Akyo Toyoda, szef Toyoty kocha samochody. To za jego rządów Toyoty stały się ciekawie stylistycznie, a Lexusy nabrały elegancji. Ten sam człowiek odpowiada również za wiele ciekawych i sportowych modeli. Mimo przejścia na drogę elektromobilności sportowy charakter w portfolio marek ma być zachowany. W Lexusie ma zadbać o to LFR. Niski, z długą maską „silnika” i wyglądem, który sprawi, że każdy za tym samochodem się obejrzy.
Lexus Electrified Concept
Czytaj więcej
Lexus się postarał. Nowa generacja flagowego modelu RX ma nowy pomysł na silnik hybrydowy, innowacyjny napęd 4x4, świeży design i dużo więcej nowych rozwiązań. To najważniejszy model w gamie Lexusa.
Lexus jednak nie tylko chce zaskakiwać wyglądem. Być może sportowe coupe otrzyma... manualną skrzynię biegów. Lexus ostatnio badał, czy samochód z napędem elektrycznym może być wyposażony w taką przekładnię. W prototypie badawczym opartym na Lexusie UX 300e zamontowano manualną skrzynię biegów oraz pedał sprzęgła. - Będąc na zewnątrz, auto jest tak samo ciche jak każdy inny samochód elektryczny. Kierowca ma jednak możliwość manualnej zmiany biegów. System opiera się na oprogramowaniu, które może odwzorowywać zachowanie różnych typów pojazdów w zależności od wybranej opcji – tłumaczy Takashi Watanabe, Lexus Electrified Chief Engineer. Japończycy nie podali jeszcze oficjalnej nazwy elektrycznego coupe Lexusa. Zgłoszone do urzędu patentowego oznaczenie modelu wyznacza jednak wyraźny kierunek. 14 października 2022 roku nazwa Lexus LFR została objęta ochroną w Europejskim Urzędzie Patentowym dla marki Lexus.
Lexus Electrified Concept