Reklama

Podczas wizyty w Polsce szef Volvo ogłosił strategiczna inwestycję w Krakowie

Volvo ujawniło plany otwarcia w Polsce Tech Hubu. Centrum rozwoju oprogramowania powstanie w Krakowie i odegra kluczową rolę w realizacji strategicznych ambicji marki i przejścia do 2030 r. na pełną elektromobilność.

Publikacja: 27.02.2023 11:54

Volvo EX90

Volvo EX90

Foto: mat. prasowe

Do 2030 roku Volvo chce się stać nie tylko w pełni elektryczną marką, ale również liderem w dziedzinie nowych technologii, m.in. dzięki wewnętrznemu rozwojowi oprogramowania. Osadzony w Krakowie Tech hub będzie w pełni odpowiedzialny za rozwój kompletnych i kluczowych funkcji nowych, w pełni elektrycznych samochodów. Do tej pory Volvo posiada centra R&D w Szwecji (Sztokholm i Lund) oraz w Indiach (Bangalore), a polska placówka będzie czwartym takim ośrodkiem na świecie. Dwa duże centra inżynieryjne znajdują się także w Goeteborgu oraz w Szanghaju.

Od lewej: Jim Rowan, prezes Volvo Cars, Hanna Fager, Global Head of Corporate Functions i Arkadiusz

Od lewej: Jim Rowan, prezes Volvo Cars, Hanna Fager, Global Head of Corporate Functions i Arkadiusz Nowiński, Senior Vice President Volvo Cars EMEA podczas wizyty w Warszawie

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Do Warszawy zawitało Volvo wycenione na 19 mln zł

W Polskim ośrodku do końca roku zostanie zatrudnionych 120 osób, a do połowy dekady – ok 500 – 600. Volvo stawia na własny system operacyjny, który czuwa i integruje pracę kluczowych systemów w aucie. W przyszłości będzie ich jeszcze więcej niż dzisiaj. Jazda autonomiczna, systemy bezpieczeństwa aktywnego zapobiegające wypadkom, dane generowane przez lidar (radar laserowy) i radary, sztuczna inteligencja personalizująca menu na wyświetlaczu, funkcje connectivity – to wszystko wymaga nie tylko mocnych procesorów, ale systemu, który to scali. Polskie centrum będzie jedną z placówek, która będzie nad tym pracować.

Jim Rowan, prezes Volvo Cars

Jim Rowan, prezes Volvo Cars

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Informację o inwestycji ogłosił Jim Rowan, prezes Volvo Cars, który po raz pierwszy gościł w Polsce. - Jesteśmy firmą zorientowaną na cel i technologię, więc nasza nowa generacja samochodów Volvo będzie czymś więcej niż tylko transportem. Będą to komputery na kołach, zaprojektowane tak, aby można je było aktualizować drogą powietrzną za pomocą nowego oprogramowania. Oznacza to, że nasz krakowski hub technologiczny i rozwój własnych możliwości w zakresie tworzenia oprogramowania są kluczem do naszego przyszłego sukcesu – mówi Jim Rowan, CEO Volvo Cars.

Od lewej: Jim Rowan, prezes Volvo Cars, Hanna Fager, Global Head of Corporate Functions i Arkadiusz

Od lewej: Jim Rowan, prezes Volvo Cars, Hanna Fager, Global Head of Corporate Functions i Arkadiusz Nowiński, Senior Vice President Volvo Cars EMEA podczas wizyty w Warszawie

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Jim Rowan, prezes Volvo Car: Auto w przyszłości doładuje lodówkę albo e-rower

Do 2030 roku Volvo chce się stać nie tylko w pełni elektryczną marką, ale również liderem w dziedzinie nowych technologii, m.in. dzięki wewnętrznemu rozwojowi oprogramowania. Osadzony w Krakowie Tech hub będzie w pełni odpowiedzialny za rozwój kompletnych i kluczowych funkcji nowych, w pełni elektrycznych samochodów. Do tej pory Volvo posiada centra R&D w Szwecji (Sztokholm i Lund) oraz w Indiach (Bangalore), a polska placówka będzie czwartym takim ośrodkiem na świecie. Dwa duże centra inżynieryjne znajdują się także w Goeteborgu oraz w Szanghaju.

Reklama
Tu i Teraz
Co trzecie używane auto nabyto w ciemno
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Tu i Teraz
Nowa fala przestojów. W niemieckich fabrykach motoryzacyjnych znów zapadnie cisza
Tu i Teraz
Niemiecki gigant moto zwiększa inwestycje w Polsce. Rozbuduje fabrykę
Tu i Teraz
Były szef McLarena pokieruje Porsche. Ma przywrócić rentowność marki
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Tu i Teraz
Cyberataki na operatora autostrady A4. Infrastruktura krytyczna w zagrożeniu
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama