Toyota i Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) podpisały porozumienie o współpracy w międzynarodowej eksploracji kosmosu. W pierwszym etapie JAXA i Toyota będą rozwijać wspólny projekt załogowego ciśnieniowego łazika z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe.

Toyota zaczyna podbijać kosmos. Pierwsza misja załogowego łazika Toyoty i JAXA jest zaplanowana na 2029 rok. To pojazd, który jest konieczny dla eksploracji powierzchni Księżyca z udziałem astronautów. Łazik wykorzystujący ogniwa paliwowe ma mieć na powierzchni Księżyca zasięg ponad 10 000 km.

Pojazd Toyoty przygotowany do eksploracji księżyca.

JAXA dąży do tego, aby Japonia jak najszerzej uczestniczyła w międzynarodowych badaniach kosmicznych. Robi wszystko, aby wiodące japońskie technologie przyczyniły się do rozwoju tej dziedziny. Załogowe łaziki z kabinami ciśnieniowymi to rozwiązanie, które odgrywa ważną rolę w szeroko zakrojonej eksploracji powierzchni Księżyca.

W 2029 r. Pojazd sześciokołowy ma zostać wystrzelony w kosmos. Toyota chce wykorzystać napęd na ogniwa paliwowe, ponieważ technologia ta charakteryzuje się wysoką gęstością energii i dobrą wydajnością. Ogniwa paliwowe mogą przekształcać inne paliwa, takie jak metanol, butan lub gaz ziemny, w energię elektryczną. Pierwsze zdjęcia przedstawiają również system fotowoltaiczny. Tak więc Toyota powinna również być w stanie przekształcić energię słoneczną w energię elektryczną.

Księżycowy pojazd ma mieć sześć metrów długości, 5,20 metra szerokości i 3,80 metra wysokości. Dwóch (w nagłych wypadkach czterech) pasażerów ma do dyspozycji 13 m3 przestrzeni życiowej. W środku astronauci powinni być w stanie funkcjonować przez pewien czas bez konieczności noszenia skafandrów.

ZOBACZ TAKŻE: Toyota Rav4: Zupełnie nowa

Wymagania dla pojazdu ekspedycyjnego na Księżyc są różnorodne, ponieważ warunki na powierzchni księżyca są zupełnie inne niż na Ziemi. Jego siła grawitacji wynosi tylko jedną szóstą, promieniowanie jest wyższe, temperatury są bardziej ekstremalne, istnieje tylko bardzo cienka warstwa atmosfery i prawie żadne ciśnienie powietrza. Ponadto na powierzchni jest wiele kraterów, skał i wzgórz. Księżycowy samochód Toyoty został zaprojektowany, aby sprostać tym wyzwaniom dzięki zautomatyzowanym i autonomicznym technologiom jazdy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Podróż samochodem po Europie. W jakich krajach obowiązują obostrzenia

Coraz gorsza sytuacja pandemiczna w krajach Europy sprawia, że poszczególne państwa zaczynają wprowadzać obostrzenia ...

Fordy zapolują laserem na ciężarówki

Już za dwa miesiące pierwsze ze 102 Fordów zamówionych przez Krajową Administrację Skarbową (KAS) ...

Elektryczne Mini już za rok

Następnym elektrycznym modelem BMW będzie Mini. Technicznie bazować będzie na rozwiązaniach z modelu i3. ...

Porsche wycofuje się z silników diesla

Porsche, jako pierwsza niemiecka firma motoryzacyjna wycofuje się z silników diesla. Marka skoncentruje się ...

Volkswagen bije kolejny rekord elektrycznym ID.R

Po sukcesie w Pikes Peak i Goodwood Volkswagen Motorsport ustanowił rekord na torze Nürburgring. ...

Kraków wprowadza szerszą strefę Tempo 30

Kraków znany jest ze złej jakości powietrza, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Poza piecami przyczynia ...