Ranking największych na świecie producentów samochodów. Dominuje jedna marka

Portal analityczny Focus2Move.com opublikował wyniki globalnej sprzedaży samochodów osobowych po trzech kwartałach 2024 roku. Toyota Motor Corporation utrzymała pozycję lidera wśród producentów aut i jest najpopularniejszą marką motoryzacyjną od ponad 10 lat. Corolla jest najczęściej kupowanym autem na świecie.

Publikacja: 30.11.2024 08:54

Toyota stabilnie utrzymuje się na pierwszym miejscu największego producenta samochodów na świecie

Toyota stabilnie utrzymuje się na pierwszym miejscu największego producenta samochodów na świecie

Foto: mat. prasowe

Tylko trzema producentom w Top10 udało się uzyskać wzrosty. To sojusz Renault-Nissan (+ 1,2 proc. rok do roku), Suzuki z plusem 4,4 proc. rok do roku i BYD – jedyna chińska marka w tym zestawieniu z gigantycznym wzrostem sprzedaży na poziomie 35,6 proc. Pozostała siódemka zaliczyła mniejszą sprzedaż, przy czym najwięcej stracił Stellantis. Mimo lamentu grupy Volkswagen ogólna sprzedaż aut ma się całkiem dobrze, a straty sprzedaży aut są nawet mniejsze niż lidera tabeli – Toyoty (- 2,3 proc. VW do trzech procent Toyoty).

Toyota Corolla to najchętniej kupowany samochód na świecie

Toyota Corolla to najchętniej kupowany samochód na świecie

Foto: mat. prasowe

Raport powstaje poprzez wyodrębnienie danych rejestracyjnych z globalnej bazy danych, która śledzi rejestracje w 159 krajach. I tak do września 2024 r., liderem jest Toyota z 7,61 mln samochodów (-3 proc. rok do roku), utrzymując dużą przewagę nad wszystkimi pozostałymi konkurentami. Na drugim miejscu znajduje się Grupa Volkswagen z 6,13 mln samochodów (-2,3 proc. rok do roku). Volkswagen zaliczył wzrost w USA (+8,7 proc.), ale sprzedaż koncernu zmniejszyła się w Azji (-10,2 proc.) i Europie (-9 proc.). Na trzecim miejscu plasuje się koreański gigant Hyundai-Kia, który odnotował sprzedaż na poziomie 5,05 mln aut, co oznacza spadek o 3,7 proc. W tym przypadku spadki sprzedaży są w Afryce (-18,5 proc.), Azji (-6 proc.) i Oceanii (-5 proc.).

Czytaj więcej

Używana Toyota C-HR: Nietani, ale bardzo udany crossover. Usterki, eksploatacja, opinie

Sojusz Renault-Nissan podskoczył o jedno miejsce, zajmując czwartą pozycję. Odnotowano sprzedaż na poziomie 4,61 mln samochodów, przy wzroście o 1,2 proc. za sprawą większej sprzedaży w Europie (5,2 proc.) i Oceanii (+9,2 proc.). Stellantis spadł o jedną pozycję i uplasował się na piątym miejscu ze sprzedażą na poziomie 4,35 mln (-8,3 proc.). Koncern stracił w Ameryce (-10,8 proc.) i Europie (-8,3 proc.), odnotował jednak bardzo duży wzrost w Afryce (+51,8 proc.).

Tylko BYD, Suzuki i Renault-Nissan mają wzrost sprzedaży rok do roku

Na szóstej pozycji General Motors odnotował wynik 4,12 mln sprzedaży aut (-6,5 proc.), na siódmej jest Honda z 2,863 mln sprzedaży aut (-1,3 proc.), ósmy jest Ford Group z 2,862 mln sprzedanych egzemplarzy (-0,3 proc.). Pierwsza chińska marka w tym zestawieniu jest na dziewiątym miejscu. To BYD, który wspiął się o jedno miejsce i odnotował sprzedaż na poziomie 2,52 miliona sztuk. Przy wzroście wolumenu o 35,6 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, spółka odnotowała jeden z najlepszych wyników w pierwszej trzydziestce. Pierwszą dziesiątkę zamyka Suzuki, które spadło o jedno miejsce i uplasowało się na 10. pozycji z 2,36 milionami rejestracji i sporym ogólnym wzrostem (+4,4 proc.).

Czytaj więcej

Suzuki pokazało nową Vitarę. Ma świetny wygląd i zaskakujący napęd

TOP10 największych producentów samochodów na świecie

1. Toyota – 7,61 mln aut (- 3 proc. r./r.)
2. Volkswagen – 6,13 mln aut (- 2,3 proc. r./r.)
3. Hyundai-Kia – 5,05 mln aut (-3,7 proc. r./r.)
4. Renault-Nissan – 4,61 mln aut (+1,2 proc. r./r.)
5. Stellantis – 4,35 mln aut (- 8,3 proc. r./r.)
6. General Motors – 4,12 mln aut (- 6,5 proc. r./r.)
7. Honda – 2,863 mln at (-1,3 proc. r./r.)
8. Ford – 2,862 mln aut (- 0,3 proc. r./r.)
9. BYD – 2,52 mln aut (+ 35,6 proc. r./r.)
10. Suzuki – 2,36 mln aut (+ 4,4 proc. r./r.)

BYD Sealion 7 to najnowszy model chińskiej marki na polskim rynku

BYD Sealion 7 to najnowszy model chińskiej marki na polskim rynku

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Chińczycy prezentują super hybrydę. W przyszłości może trafić do modeli Volvo

Tylko trzema producentom w Top10 udało się uzyskać wzrosty. To sojusz Renault-Nissan (+ 1,2 proc. rok do roku), Suzuki z plusem 4,4 proc. rok do roku i BYD – jedyna chińska marka w tym zestawieniu z gigantycznym wzrostem sprzedaży na poziomie 35,6 proc. Pozostała siódemka zaliczyła mniejszą sprzedaż, przy czym najwięcej stracił Stellantis. Mimo lamentu grupy Volkswagen ogólna sprzedaż aut ma się całkiem dobrze, a straty sprzedaży aut są nawet mniejsze niż lidera tabeli – Toyoty (- 2,3 proc. VW do trzech procent Toyoty).

Pozostało 88% artykułu
Producenci
Kim jest Carlos Tavares? Jedna z najbardziej kontrowersyjnych postaci na rynku moto
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Producenci
Nowy logotyp Jaguara, o którym mówią wszyscy. I tak powinno być
Producenci
Problemy Volkswagena pogłębiają się. Możliwe strajki załogi
Producenci
Donald Trump dociska niemiecką motoryzację. Ile fabryk w USA mają BMW, Mercedes i Volkswagen?
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Producenci
Branża samochodowa w kryzysie. Kolejne firmy motoryzacyjne zaciskają pasa