Nowy będzie bardziej komfortowy, bezpieczniejszy z lepszymi właściwościami jezdnymi. Ale będzie miał też przed sobą niełatwe zadanie: produkowana od 2015 r. „czwórka” opuściła fabrykę w liczbie ponad 808 tys. egzemplarzy, trafiając na drogi pięciu kontynentów. Ostatnim była pięciomiejscowa wersja Highline z sześciobiegową skrzynią biegów DSG i z silnikiem 2.0 TDI o mocy 150 KM. – Dzięki sukcesowi jaki odniósł Caddy czwartej generacji, stał się on istotnym motorem zmian i rozwoju dla poznańskiej fabryki – powiedział Dietmar Mnich, prezes zarządu Volkswagen Poznań i dyrektor zakładu w Poznaniu.
CZYTAJ TAKŻE: Pierwsza jazda | Volkswagen Golf GTI: Miks tradycji z nowoczesnością
Volkswagen Caddy piątej generacji.
Nowa generacja Caddy będzie sfinalizowaniem prowadzonych przez dwa lata inwestycji w infrastrukturę fabryki i szkolenia pracowników. Związane z przebudową części wydziałów, w tym rozbudową hali spawalni i budową nowej hali logistycznej przedsięwzięcia pochłonęły przeszło 2 mld złotych. Auto bazuje na modułowej platformie dla pojazdów z silnikiem montowanym poprzecznie MQB, przez co znacznie zwiększyła się ilość miejsca w jego wnętrzu. Wariant Maxi zmieści w środku nawet dwie europalety.