Tegoroczne elektryczne modele Volvo XC40 i C40 Recharge oferują większy o 60 kilometrów zasięg na jednym ładowaniu. Pojawiły się także nowe warianty napędowe, w tym tylnonapędowy. To pierwsze Volvo z tylnym napędem w ofercie od 25 lat. Poprawiono też dwusilnikowy napęd 4x4. Opracowany przez Volvo Cars silnik elektryczny drugiej generacji stosowany w tylnonapędowych modelach C40 i XC40 Recharge produkuje 238 KM, czyli o 7 KM więcej niż w poprzedniku – wariancie przednionapędowym. Zachowano tę samą pojemność akumulatora (69 kWh), ale poprawienie procesu chłodzenia pozwala teraz przejechać do 460 kilometrów na jednym ładowaniu (zgodnie z cyklem WLTP) dla XC40 Recharge. To o 35 km więcej od poprzednika. Jeszcze większym zasięgiem może pochwalić się C40 Recharge – 476 kilometrów (poprzednik - 438 km). Czas ładowania od 10 do 80 proc. pojemności akumulatora zajmuje około 34 minut przy użyciu ładowarki prądu stałego o mocy 130 kW.
Volvo C40 Recharge
Czytaj więcej
Firmy motoryzacyjne w dwóch ostatnich latach zainwestowały w USA 70 miliardów dolarów w produkcję akumulatorów oraz samochodów elektrycznych w celu zmniejszenia ryzyka uzależniania się od chińskich dostawców podzespołów. Czy Europa pójdzie tą samą drogą?
Do wyboru jest także mocniejszy wariant tylnonapędowy o mocy 258 KM z większym akumulatorem (82 kWh). W tej wersji XC40 Recharge dysponuje zasięgiem do 515 kilometrów w przypadku XC40 i aż 533 kilometrów (według WLTP) dla modelu C40 Recharge. Większy akumulator można też ładować mocniejszym prądem stałym (200 kW zamiast 150 kW), co skraca czas ładowania od 10 do 80 proc. do około 28 minut. Poprawiono też wariant z dwoma silnikami i napędem 4x4. Na tylnej osi znajduje się teraz silnik o mocy 249 KM, a na przedniej nowy silnik asynchroniczny o mocy 159 KM. W tej konfiguracji Volvo XC40 Recharge Twin Motor AWD może teraz przejechać do 500 kilometrów (z akumulatorem 82 kWh), czyli o 62 km więcej niż poprzednio. Z kolei zasięg C40 w tej samej wersji wzrósł do 507 kilometrów (poprzednio 451).
Volvo C40 Recharge