Europejska Asocjacja Producentów Samochodów (ACEA) poinformowała, że sprzedaż rosyjskich aut marki Lada na terenie Unii zmniejszyła się dwukrotnie. Rosyjskie samochody, niegdyś przedmiot pożądania w krajach bloku socjalistycznego, teraz miały niewielu chętnych i to głównie z tzw. Starej Unii – Włoch, Niemiec, Francji i Hiszpanii.
CZYTAJ TAKŻE: Łada 4×4: Po 43 latach nareszcie z klimatyzacją
W pierwszym półroczu nabywców znalazło 1150 sztuk, z czego w czerwcu sprzedano 308 Ład (o 11,7 proc. mniej niż rok temu). Więcej Łady na rynku Unii nie należy się podziwiać. Rosyjski gigant motoryzacyjny AwtoWAZ wycofał w czerwcu modele Lada z wspólnotowego rynku. Samochody nie spełniały unijnych norm czystości spalin.
Łada Vesta SW Cross.
– Już dawno ogłosiliśmy, że opuszczamy Europę. Wprowadzono tam nowe wymagania środowiskowe, a inwestowanie w dostosowanie do nich silnika jest dla nas niepraktyczne z ekonomicznego punktu widzenia, ze względu na małą sprzedaż. Jeśli chodzi o powrót na ten rynek, może to nastąpić w dłuższej perspektywie – powiedział Siergiej Iljinskij, dyrektor ds. komunikacji w AwtoWAZ dla Gazeta.ru