Chiński BYD stał się największym producentem masek ochronnych

BYD, chiński producent samochodów, baterii i akumulatorów do urządzeń elektrycznych stał się obecnie największym producentem masek ochronnych na świecie.

Publikacja: 17.03.2020 09:28

Chiński BYD stał się największym producentem masek ochronnych

Foto: moto.rp.pl

Firma widząc światowe zapotrzebowanie na konkretne produkty, postanowiła czynnie brać udział w walce z koronawirusem. Marka BYD jest światowym liderem w produkcji baterii i akumulatorów. Poza tym inwestuje też w sektor motoryzacji, posiadając własne pojazdy napędzane zarówno silnikami konwencjonalnymi, jak też alternatywnymi – hybrydy oraz auta w pełni elektryczne. Są one sprzedawane na chińskim rynku oraz w innych krajach azjatyckich. To nie wszystko, ponieważ w swojej ofercie ma też elektryczne rowery czy autobusy, które są eksploatowane również w Europie.

CZYTAJ TAKŻE: Chiny: Elektryczny świat, którego nie znamy

""

Elektryczny BYD e6.

moto.rp.pl

Firma widząc deficyt masek ochronnych, postanowiła czynnie brać udział w działaniach zapobiegawczych i walki z koronawirusem. W przyspieszonym tempie opracowała własny projekt maski ochronnej, która jest wytwarzana z materiałów, do których BYD ma podobno niemal nieograniczony dostęp. Od 8 lutego w fabryce w Shenzhen ruszyła produkcja masek, na specjalnej linii produkcyjnej. Proces wytwarzania prowadzony jest przez 24-godziny na dobę, a wydajność wynosi nawet 5 milionów masek dziennie. BYD wytwarza również środek dezynfekujący. Dzienna produkcja w tym przypadku wynosi 300 tys. opakowań.

CZYTAJ TAKŻE: Chiński Geely chce połknąć Volvo

Firma widząc światowe zapotrzebowanie na konkretne produkty, postanowiła czynnie brać udział w walce z koronawirusem. Marka BYD jest światowym liderem w produkcji baterii i akumulatorów. Poza tym inwestuje też w sektor motoryzacji, posiadając własne pojazdy napędzane zarówno silnikami konwencjonalnymi, jak też alternatywnymi – hybrydy oraz auta w pełni elektryczne. Są one sprzedawane na chińskim rynku oraz w innych krajach azjatyckich. To nie wszystko, ponieważ w swojej ofercie ma też elektryczne rowery czy autobusy, które są eksploatowane również w Europie.

Tu i Teraz
Porażka elektromobilności. Stellantis wraca do silników diesla i benzynowych
Tu i Teraz
Ten szef koncernu motoryzacyjnego zarabia dziennie 100 tys. euro
Tu i Teraz
Volkswagen Poznań ograniczy produkcję. Nie przedłuży umów czasowych w fabryce
Tu i Teraz
Chińczycy będą produkować w Tychach elektryka. Start już w drugim kwartale 2024
Tu i Teraz
Autostrada A4 dostanie nowy, trzeci pas. Jak wygląda postęp prac?