Reklama
Rozwiń
Reklama

W 2023 r. z salonów wyjechało tyle samo Porsche 911 co Panamer i 718 razem wziętych

Sprzedaż Porsche 911 wzrosła o 24 procent, mimo że niebawem model przejdzie lifting. Wygląda na to, że klienci obawiają się zmian z układach napędowych.

Publikacja: 13.01.2024 12:12

Porsche 911 GT3 Touring

Porsche 911 GT3 Touring

Foto: mat. prasowe

Co ciekawe sprzedaż Porsche 911 rok do roku wzrosła aż o 24 procent i to, mimo że spodziewany jest lifting, a może właśnie dlatego. Odświeżenie generacji w połowie jej cyklu produkcyjnego zwykle w Porsche wiąże się z modyfikacją napędu. Powodem wzmożonego popytu poza realizacją zaległych dostaw może być obawa klientów o zmiany silnikach. Z nieoficjalnych informacji wynika, że jeśli dojdzie do elektryfikacji napędów w Porsche 911 to pojawi się jedynie miękką hybryda, która nie powinna zepsuć charakteru auta. W sprzedaży dominują Cayenne (87 tys. egz.) i Macan. (87 tys. egz.). Na trzecim miejscu plasuje się 911. z wynikiem 50 tys. samochodów.

Porsche 911 Carrera T

Porsche 911 Carrera T

Foto: mat. prasowe

Największym rynkiem na świecie dla Porsche są Stany Zjednoczone

Elektryczny Taycan, który w zeszłym roku miał problemy z dostępnością części, również zwiększył sprzedaż o 17 procent, ale łączna liczba 40 629 wciąż odbiega od wyniku 911. Panamera, która jest obecnie w fazie zmiany generacji sprzedała się w liczbie 34 020 sztuk. Duet Boxster i Cayman znalazł 20 518 nabywców i jest to wzrost o 13 procent w porównaniu z rokiem 2022 roku. W Chinach sprzedaż spadła aż o 15 procent (79 238 egz.), a USA z wynikiem 86 059 samochodów pozostaje największym rynkiem dla marki Porsche.

W zeszłym roku Porsche sprzedało 320 221 samochodów, czyli o 3 procent więcej niż w 2022 roku

Najnowsza generacja Porsche Panamera

Najnowsza generacja Porsche Panamera

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Co ciekawe sprzedaż Porsche 911 rok do roku wzrosła aż o 24 procent i to, mimo że spodziewany jest lifting, a może właśnie dlatego. Odświeżenie generacji w połowie jej cyklu produkcyjnego zwykle w Porsche wiąże się z modyfikacją napędu. Powodem wzmożonego popytu poza realizacją zaległych dostaw może być obawa klientów o zmiany silnikach. Z nieoficjalnych informacji wynika, że jeśli dojdzie do elektryfikacji napędów w Porsche 911 to pojawi się jedynie miękką hybryda, która nie powinna zepsuć charakteru auta. W sprzedaży dominują Cayenne (87 tys. egz.) i Macan. (87 tys. egz.). Na trzecim miejscu plasuje się 911. z wynikiem 50 tys. samochodów.

Reklama
Producenci
Mercedes pod presją: Zysk spadł o połowę. Chiny i cła uderzają w giganta
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Producenci
Porsche notuje największy spadek zysków w historii. Marka znów walczy o przetrwanie
Producenci
Były szef Stellantisa ostrzega: koncern może się rozpaść, jeśli nie odzyska równowagi
Producenci
Rimac chce przejąć Bugatti. Chorwaci negocjują miliardową transakcję z Porsche
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Producenci
Europa ma za dużo fabryk aut. Chińska ekspansja pogłębia kryzys
Reklama
Reklama