Toyota i Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) podpisały porozumienie o współpracy w międzynarodowej eksploracji kosmosu. W pierwszym etapie JAXA i Toyota będą rozwijać wspólny projekt załogowego ciśnieniowego łazika z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe.

Toyota zaczyna podbijać kosmos. Pierwsza misja załogowego łazika Toyoty i JAXA jest zaplanowana na 2029 rok. To pojazd, który jest konieczny dla eksploracji powierzchni Księżyca z udziałem astronautów. Łazik wykorzystujący ogniwa paliwowe ma mieć na powierzchni Księżyca zasięg ponad 10 000 km.

Pojazd Toyoty przygotowany do eksploracji księżyca.

JAXA dąży do tego, aby Japonia jak najszerzej uczestniczyła w międzynarodowych badaniach kosmicznych. Robi wszystko, aby wiodące japońskie technologie przyczyniły się do rozwoju tej dziedziny. Załogowe łaziki z kabinami ciśnieniowymi to rozwiązanie, które odgrywa ważną rolę w szeroko zakrojonej eksploracji powierzchni Księżyca.

W 2029 r. Pojazd sześciokołowy ma zostać wystrzelony w kosmos. Toyota chce wykorzystać napęd na ogniwa paliwowe, ponieważ technologia ta charakteryzuje się wysoką gęstością energii i dobrą wydajnością. Ogniwa paliwowe mogą przekształcać inne paliwa, takie jak metanol, butan lub gaz ziemny, w energię elektryczną. Pierwsze zdjęcia przedstawiają również system fotowoltaiczny. Tak więc Toyota powinna również być w stanie przekształcić energię słoneczną w energię elektryczną.

Księżycowy pojazd ma mieć sześć metrów długości, 5,20 metra szerokości i 3,80 metra wysokości. Dwóch (w nagłych wypadkach czterech) pasażerów ma do dyspozycji 13 m3 przestrzeni życiowej. W środku astronauci powinni być w stanie funkcjonować przez pewien czas bez konieczności noszenia skafandrów.

ZOBACZ TAKŻE: Toyota Rav4: Zupełnie nowa

Wymagania dla pojazdu ekspedycyjnego na Księżyc są różnorodne, ponieważ warunki na powierzchni księżyca są zupełnie inne niż na Ziemi. Jego siła grawitacji wynosi tylko jedną szóstą, promieniowanie jest wyższe, temperatury są bardziej ekstremalne, istnieje tylko bardzo cienka warstwa atmosfery i prawie żadne ciśnienie powietrza. Ponadto na powierzchni jest wiele kraterów, skał i wzgórz. Księżycowy samochód Toyoty został zaprojektowany, aby sprostać tym wyzwaniom dzięki zautomatyzowanym i autonomicznym technologiom jazdy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Bruksela ukarze za zmowę BMW, Daimlera i Volkswagena

W piątek Komisja Europejska oskarżyła 5 kwietnia najważniejsze niemieckie koncerny motoryzacyjne o zmowę, mającą ...

Kto zarabia najwięcej w koncernach motoryzacyjnych

W świecie motoryzacji wynagrodzenia prezesów i dyrektorów generalnych idą w miliony dolarów. Najhojniej płaci ...

Badania techniczne będą w przyszłości bardziej dokładne

Jeśli sejm zatwierdzi nowelizację ustawy badanie techniczne samochodu będzie droższe i trwać znacznie dłużej. ...

Niemiecki minister transportu skrytykował zakaz wjazdu diesli do miast

Andreas Scheuer, niemiecki minister transportu wezwał gminy i miasta do obrony przed wyrokami zakazu ...

Zdjęcie tygodnia: Bunt maszyn jeszcze się nie rozpoczął

Wojna robotów, bunt maszyn, Tesla zabiła robota – to tylko niektóre komentarze do wypadku, ...

Peugeot 5008 GT 2.0 BlueHDI: Rodzinnie i aktywnie

Model 5008 to czysta praktyczność, ale opakowana we francuski szyk. Peugeot już jakiś czas ...