Aktualizacja: 16.02.2025 14:44 Publikacja: 01.03.2023 13:24
Tomasz Porawski, dyrektor marki Skoda
Foto: mat. prasowe
Zacznijmy od prostego pytania: Jak radzi sobie Skoda?
Najpierw pandemia nauczyła nas jak radzić sobie z problemami. Później do tego doszły półprzewodniki. To są niestety rzeczy i tematy, które się zbyt szybko nie ustabilizują. Uważam, że ciągle jesteśmy daleko od stabilności.
Volkswagen przeprowadził restrukturyzację, zoptymalizował procesy produkcyjne. Ale to wszystko nie pomoże, jeśli sprzedaż nie zacznie znów rosnąć. Musimy pozyskiwać nowych klientów, w tym takich, którzy wcześniej nie myśleli o kupnie, czy nawet korzystaniu na co dzień z samochodu - mówi Carla Wentzel, prezeska Volkswagen Group Polska.
To preferencje klienta powinny decydować o kierunku strategii i rozwoju marki, a nie inne kwestie – mówi Jacek Pawlak, prezes Toyota Central Europe.
Mamy dobrze skonstruowaną ofertę dla klienta Seata. Widzę tu dobrą perspektywę na przyszły rok. Co do Cupry to nigdy w historii tej marki nie mieliśmy tak dużego zainteresowania samą marką i jednocześnie szerokiego portfela modelowego nowych produktów jak teraz - mówi Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek Seat i Cupra.
Futurystyczne samochody o prostych liniach często przyciągają uwagę swoją minimalistyczną elegancją i nowoczesnym designem - mówi Łukasz Czub, malarz i plakacista.
Nie wszyscy nasi klienci są gotowi na pełną elektromobilność. Nasz cel zakłada to, że do 2030 r. będziemy mieli 90 proc. zelektryfikowanych modeli, czyli elektryków i hybryd typu plug-in – mówi Emil Dembiński, prezes Volvo Car Poland.
Sprzedaż i biznes w Chinach słabnie. Porsche uruchamia program oszczędnościowo-inwestycyjny i zapowiada redukcję zatrudnienia w zakładach w Zuffenhausen i Weissach.
Stellantis rozszerza prawa do marki Talbot i podsyca plotki o powstaniu konkurenta Dacii. To jedna z marek, do której koncern nabył prawa już w 2021 roku.
Przedstawiciele administracji Donalda Trumpa nie wspominają w ogóle o gwarancjach wynikających z art. 5 Traktatu Waszyngtońskiego o kolektywnej obronie. To jest sygnał mocno alarmowy – mówi „Rzeczpospolitej” generał Mirosław Różański.
Obawiam się, że rząd amerykański, ze względu na naszą zależność w dziedzinie bezpieczeństwa, będzie naciskał na Polskę, ażeby bronić interesów USA w Unii, np. by ograniczyć zakres retorsji, gdyby UE chciała podobnie odpowiedzieć na wprowadzenie wyższych ceł - mówi Eugeniusz Smolar, dziennikarz, analityk Centrum Stosunków Międzynarodowych.
Honda, Nissan i Mitsubishi Motors oficjalnie poinformowały o zakończeniu rozmów o fuzji. Jak wynika ze wspólnego oświadczenia nie wykluczają jednak bliskiej współpracy w przyszłości.
W wartym kilkanaście miliardów złotych postępowaniu na razie najlepiej wypadają oferty z Niemiec, Szwecji i Włoch. Umowa zostanie podpisana w formule międzyrządowej, a decyzji można się spodziewać w trzecim kwartale.
Transfer Brytyjczyka z Mercedesa do Ferrari zaskoczył kibiców. To ruch, który wykracza daleko poza granice świata sportu.
Producenci aut w USA obawiają się ceł na importowane z Kanady i Meksyku towary. Przedstawiciele Forda alarmują, że tego typu działania będą szkodliwe dla sektora i pozwolą zdobyć silniejszą pozycję producentom samochodów z Europy czy Azji.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas