Po raz pierwszy od 2014 roku spada globalna sprzedaż samochodów elektrycznych. To wynika z z badania „E-Mobility Sales Review” firmy doradczej PwC za trzeci kwartał 2019 roku. Liczba nowo zarejestrowanych samochodów hybrydowych plug-in i elektrycznych spadła o 8,8 procent od lipca do września w porównaniu do analogicznego kwartału ubiegłego roku. Szczególnie duży spadek odnotowały hybrydy plug-in – aż o 23,9 procent. Sprzedaż elektryków spadła o 2,8 procent. W trzecim kwartale na całym świecie sprzedano 102 097 samochodów z napędem hybrydowym typu plug-in i 321 573 samochodów elektrycznych.
Szczególnie duże spadki odnotowano w Chinach, największym rynku dla aut elektrycznych. Sprzedaż elektryków spadła o 15,7 procent, a pojazdów hybrydowych plug-in o 27,3 procent. Powodem jest fakt, że na początku trzeciego kwartału rząd w Pekinie wycofał dotacje dla tych modeli.
W Europie sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Na rynkach w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Włoch i Hiszpani, a także na wiodącej w elektromobilności Norwegii i Holandii, sprzedaż samochodów elektrycznych wzrosła w trzecim kwartale średnio o 100 procent. Jest to spowodowane zwiększoną ofertą. W sprzedaży pojawiła się Tesla Model 3 czy Audi E-tron. Wbrew wcześniejszym założeniom samochody elektryczne sprzedają się lepiej niż modele hybrydowe.