Podczas wizyty w Polsce szef Volvo ogłosił strategiczna inwestycję w Krakowie

Volvo ujawniło plany otwarcia w Polsce Tech Hubu. Centrum rozwoju oprogramowania powstanie w Krakowie i odegra kluczową rolę w realizacji strategicznych ambicji marki i przejścia do 2030 r. na pełną elektromobilność.

Publikacja: 27.02.2023 11:54

Volvo EX90

Volvo EX90

Foto: mat. prasowe

Do 2030 roku Volvo chce się stać nie tylko w pełni elektryczną marką, ale również liderem w dziedzinie nowych technologii, m.in. dzięki wewnętrznemu rozwojowi oprogramowania. Osadzony w Krakowie Tech hub będzie w pełni odpowiedzialny za rozwój kompletnych i kluczowych funkcji nowych, w pełni elektrycznych samochodów. Do tej pory Volvo posiada centra R&D w Szwecji (Sztokholm i Lund) oraz w Indiach (Bangalore), a polska placówka będzie czwartym takim ośrodkiem na świecie. Dwa duże centra inżynieryjne znajdują się także w Goeteborgu oraz w Szanghaju.

Od lewej: Jim Rowan, prezes Volvo Cars, Hanna Fager, Global Head of Corporate Functions i Arkadiusz

Od lewej: Jim Rowan, prezes Volvo Cars, Hanna Fager, Global Head of Corporate Functions i Arkadiusz Nowiński, Senior Vice President Volvo Cars EMEA podczas wizyty w Warszawie

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Do Warszawy zawitało Volvo wycenione na 19 mln zł

W Polskim ośrodku do końca roku zostanie zatrudnionych 120 osób, a do połowy dekady – ok 500 – 600. Volvo stawia na własny system operacyjny, który czuwa i integruje pracę kluczowych systemów w aucie. W przyszłości będzie ich jeszcze więcej niż dzisiaj. Jazda autonomiczna, systemy bezpieczeństwa aktywnego zapobiegające wypadkom, dane generowane przez lidar (radar laserowy) i radary, sztuczna inteligencja personalizująca menu na wyświetlaczu, funkcje connectivity – to wszystko wymaga nie tylko mocnych procesorów, ale systemu, który to scali. Polskie centrum będzie jedną z placówek, która będzie nad tym pracować.

Jim Rowan, prezes Volvo Cars

Jim Rowan, prezes Volvo Cars

Foto: mat. prasowe

Informację o inwestycji ogłosił Jim Rowan, prezes Volvo Cars, który po raz pierwszy gościł w Polsce. - Jesteśmy firmą zorientowaną na cel i technologię, więc nasza nowa generacja samochodów Volvo będzie czymś więcej niż tylko transportem. Będą to komputery na kołach, zaprojektowane tak, aby można je było aktualizować drogą powietrzną za pomocą nowego oprogramowania. Oznacza to, że nasz krakowski hub technologiczny i rozwój własnych możliwości w zakresie tworzenia oprogramowania są kluczem do naszego przyszłego sukcesu – mówi Jim Rowan, CEO Volvo Cars.

Od lewej: Jim Rowan, prezes Volvo Cars, Hanna Fager, Global Head of Corporate Functions i Arkadiusz

Od lewej: Jim Rowan, prezes Volvo Cars, Hanna Fager, Global Head of Corporate Functions i Arkadiusz Nowiński, Senior Vice President Volvo Cars EMEA podczas wizyty w Warszawie

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Jim Rowan, prezes Volvo Car: Auto w przyszłości doładuje lodówkę albo e-rower

Do 2030 roku Volvo chce się stać nie tylko w pełni elektryczną marką, ale również liderem w dziedzinie nowych technologii, m.in. dzięki wewnętrznemu rozwojowi oprogramowania. Osadzony w Krakowie Tech hub będzie w pełni odpowiedzialny za rozwój kompletnych i kluczowych funkcji nowych, w pełni elektrycznych samochodów. Do tej pory Volvo posiada centra R&D w Szwecji (Sztokholm i Lund) oraz w Indiach (Bangalore), a polska placówka będzie czwartym takim ośrodkiem na świecie. Dwa duże centra inżynieryjne znajdują się także w Goeteborgu oraz w Szanghaju.

Pozostało 80% artykułu
Tu i Teraz
Najtańszy nowy Rolls-Royce i wyjątkowy prezent pod choinkę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Tu i Teraz
Kolejna niemiecka marka zniknie z rynku. Poddostawca branży moto ogłasza upadłość
Tu i Teraz
Nowy znak drogowy na europejskich drogach. Co oznacza biały romb?
Tu i Teraz
Znana marka motoryzacyjna uratowana. Znaleziono nowego inwestora
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Tu i Teraz
Nowy cios w gospodarkę Niemiec. Strajk w fabrykach Volkswagena