Volvo po 25 latach wraca do napędu na tylne koła

Wraz z elektrycznymi wersjami modelu C40 i XC40 Volvo wraca do napędu na tylne koła i gwarantuje większy zasięg i szybsze niż dotychczas ładowanie.

Publikacja: 17.01.2023 07:18

Volvo C40 Recharge

Volvo C40 Recharge

Foto: mat. prasowe

Tegoroczne elektryczne modele Volvo XC40 i C40 Recharge oferują większy o 60 kilometrów zasięg na jednym ładowaniu. Pojawiły się także nowe warianty napędowe, w tym tylnonapędowy. To pierwsze Volvo z tylnym napędem w ofercie od 25 lat. Poprawiono też dwusilnikowy napęd 4x4. Opracowany przez Volvo Cars silnik elektryczny drugiej generacji stosowany w tylnonapędowych modelach C40 i XC40 Recharge produkuje 238 KM, czyli o 7 KM więcej niż w poprzedniku – wariancie przednionapędowym. Zachowano tę samą pojemność akumulatora (69 kWh), ale poprawienie procesu chłodzenia pozwala teraz przejechać do 460 kilometrów na jednym ładowaniu (zgodnie z cyklem WLTP) dla XC40 Recharge. To o 35 km więcej od poprzednika. Jeszcze większym zasięgiem może pochwalić się C40 Recharge – 476 kilometrów (poprzednik - 438 km). Czas ładowania od 10 do 80 proc. pojemności akumulatora zajmuje około 34 minut przy użyciu ładowarki prądu stałego o mocy 130 kW.

Volvo C40 Recharge

Volvo C40 Recharge

mat. prasowe

Czytaj więcej

Rozpoczął się proces uniezależniania firm motoryzacyjnych od Chin

Do wyboru jest także mocniejszy wariant tylnonapędowy o mocy 258 KM z większym akumulatorem (82 kWh). W tej wersji XC40 Recharge dysponuje zasięgiem do 515 kilometrów w przypadku XC40 i aż 533 kilometrów (według WLTP) dla modelu C40 Recharge. Większy akumulator można też ładować mocniejszym prądem stałym (200 kW zamiast 150 kW), co skraca czas ładowania od 10 do 80 proc. do około 28 minut. Poprawiono też wariant z dwoma silnikami i napędem 4x4. Na tylnej osi znajduje się teraz silnik o mocy 249 KM, a na przedniej nowy silnik asynchroniczny o mocy 159 KM. W tej konfiguracji Volvo XC40 Recharge Twin Motor AWD może teraz przejechać do 500 kilometrów (z akumulatorem 82 kWh), czyli o 62 km więcej niż poprzednio. Z kolei zasięg C40 w tej samej wersji wzrósł do 507 kilometrów (poprzednio 451).

Volvo C40 Recharge

Volvo C40 Recharge

mat. prasowe

Jak pokazuje niezależny test realnego zasięgu EcoBest Challenge Volvo już do tej pory w modelu XC40 dysponowało bardzo wydajnym elektrycznym układem napędowym i znakomicie wypadało na tle 14 konkurencyjnych modeli. Jako jedyna marka Volvo przekroczyło aż o 3 proc. deklarowany przez WLTP zasięg w teście. EcoBest Challenge odbywa się na drogach publicznych i zakłada wykorzystanie wszystkich urządzeń pokładowych potrzebnych do komfortowej jazdy oraz tempo typowe dla europejskiego stylu jazdy. Volvo XC40 jako jeden z 5 testowanych modeli było w stanie pokonać ponad 6 km na 1 kWh energii. Obecnie z najnowszymi napędami elektrycznymi Volvo wypadłoby jeszcze lepiej. Volvo to obecnie jedna z najdynamiczniej rozwijających marek w zakresie elektromobilności. Firma zakłada zakończenie produkcji samochodów z silnikami spalinowymi w 2030 roku.

Volvo XC40 Recharge

Volvo XC40 Recharge

mat. prasowe

Volvo XC40 Recharge

Volvo XC40 Recharge

mat. prasowe

Volvo XC40 Recharge

Volvo XC40 Recharge

mat. prasowe

Czytaj więcej

Ford F-150 Lightning: Pionier i bestseller

Tegoroczne elektryczne modele Volvo XC40 i C40 Recharge oferują większy o 60 kilometrów zasięg na jednym ładowaniu. Pojawiły się także nowe warianty napędowe, w tym tylnonapędowy. To pierwsze Volvo z tylnym napędem w ofercie od 25 lat. Poprawiono też dwusilnikowy napęd 4x4. Opracowany przez Volvo Cars silnik elektryczny drugiej generacji stosowany w tylnonapędowych modelach C40 i XC40 Recharge produkuje 238 KM, czyli o 7 KM więcej niż w poprzedniku – wariancie przednionapędowym. Zachowano tę samą pojemność akumulatora (69 kWh), ale poprawienie procesu chłodzenia pozwala teraz przejechać do 460 kilometrów na jednym ładowaniu (zgodnie z cyklem WLTP) dla XC40 Recharge. To o 35 km więcej od poprzednika. Jeszcze większym zasięgiem może pochwalić się C40 Recharge – 476 kilometrów (poprzednik - 438 km). Czas ładowania od 10 do 80 proc. pojemności akumulatora zajmuje około 34 minut przy użyciu ładowarki prądu stałego o mocy 130 kW.

Premiery
Xiaomi podało cenę swojego pierwszego elektryka. Zwali z nóg konkurencję
Premiery
Maserati GranCabrio: Więcej klasy, prestiżu, emocji i włoskiego stylu
Premiery
Porsche Taycan Turbo GT: Najdynamiczniejsze i najmocniejsze Porsche w historii
Premiery
Pierwszy roadster Rolls-Royce’a we współczesnej historii to raj na ziemi
Premiery
Mercedes-AMG E 53: Dla prezesów, którzy zawsze się spieszą