W pierwszej połowie lutego szerzący się koronawirus miał poważny wpływ na sprzedaż samochodów w Chinach. Chińskie media informują nawet o 92-procentowym spadku sprzedaży samochodów w pierwszych dwóch tygodniach lutego! Dane potwierdza chińskie stowarzyszenie branżowe PCA. W pierwszym tygodniu lutego na największym rynku samochodowym na świecie sprzedawano średnio tylko 811 samochodów dziennie. To spadek o 96 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W drugim tygodniu rynek lekko się podniósł i sprzedaż wzrosła do średnio 4098 aut dziennie. Stowarzyszenie PCA oczekuje 70 procentowego spadku w miesiącu lutym.
CZYTAJ TAKŻE: Chiny są kluczowym krajem w strategii Seata
W styczniu, według PCA, chiński rynek motoryzacyjny zaliczył spadek sprzedaży o 22 procent do 1,71 miliona aut. Jak powiedział sekretarz generalny PCA Cui Dongshu, prawie nikt nie wybiera się teraz do salonu samochodowego, ponieważ ludzie pozostali w domu, aby uchronić się przed możliwą infekcją wirusem. Wiele salonów samochodowych zostało zamkniętych w ciągu pierwszych dwóch tygodni lutego. Chiny to przed USA największy na świecie rynek samochodowy. Jeszcze przed wybuchem koronawirusa sprzedaż spadła w ubiegłym roku z powodu ryzyka geopolitycznego i słabszej gospodarki.