Nadjeżdża najmocniejszy Abarth w historii. Wyjedzie z polskiej fabryki

Abarth 600e rozwinie 240 KM, co sprawi, że będzie najmocniejszym modelem w historii marki ze skorpionem w logo. Kierowca nie będzie miał czego szukać na stacji benzynowej.

Publikacja: 26.01.2024 05:44

Abarth 600e będzie produkowany w fabryce w Tychach

Abarth 600e będzie produkowany w fabryce w Tychach

Foto: mat. prasowe

Fiat 600 to najnowszy, niewielki crossover włoskiej marki. 600 to po włosku „Seicento”, można się więc uśmiechnąć, porównując ten model z dobrze znanym z naszych dróg do dziś małym Fiatem sprzed ponad ćwierć wieku (premiera dawnego Seicento miała miejsce w 1998 roku). Wyjeżdża z fabryki w Tychach. W wersji 600e może mieć 156-konny silnik elektryczny, pozwalający mierzącemu 4,17 m autu na rozpędzenie się od zera do 100 km/h w 9 sekund. W późniejszym terminie do gamy dołączy też wersja spalinowa, czyli bez „e” w nazwie.

Abarth 600e

Abarth 600e

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Jeździliśmy nowym Fiatem Seicento. Teraz to crossover i następca modelu Punto

Abarth, czyli nadworny tuner Fiata, przygotowuje jednak także coś dla miłośników mocniejszych wrażeń. Abarth 600e nie będzie jedynie wizualnie podrasowaną odmianą nowego modelu. Elektryczny crossover otrzyma znaczny zastrzyk mocy. Mówimy nawet o 240 KM. To oznacza wynik przyspieszania do setki na poziomie 6 sekund. 600e będzie więc najmocniejszym Abarthem w historii włoskiej firmy. Na zastrzyku mocy się nie skończy. Auto dostanie skuteczniejsze hamulce i sztywniejsze zawieszenie – tak, by prowadzenie auta „dorastało” do jego osiągów. Gorąca „Sześćsetka” będzie bazować na zmodyfikowanej platformie e-CMP o nazwie Performo-eCMP. Nie zabraknie sportowego ogumienia, lepiej radzącego sobie z przenoszeniem znacznej mocy na asfalt. Przy projektowaniu 600e inżynierowie Abartha mają korzystać z doświadczeń w działaniu w Formule E.

Abarth 600e

Abarth 600e

Foto: mat. prasowe

Premiera Abartha 600e jeszcze w tym roku

Interesującym gadżetem ma być także system imitowania dźwięku. To rozwiązanie znane już z elektrycznego Abartha 500e. Specjalny głośnik sprawia, że włoski „elektryk” brzmi, jak auto spalinowe – i to nie tylko w środku, ale i na zewnątrz. Co z zasięgiem? Akumulator w Fiacie 600e ma pojemność 54 kWh. Zasięg „cywilnej” wersji wynosi więc maksymalnie ok. 400 km. Czy sportowy – a więc zużywający więcej energii – model otrzyma większą baterię? To dopiero się okaże. Oficjalna premiera najmocniejszego Abartha ma odbyć się w połowie tego roku.

Abarth 600e

Abarth 600e

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Olbrzymia kara dla AAA Auto. UOKiK wysłał do salonów „tajemniczego klienta”

Czytaj więcej

Nowe paliwo E10. Które samochody nie powinny go tankować

Fiat 600 to najnowszy, niewielki crossover włoskiej marki. 600 to po włosku „Seicento”, można się więc uśmiechnąć, porównując ten model z dobrze znanym z naszych dróg do dziś małym Fiatem sprzed ponad ćwierć wieku (premiera dawnego Seicento miała miejsce w 1998 roku). Wyjeżdża z fabryki w Tychach. W wersji 600e może mieć 156-konny silnik elektryczny, pozwalający mierzącemu 4,17 m autu na rozpędzenie się od zera do 100 km/h w 9 sekund. W późniejszym terminie do gamy dołączy też wersja spalinowa, czyli bez „e” w nazwie.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Samochód Jutra
To będzie pierwszy elektryk Volkswagena dla ludu. Ma kosztować ok. 80 tys. zł
Samochód Jutra
Mazda pracuje nad dużym SUV-em. Tym razem nie będzie diesla
Samochód Jutra
Dacia jako tani kamper. To mógłby być absolutny hit
Samochód Jutra
Nowy pomysł Audi na Quattro. Elektryk na ekstremalne bezdroża
Samochód Jutra
To będzie hit. Fiat zbuduje "pięćsetkę" z silnikiem spalinowym za ok. 70 tys. zł