Chińczycy nie chcą komunikacji miejskiej. Wolą własny samochód

Pandemia koronawirusa dosłownie zatrzymała sprzedaż samochodów. Jeszcze w lutym informowaliśmy o 96 procentowym spadku sprzedaży samochodów w Chinach. W drugiej połowie roku dealerzy mogą sobie to odbić – tak wynika z badań przeprowadzonych przez Ipsos.

Publikacja: 25.03.2020 21:48

Chińczycy nie chcą komunikacji miejskiej. Wolą własny samochód

Foto: moto.rp.pl

Przeprowadzone badania jasno pokazują, że obawa przed nawrotem fali zachorowań jest duża. Chińczycy, którzy teoretycznie mają to już za sobą z refleksją patrzą w przód. Badania statystyczne wykonane przez Ipsos jasno wskazują, że chcą unikać komunikacji miejskiej. Przed pojawieniem się koronawirusa, 56 proc. respondentów zadeklarowało, że do transportu wykorzystuje przede wszystkim komunikację miejską (autobusy/metro). W tym zestawieniu użytkownicy pojazdów prywatnych stanowili 34 proc., dwukołowych pojazdów – 45 proc., z taksówek korzystało po 21 proc. respondentów, a z car sharingu jedynie 3 proc.

""

Chińczycy nie chcą poruszać się komunikacją publiczną.

moto.rp.pl

Te proporcje teraz znacząco się zmieniły. Aż 66 proc. respondentów chce korzystać z prywatnych samochodów, a z pojazdów jednośladowych 45 proc. – tyle samo co wcześniej. Największe straty są w chęci korzystania z komunikacji miejskiej, na którą chce się decydować jedynie 24 proc. badanych. Również taksówki straciły zaufanie, obecnie w Chinach chce z nich korzystać tylko 15 proc. badanych. Z badań wynika jasno, takie preferencje wynikają przede wszystkim z ograniczania możliwości zakażenia się infekcją prowadząc własny samochód – tak uważa 77 proc. respondentów. Kolejnymi podkreślanymi powodami są m.in.: konieczność przewożenia rodziny (51 proc.), transport publiczny nie jest bezpieczny (50 proc.) czy elastyczność wykorzystania pojazdów (48 proc.).

CZYTAJ TAKŻE: 96 procentowy spadek sprzedaży samochodów w Chinach

""

Po fali koronawirusa aż 66 proc. respondentów w Chinach chce korzystać z prywatnych samochodów.

moto.rp.pl

Ipsos zapytał respondentów również o preferencje co do pojazdów. Okazuje się, że 47 proc. z nich wybrałaby SUVy, 26 proc. skierowałaby się ku sedanom, 21 proc. z nich chciałaby hatchbacki. MPV oraz kombi stanowią w tym przypadku 3 proc. oraz 2 proc. (odpowiednio dla przedstawionych typów). Co ciekawe aż 59 proc. z badanych zdecydowałoby się na auto z silnikiem spalinowym. To pokazuje, że cały czas klasyczny napęd jest na czasie i nic mu nie zagraża. Jednak w Chinach wzrasta również zainteresowanie pojazdami ekologicznymi. Jak wynika z badania, 41 proc. respondentów wybrałaby napęd hybrydowy. Wirus w szybkim tempie zmienił też podejście klientów do sposobu poszukiwania pojazdów. Teraz na czasie mają być dedykowane aplikacje (67 proc.) przez które klienci znajdą swoje wymarzone auta. To gigantyczna zmiana, gdyż przed pojawieniem się wirusa SARS-CoV-2 tylko 3 proc. respondentów preferowało taką metodę. Równie popularne staną się strony internetowe (63 proc.), którymi kiedyś interesowało się tylko 4 procent klientów.

CZYTAJ TAKŻE: Ciepły napój za darmo dla służb mundurowych

""

moto.rp.pl

Przeprowadzone badania jasno pokazują, że obawa przed nawrotem fali zachorowań jest duża. Chińczycy, którzy teoretycznie mają to już za sobą z refleksją patrzą w przód. Badania statystyczne wykonane przez Ipsos jasno wskazują, że chcą unikać komunikacji miejskiej. Przed pojawieniem się koronawirusa, 56 proc. respondentów zadeklarowało, że do transportu wykorzystuje przede wszystkim komunikację miejską (autobusy/metro). W tym zestawieniu użytkownicy pojazdów prywatnych stanowili 34 proc., dwukołowych pojazdów – 45 proc., z taksówek korzystało po 21 proc. respondentów, a z car sharingu jedynie 3 proc.

Tu i Teraz
"Ostatnie Pokolenie" zablokowało skrzyżowanie w centrum Warszawy
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?
Tu i Teraz
Jesienią Zakopianka zyska kolejne 16 km nowej trasy. Budowa kosztowała 1 mld zł
Tu i Teraz
Luksusowy samochód elektryczny zapalił się po wypadku w Warszawie
Tu i Teraz
Dolny Śląsk otrzyma nowy odcinek trasy S3 z dwoma tunelami. Dłuższy ma 2,3 km
Tu i Teraz
Auto Nostalgia, czyli najstarsze w Polsce targi pojazdów zabytkowych