Volvo EX30 jest oparte na platformie SEA (Sustainable Experience Architecture) opracowanej przez firmę Geely, która wykorzystana została już m.in. w nowym Smarcie. Małe elektryczne Volvo ma odziedziczyć nie tylko platformę po nowym, sprzedawanym w Chinach Smarcie. Pomiędzy osiami umieszczono akumulator litowo-jonowy o pojemności 66 kWh, który ma zapewnić zasięg do 440 km i można go naładować od 10 do 80 procent w niecałe 30 minut za pomocą szybkiej ładowarki o mocy 150 kW. W wersji z napędem na wszystkie koła (jak Brabus Smart #1) do silnika elektrycznego na przedniej tylnej osi dołącza kolejna jednostka, co zwiększa moc systemu do ponad 400 KM.
Czytaj więcej
Volvo ujawniło plany otwarcia w Polsce Tech Hubu. Centrum rozwoju oprogramowania powstanie w Krakowie i odegra kluczową rolę w realizacji strategicznych ambicji marki i przejścia do 2030 r. na pełną elektromobilność.
Dzięki zdjęciom z urzędu patentowego można sobie plus minus wyobrazić jak będzie wglądał EX30. Volvo do tej pory opublikowało tylko jedno, ale mocno zaciemnione zdjęcie. W środku małe Volvo będzie przypominało duże - EX90. Podobny kształt foteli, wolnostojący pionowy, dźwignia zmiany biegów umieszczona na kolumnie kierownicy. EX30 zostanie wprowadzony na rynek jeszcze w tym roku i będzie produkowany w Chinach w fabrykach w Chengdu, Daqing i Taizhou. Nadal nie jest jasne, czy ten model będzie produkowany również w innych lokalizacjach. Jim Rowan, dyrektor generalny Volvo małym modelom przypisuje dużą rolę w portfolio szweckiej marki. Do końca dekady Volvo chce sprzedawać 1,2 miliona samochodów rocznie. Po modelach EX90 i EX30 Volvo wprowadzi również elektryczny model EX60, ale jego premiera będzie miała miejsce dopiero w 2025 roku.