W 2023 r. z salonów wyjechało tyle samo Porsche 911 co Panamer i 718 razem wziętych

Sprzedaż Porsche 911 wzrosła o 24 procent, mimo że niebawem model przejdzie lifting. Wygląda na to, że klienci obawiają się zmian z układach napędowych.

Publikacja: 13.01.2024 12:12

Porsche 911 GT3 Touring

Porsche 911 GT3 Touring

Foto: mat. prasowe

Co ciekawe sprzedaż Porsche 911 rok do roku wzrosła aż o 24 procent i to, mimo że spodziewany jest lifting, a może właśnie dlatego. Odświeżenie generacji w połowie jej cyklu produkcyjnego zwykle w Porsche wiąże się z modyfikacją napędu. Powodem wzmożonego popytu poza realizacją zaległych dostaw może być obawa klientów o zmiany silnikach. Z nieoficjalnych informacji wynika, że jeśli dojdzie do elektryfikacji napędów w Porsche 911 to pojawi się jedynie miękką hybryda, która nie powinna zepsuć charakteru auta. W sprzedaży dominują Cayenne (87 tys. egz.) i Macan. (87 tys. egz.). Na trzecim miejscu plasuje się 911. z wynikiem 50 tys. samochodów.

Porsche 911 Carrera T

Porsche 911 Carrera T

mat. prasowe

Największym rynkiem na świecie dla Porsche są Stany Zjednoczone

Elektryczny Taycan, który w zeszłym roku miał problemy z dostępnością części, również zwiększył sprzedaż o 17 procent, ale łączna liczba 40 629 wciąż odbiega od wyniku 911. Panamera, która jest obecnie w fazie zmiany generacji sprzedała się w liczbie 34 020 sztuk. Duet Boxster i Cayman znalazł 20 518 nabywców i jest to wzrost o 13 procent w porównaniu z rokiem 2022 roku. W Chinach sprzedaż spadła aż o 15 procent (79 238 egz.), a USA z wynikiem 86 059 samochodów pozostaje największym rynkiem dla marki Porsche.

W zeszłym roku Porsche sprzedało 320 221 samochodów, czyli o 3 procent więcej niż w 2022 roku

Najnowsza generacja Porsche Panamera

Najnowsza generacja Porsche Panamera

mat. prasowe

Co ciekawe sprzedaż Porsche 911 rok do roku wzrosła aż o 24 procent i to, mimo że spodziewany jest lifting, a może właśnie dlatego. Odświeżenie generacji w połowie jej cyklu produkcyjnego zwykle w Porsche wiąże się z modyfikacją napędu. Powodem wzmożonego popytu poza realizacją zaległych dostaw może być obawa klientów o zmiany silnikach. Z nieoficjalnych informacji wynika, że jeśli dojdzie do elektryfikacji napędów w Porsche 911 to pojawi się jedynie miękką hybryda, która nie powinna zepsuć charakteru auta. W sprzedaży dominują Cayenne (87 tys. egz.) i Macan. (87 tys. egz.). Na trzecim miejscu plasuje się 911. z wynikiem 50 tys. samochodów.

Producenci
Bankructwo i wstrzymana produkcja. To koniec niemieckiej firmy motoryzacyjnej
Producenci
Chińczycy zainteresowani przejęciem fabryki Audi? Niemcy szukają nowego nabywcy
Producenci
Kontrowersyjny szef koncernu Stellantis pod ostrzałem. Rada nadzorcza szuka następcy
Producenci
Nadciąga kryzys w branży moto. VW zamyka fabrykę w Chinach, Mercedes sprzedaje udziały
Producenci
Po ponad 100 latach zbliża się koniec Citroena. Nawet Ferrari sprzedaje więcej aut