205 408 nowych rejestracji wystarczyły Volkswagenowi Golfowi żeby znaleźć się na szczycie zestawień sprzedaży w Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii. Kompaktowi z Wolfsburga udało utrzymać pozycję lidera pomimo 28 procentowego spadku sprzedaży. Drugą pozycję zajął Peugeot 208 (196 869 nowych rejestracji), a na trzecim miejscu znalazła się Dacia Sandero (196 792 egzemplarzy). Na czwartej pozycji, tuż za podium uplasowało się Renault Clio (196 243 nowych rejestracji). Clio z minusem 21 procent r/r francuski model jest obok Golfa jednym z największych przegranych roku. Pierwszą piątkę zamyka Peugeot 2008 z 194.653 egzemplarzami rejestracji. W porównaniu do roku 2020 oznacza to wzrost o 24 procent, co czyni tego crossovera jednym z zwycięzców 2021 roku.
Peugeot 208
Czytaj więcej
Latem 2019 roku ord i Volkswagen podpisali umowę na współpracę w sektorze pojazdów użytkowych. Następny VW Amarok będzie oparty na Fordzie Ranger. Teraz pojawiły się szkice projektowe, także z wnętrza.
Volkswagen T-Roc, Toyota Yaris, Opel Corsa, Fiat 500 i Citroen C3 znalazły się na miejscach od 6 do 10. Tesla Model 3 znalazła się dopiero na 17. miejscu (141 429 sztuk) w rankingu całorocznym, ale przy wzroście o 64 procent odnotowała największy plus ze wszystkich 25 bestsellerów. W rankingach marek na czele znajduje się Volkswagen z 1,27 mln nowych pojazdów, znacznie wyprzedzając Peugeota (727 973 egz.) i Toyotę (706 056 egz.). Pozostałe marki w top 10 to BMW, Renault, Mercedes, Audi, Skoda, Ford i Hyundai.
Dacia Sandero