Toyota i Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) podpisały porozumienie o współpracy w międzynarodowej eksploracji kosmosu. W pierwszym etapie JAXA i Toyota będą rozwijać wspólny projekt załogowego ciśnieniowego łazika z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe.

Toyota zaczyna podbijać kosmos. Pierwsza misja załogowego łazika Toyoty i JAXA jest zaplanowana na 2029 rok. To pojazd, który jest konieczny dla eksploracji powierzchni Księżyca z udziałem astronautów. Łazik wykorzystujący ogniwa paliwowe ma mieć na powierzchni Księżyca zasięg ponad 10 000 km.

Pojazd Toyoty przygotowany do eksploracji księżyca.

JAXA dąży do tego, aby Japonia jak najszerzej uczestniczyła w międzynarodowych badaniach kosmicznych. Robi wszystko, aby wiodące japońskie technologie przyczyniły się do rozwoju tej dziedziny. Załogowe łaziki z kabinami ciśnieniowymi to rozwiązanie, które odgrywa ważną rolę w szeroko zakrojonej eksploracji powierzchni Księżyca.

W 2029 r. Pojazd sześciokołowy ma zostać wystrzelony w kosmos. Toyota chce wykorzystać napęd na ogniwa paliwowe, ponieważ technologia ta charakteryzuje się wysoką gęstością energii i dobrą wydajnością. Ogniwa paliwowe mogą przekształcać inne paliwa, takie jak metanol, butan lub gaz ziemny, w energię elektryczną. Pierwsze zdjęcia przedstawiają również system fotowoltaiczny. Tak więc Toyota powinna również być w stanie przekształcić energię słoneczną w energię elektryczną.

Księżycowy pojazd ma mieć sześć metrów długości, 5,20 metra szerokości i 3,80 metra wysokości. Dwóch (w nagłych wypadkach czterech) pasażerów ma do dyspozycji 13 m3 przestrzeni życiowej. W środku astronauci powinni być w stanie funkcjonować przez pewien czas bez konieczności noszenia skafandrów.

ZOBACZ TAKŻE: Toyota Rav4: Zupełnie nowa

Wymagania dla pojazdu ekspedycyjnego na Księżyc są różnorodne, ponieważ warunki na powierzchni księżyca są zupełnie inne niż na Ziemi. Jego siła grawitacji wynosi tylko jedną szóstą, promieniowanie jest wyższe, temperatury są bardziej ekstremalne, istnieje tylko bardzo cienka warstwa atmosfery i prawie żadne ciśnienie powietrza. Ponadto na powierzchni jest wiele kraterów, skał i wzgórz. Księżycowy samochód Toyoty został zaprojektowany, aby sprostać tym wyzwaniom dzięki zautomatyzowanym i autonomicznym technologiom jazdy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Auta autonomiczne mogą częściej mieć kolizję z osobami ciemnoskórymi

Pojazdy autonomiczne mogą częściej „nie zauważać” osób o ciemnym odcieniu skóry, co jest potencjalnie ...

Antigua i Barbuda: Osły na drogach

Poruszanie się samochodem po Karaibach to najlepszy sposób, żeby w pełni poznać ten jeden ...

Maciej Pertyński, polski juror World Car of the Year: Drapieżnik musi zaryczeć

Oglądanie wyścigów elektrycznych samochodów budzi podobne emocje jak obserwowanie schnącej farby. To piękny dźwięk ...

Wszystkie Volvo przetrwają 1 września…

Szwedzka marka jako jedna z nielicznych w segmencie premium nie musi obawiać się daty ...

Główna siedziba FCA w Turynie

Wojna handlowa szkodzi FCA

Wyniki finansowe Fiat Chrysler Automobiles za II kwartał są gorsze niż oczekiwano. Ich prezentacja ...

Koenigsegg Jesko: 125 egzemplarzy za 12,8 mln zł sztuka sprzedanych na pniu

Koenigsegg Jesko ma ustanowić nowy rekord prędkości dla samochodów produkcyjnych: ponad 480 km/h. Zaawansowany ...