Rynek samochodowy odżywa. Niemcy rosną w siłę

Samochody z tradycyjnym silnikiem spalinowym nadal stanowiły większość niemieckiego eksportu i importu samochodów w 2022 r., chociaż znaczenie handlu zagranicznego pojazdami elektrycznymi rośnie.

Publikacja: 11.04.2023 14:26

Rynek samochodowy odżywa. Niemcy rosną w siłę

Foto: mat. prasowe

W 2022 roku wyeksportowano około 500 000 samochodów elektrycznych o wartości 24,2 mld euro – wynika z danych Niemieckiego Federalnego Urzędu Statystycznego. To prawie dwie trzecie (+65,2 proc.) więcej niż w roku poprzednim, kiedy to wyeksportowano około 300 000 samochodów elektrycznych o wartości 12,6 mld euro. Najważniejszym odbiorcą samochodów elektrycznych w 2022 roku była Wielka Brytania (14,0 proc. ilościowo), a następnie Stany Zjednoczone (13,1 proc.). Odnotowano również wzrost importu. Sprowadzono 358 tys. aut elektrycznych o wartości 10,5 mld euro, czyli o 22,2 proc. więcej niż w 2021 r. (293 tys. aut o wartości 7,6 mld euro).

Czytaj więcej

Volkswagen ID. Buzz: To musi się udać

Natomiast firma Data Bridge Market Research opublikowała obszerne badanie biznesowe na temat „Rynku producentów oryginalnego sprzętu samochodowego (OEMS)”. Rynek został wyceniony na 33,75 mld USD w 2022 r. i oczekuje się, że osiągnie wartość 48,62 mld USD do 2030 r., przy CAGR na poziomie 4,67 proc. w okresie prognozy. Producenci oryginalnego sprzętu samochodowego (OEMS) to producenci, programiści i organizacje zajmujące się produkcją urządzeń lub komponentów używanych w pojazdach. Urządzenia lub komponenty wytwarzane przez tych producentów są najwyższej jakości i wykorzystują najwyższe poziomy surowców. Części te są wykorzystywane w produkcji pojazdów podczas montażu.

Rynek producentów oryginalnego wyposażenia samochodów (OEMS) ma duży potencjał i przewiduje się, że w okresie objętym prognozą będzie rósł ze względu na zmiany w ofercie produktów i innowacje technologiczne na rynku. Produkty OEM są droższe w porównaniu z komponentami z rynku wtórnego. Producent samochodów zazwyczaj gwarantuje kompatybilność i instalację komponentów. Wymiana komponentów OEM jest mniej skomplikowana. Ponadto rynek producentów oryginalnego wyposażenia motoryzacyjnego prawdopodobnie będzie rósł ze względu na rosnące obawy konsumentów dotyczące bezpieczeństwa w nadchodzących latach.

Czytaj więcej

3 mld zł inwestycji w polskiej branży elektromobilności

Europa dominuje na rynku producentów oryginalnego wyposażenia samochodów pod względem wzrostu przychodów. Wynika to głównie z szybkiego wzrostu sprzedaży samochodów oraz ogromnego popytu na samochody dostawcze i osobowe wyposażone w zaawansowane technologie hamulcowe. Przewiduje się, że region Azji i Pacyfiku będzie najszybciej rozwijającym się regionem w okresie prognozy 2023-2030 ze względu na wzrost sprzedaży motoryzacyjnej i wysoki popyt na pojazdy w tym regionie.

W 2022 roku wyeksportowano około 500 000 samochodów elektrycznych o wartości 24,2 mld euro – wynika z danych Niemieckiego Federalnego Urzędu Statystycznego. To prawie dwie trzecie (+65,2 proc.) więcej niż w roku poprzednim, kiedy to wyeksportowano około 300 000 samochodów elektrycznych o wartości 12,6 mld euro. Najważniejszym odbiorcą samochodów elektrycznych w 2022 roku była Wielka Brytania (14,0 proc. ilościowo), a następnie Stany Zjednoczone (13,1 proc.). Odnotowano również wzrost importu. Sprowadzono 358 tys. aut elektrycznych o wartości 10,5 mld euro, czyli o 22,2 proc. więcej niż w 2021 r. (293 tys. aut o wartości 7,6 mld euro).

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Producenci
To nie koniec hiszpańskiej marki. Seat z rekordowymi zyskami i ofensywą modelową
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Producenci
Volkswagen ma problem z popytem na modele elektryczne. Produkcja wstrzymana
Producenci
W zarządzie tej firmy motoryzacyjnej zasiadają wyłącznie kobiety
Producenci
Volvo poszło na rekord. Kolejne już niebawem
Producenci
Najszybsza sanacja w przemyśle moto. Francuska marka z rekordowymi wynikami