.