Światowa premiera koncepcyjnego modelu ID.BUZZ miała miejsce podczas Detroit Motor Show w styczniu 2017 roku. Auto wywołało niemałe poruszenie. Pozytywny odbiór prototypu przyczynił się do tego, że projekt dostał zielone światło. Pięć lat później nadszedł czas na seryjną wersję ID. Buzza. Elektryczny model zadebiutuje w dwóch odsłonach – jako pięciomiejscowe auto osobowe i van, nazwany ID.Buzz Cargo.
Volkswagen ID.Buzz
Volkswagen przeprowadza ostatnie testy prototypów modelu ID. Buzz. - Zanim ruszymy z seryjną produkcją ID. Buzz, testy z użyciem praktycznie takich samych samochodów, które wkrótce zaczną zjeżdżać z taśmy produkcyjnej dostarczą nam bezcennych danych, co z kolei pozwoli nam na ewentualne wprowadzenie ostatnich poprawek – powiedział Kai Grünitz, odpowiedzialny za rozwój samochodów w marce Volkswagen Samochody Dostawcze.
Czytaj więcej
Volkswagen ID.5 to coś więcej niż ID.4 z nowym nadwoziem w modnym ostatnio stylu SUV Coupe. Poza odmiennym wyglądem nowy elektryczny model ma większy zasięg, wyższą moc ładowania i nowe oprogramowanie.
Volkswagen ID.Buzz
Prototypy ID. Buzz są już tylko lekko zamaskowane. Widać więc na pierwszy rzut oka, że projektanci trzymali się stylu wyznaczonego przez model koncepcyjny z roku 2017. Obie wersje czerpią również z charakterystycznego stylu legendarnego T1, czyli oryginalnego Bulli. Tak jak oryginalny Bulli, ID.Buzz również ma napęd na tylne koła. Nowy model nie jest zbudowany na bazie auta spalinowego, a był projektowany jako elektryczny od samego początku.
Volkswagen ID.Buzz
Nowy model jest zbudowany na bazie platformy podłogowej MEB z akumulatorami o pojemności 82 kWh (77 kWh netto). Źródłem napędu będzie zamontowany w tylnej osi silnik o mocy 204 KM. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny od startu i wynosi 310 Nm. Prędkość maksymalna będzie ograniczona do 145 km/h. Nie ma jeszcze ostatecznych danych na temat zasięgu pojazdu.
Volkswagen ID.Buzz
Produkcja Volkswagena ID. Buzz rozpocznie się w pierwszym półroczu, a wprowadzenie auta na rynek europejski odbędzie się jesienią tego roku. ID. Buzz będzie sprzedawany także w USA – to będzie powrót legendy do tego kraju. To nie jest pierwszy Volkswagenem Bulli z silnikiem elektrycznym. Pół wieku temu, podczas targów w Hanowerze, VW pokazał T2 z takim napędem. Miał on zasięg na poziomie 85 km.
Elektryczny Volkswagen T2
Czytaj więcej
2021 rok nie był łatwy dla rynku moto. Kryzys półprzewodników, wyższe ceny surowców jak i koronawirus utrudniły sprzedaż i dostępność samochodów. Firma konsultingowa Jato przedstawiła listę bestsellerów 2021 roku.