Pandemia koronawirusa dosłownie zatrzymała sprzedaż samochodów. Jeszcze w lutym informowaliśmy o 96 procentowym spadku sprzedaży samochodów w Chinach. W drugiej połowie roku dealerzy mogą sobie to odbić – tak wynika z badań przeprowadzonych przez Ipsos.

Przeprowadzone badania jasno pokazują, że obawa przed nawrotem fali zachorowań jest duża. Chińczycy, którzy teoretycznie mają to już za sobą z refleksją patrzą w przód. Badania statystyczne wykonane przez Ipsos jasno wskazują, że chcą unikać komunikacji miejskiej. Przed pojawieniem się koronawirusa, 56 proc. respondentów zadeklarowało, że do transportu wykorzystuje przede wszystkim komunikację miejską (autobusy/metro). W tym zestawieniu użytkownicy pojazdów prywatnych stanowili 34 proc., dwukołowych pojazdów – 45 proc., z taksówek korzystało po 21 proc. respondentów, a z car sharingu jedynie 3 proc.

Chińczycy nie chcą poruszać się komunikacją publiczną.

Te proporcje teraz znacząco się zmieniły. Aż 66 proc. respondentów chce korzystać z prywatnych samochodów, a z pojazdów jednośladowych 45 proc. – tyle samo co wcześniej. Największe straty są w chęci korzystania z komunikacji miejskiej, na którą chce się decydować jedynie 24 proc. badanych. Również taksówki straciły zaufanie, obecnie w Chinach chce z nich korzystać tylko 15 proc. badanych. Z badań wynika jasno, takie preferencje wynikają przede wszystkim z ograniczania możliwości zakażenia się infekcją prowadząc własny samochód – tak uważa 77 proc. respondentów. Kolejnymi podkreślanymi powodami są m.in.: konieczność przewożenia rodziny (51 proc.), transport publiczny nie jest bezpieczny (50 proc.) czy elastyczność wykorzystania pojazdów (48 proc.).

CZYTAJ TAKŻE: 96 procentowy spadek sprzedaży samochodów w Chinach

Po fali koronawirusa aż 66 proc. respondentów w Chinach chce korzystać z prywatnych samochodów.

Ipsos zapytał respondentów również o preferencje co do pojazdów. Okazuje się, że 47 proc. z nich wybrałaby SUVy, 26 proc. skierowałaby się ku sedanom, 21 proc. z nich chciałaby hatchbacki. MPV oraz kombi stanowią w tym przypadku 3 proc. oraz 2 proc. (odpowiednio dla przedstawionych typów). Co ciekawe aż 59 proc. z badanych zdecydowałoby się na auto z silnikiem spalinowym. To pokazuje, że cały czas klasyczny napęd jest na czasie i nic mu nie zagraża. Jednak w Chinach wzrasta również zainteresowanie pojazdami ekologicznymi. Jak wynika z badania, 41 proc. respondentów wybrałaby napęd hybrydowy. Wirus w szybkim tempie zmienił też podejście klientów do sposobu poszukiwania pojazdów. Teraz na czasie mają być dedykowane aplikacje (67 proc.) przez które klienci znajdą swoje wymarzone auta. To gigantyczna zmiana, gdyż przed pojawieniem się wirusa SARS-CoV-2 tylko 3 proc. respondentów preferowało taką metodę. Równie popularne staną się strony internetowe (63 proc.), którymi kiedyś interesowało się tylko 4 procent klientów.

CZYTAJ TAKŻE: Ciepły napój za darmo dla służb mundurowych

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Plan połączenia FCA i PSA zatwierdzony

Rady nadzorcze francuskiej PSA i włosko-amerykańskiego Fiat Chrysler Automobiles porozumiały się w sprawie połączenia ...

Karl Thomas Neumann

Prezes Opla zrezygnuje

Karl Thomas Neumann, jeden z najskuteczniejszych menedżerów w europejskiej motoryzacji, nie będzie prezesem Opla. ...

Klasyki motoryzacji na Placu Bankowym: Mercedes-Benz W123

Na dziedzińcu Placu Bankowego 1 można podziwiać prawdziwe samochodowe legendy. Tym razem stanął tam ...

Będzie nowy projekt. Zero promila w całej Unii Europejskiej

W Unii Europejskiej nie ma jedności jeśli chodzi o limit alkoholu we krwi w ...

Milion aut elektrycznych Nissana rocznie

Nissan Motor przewiduje sprzedaż w 2022 r. miliona pojazdów elektrycznych rocznie, w tym modeli ...

Daimler szantażowany umieszczeniem toksycznej rtęci w autach

Specjalna jednostka policji aresztowała w Berlinie dwóch podejrzanych o próbę wyłudzenia od Daimlera "dużej ...