Światowa premiera koncepcyjnego modelu ID.BUZZ miała miejsce podczas Detroit Motor Show w styczniu 2017 roku. Auto wywołało niemałe poruszenie. Pozytywny odbiór prototypu przyczynił się do tego, że projekt dostał zielone światło. Pięć lat później nadszedł czas na seryjną wersję ID. Buzza. Elektryczny model zadebiutuje w dwóch odsłonach – jako pięciomiejscowe auto osobowe i van, nazwany ID.Buzz Cargo.

Volkswagen ID.Buzz

Volkswagen ID.Buzz

mat. prasowe

Volkswagen przeprowadza ostatnie testy prototypów modelu ID. Buzz. - Zanim ruszymy z seryjną produkcją ID. Buzz, testy z użyciem praktycznie takich samych samochodów, które wkrótce zaczną zjeżdżać z taśmy produkcyjnej dostarczą nam bezcennych danych, co z kolei pozwoli nam na ewentualne wprowadzenie ostatnich poprawek – powiedział Kai Grünitz, odpowiedzialny za rozwój samochodów w marce Volkswagen Samochody Dostawcze.

Czytaj więcej

Volkswagen ID.5: Elektryk, który stawia na doznania wizualne
Volkswagen ID.Buzz

Volkswagen ID.Buzz

mat. prasowe

Prototypy ID. Buzz są już tylko lekko zamaskowane. Widać więc na pierwszy rzut oka, że projektanci trzymali się stylu wyznaczonego przez model koncepcyjny z roku 2017. Obie wersje czerpią również z charakterystycznego stylu legendarnego T1, czyli oryginalnego Bulli. Tak jak oryginalny Bulli, ID.Buzz również ma napęd na tylne koła. Nowy model nie jest zbudowany na bazie auta spalinowego, a był projektowany jako elektryczny od samego początku.

Volkswagen ID.Buzz

Volkswagen ID.Buzz

mat. prasowe

Nowy model jest zbudowany na bazie platformy podłogowej MEB z akumulatorami o pojemności 82 kWh (77 kWh netto). Źródłem napędu będzie zamontowany w tylnej osi silnik o mocy 204 KM. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny od startu i wynosi 310 Nm. Prędkość maksymalna będzie ograniczona do 145 km/h. Nie ma jeszcze ostatecznych danych na temat zasięgu pojazdu.

Volkswagen ID.Buzz

Volkswagen ID.Buzz

mat. prasowe

Produkcja Volkswagena ID. Buzz rozpocznie się w pierwszym półroczu, a wprowadzenie auta na rynek europejski odbędzie się jesienią tego roku. ID. Buzz będzie sprzedawany także w USA – to będzie powrót legendy do tego kraju. To nie jest pierwszy Volkswagenem Bulli z silnikiem elektrycznym. Pół wieku temu, podczas targów w Hanowerze, VW pokazał T2 z takim napędem. Miał on zasięg na poziomie 85 km.

Elektryczny Volkswagen T2

Elektryczny Volkswagen T2

mat. prasowe

Czytaj więcej

Volkswagen Golf nadal numerem 1. w Europie. Konkurencja była blisko