Elektromobilność rośnie w siłę. Ranking po ośmiu miesiącach 2020 roku

IBRM Samar podsumował sprzedaż pojazdów zelektryfikowanych w okresie od stycznia do sierpnia tego roku. Z udostępnionych danych wynika, że największą grupę nadal stanowią samochody wyposażone w klasyczny układ hybrydowy.

Publikacja: 14.09.2020 15:39

Elektromobilność rośnie w siłę. Ranking po ośmiu miesiącach 2020 roku

Foto: moto.rp.pl

Samochody zelektryfikowane stanowią coraz większą grupę sprzedawanych aut. Taka sytuacja bez wątpienia cieszy producentów, którym łatwiej będzie spełnić ustanowione limity średniej emisji dwutlenku węgla (CO2) z floty sprzedanych pojazdów. Jak donosi IBRM Samar, w okresie od stycznia do sierpnia tego roku, zarejestrowano w kraju 38 151 sztuk aut hybrydowych i elektrycznych. Jest to o 52 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

CZYTAJ TAKŻE: Pandemia odmłodziła auta

Klasyczna hybryda
Najwięcej sprzedaje się klasycznych hybryd (HEV). Są to układy nie wymagające zewnętrznego ładowania. Tego typu aut w samym sierpniu zarejestrowano 2863 sztuk. To wynik o 18 proc. większy niż w lipcu i o 16 proc. lepszy niż w sierpniu roku ubiegłego. W zestawieniu 8-miesięcznym Polacy łącznie zakupili 18 965 hybryd HEV, co daje o 7,3 proc. lepszy wynik niż przed rokiem. W tej kategorii liderzy są tylko jedni – Toyota oraz Lexus. Od stycznia do sierpnia 2020 r. zarejestrowanych zostało odpowiednio 15 704 i 1735 sztuk, co stanowi 91,95 proc. całego rynku HEV. Trzecie miejsce przypadło dla marki KIA.

""

Hybrydowa Toyota Corolla.

Foto: moto.rp.pl

Miękka hybryda
Drugą pod względem wielkości grupą są samochody z elektrycznym wspomaganiem, zwane też Mild Hybrid (MHEV). Są to pojazdy, w których silnik elektryczny pełni głównie rolę wspomagającą dla napędu spalinowego. W sierpniu takich aut zarejestrowano 2293 sztuk. Jest to o 105 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W przypadku wyników z 8-miesięcy roku wygląda to jeszcze lepiej, gdyż przyrost wyniósł 173 proc. (zarejestrowano 15 536 sztuk). Liderem tej kategorii zostało Audi z wynikiem 4729 rejestracji. Tuż za nim znalazło się Suzuki (2164 szt.) i Mazda (2110 szt.).

""

Suzuki Vitara z miękką hybrydą.

Foto: moto.rp.pl

Hybryda PHEV
Trzecią siłą okazały się hybrydy typu plug-in, czyli te które można ładować. W sierpniu wydziały komunikacji zanotowały w swoich bazach danych 291 tego typu samochodów. Jest to przyrost o 283 proc. w stosunku do sierpnia zeszłego roku. Dobrze wygląda też wynik z okresu od stycznia do sierpnia – 1922 sztuki. Jest to wzrost o 224 proc. w porównaniu do 2019 roku. Trzema najpopularniejszymi markami wśród PHEVów są: BMW (414 szt.), Skoda (264 szt.) oraz Volvo (262 szt.).

""

BMW X3 PHEV.

Foto: moto.rp.pl

W pełni elektryczne
Samochody w pełni elektryczne stanowią nadal najmniejszą grupę aut o napędzie alternatywnym. W sierpniu zarejestrowano jedynie 294 egz. Choć nie jest to dużo, to w porównaniu do 8 miesiąca zeszłego roku, przyrost wynosi 314 proc. Łącznie od stycznia do sierpnia sprzedano 1728 sztuk pojazdów zasilanych wyłącznie prądem. Jest to o 58 proc. więcej niż rok wcześniej. Trzy najpopularniejsze marki elektryków na koniec ósmego miesiąca roku to: Nissan (333 sztuki), Skoda (237 egz.) oraz Renault (154 szt.).

CZYTAJ TAKŻE: Audi, BMW czy Mercedes – która marka sprzedaje najwięcej sportowych modeli

""

Nissan Leaf.

Foto: moto.rp.pl

Samochody zelektryfikowane stanowią coraz większą grupę sprzedawanych aut. Taka sytuacja bez wątpienia cieszy producentów, którym łatwiej będzie spełnić ustanowione limity średniej emisji dwutlenku węgla (CO2) z floty sprzedanych pojazdów. Jak donosi IBRM Samar, w okresie od stycznia do sierpnia tego roku, zarejestrowano w kraju 38 151 sztuk aut hybrydowych i elektrycznych. Jest to o 52 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

CZYTAJ TAKŻE: Pandemia odmłodziła auta

Pozostało 84% artykułu
Tu i Teraz
Restart Jaguara z nowym logotypem. Nie każdemu się spodoba
Tu i Teraz
Elon Musk rośnie w siłę. Większy stan konta i polityczna kariera
Tu i Teraz
Niemiecka marka motoryzacyjna przenosi produkcję do Tajlandii
Tu i Teraz
Na stacjach jest już nowe paliwo. Sprawdź czy tankujesz je do zbiornika
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Tu i Teraz
Kulturowa rewolucja w Hyundaiu. Pierwszy cudzoziemiec pokieruje koreańskim koncernem