Aktualizacja: 06.12.2024 17:59 Publikacja: 11.04.2023 14:26
Foto: mat. prasowe
W 2022 roku wyeksportowano około 500 000 samochodów elektrycznych o wartości 24,2 mld euro – wynika z danych Niemieckiego Federalnego Urzędu Statystycznego. To prawie dwie trzecie (+65,2 proc.) więcej niż w roku poprzednim, kiedy to wyeksportowano około 300 000 samochodów elektrycznych o wartości 12,6 mld euro. Najważniejszym odbiorcą samochodów elektrycznych w 2022 roku była Wielka Brytania (14,0 proc. ilościowo), a następnie Stany Zjednoczone (13,1 proc.). Odnotowano również wzrost importu. Sprowadzono 358 tys. aut elektrycznych o wartości 10,5 mld euro, czyli o 22,2 proc. więcej niż w 2021 r. (293 tys. aut o wartości 7,6 mld euro).
Prawie półtora roku wcześniej, niż to zapowiadał odchodzi ze Stellantisa Carlos Tavares, jego dyrektor generalny. Zaskoczył tym wszystkich.
Portal analityczny Focus2Move.com opublikował wyniki globalnej sprzedaży samochodów osobowych po trzech kwartałach 2024 roku. Toyota Motor Corporation utrzymała pozycję lidera wśród producentów aut i jest najpopularniejszą marką motoryzacyjną od ponad 10 lat. Corolla jest najczęściej kupowanym autem na świecie.
Można reklamować auto w półminutowym spocie nie pokazując go ani przez ułamek sekundy? Można. Czy to dobry pomysł? Zdania są podzielone.
Zgodnie z najnowszymi doniesieniami zarząd Volkswagena rozważa kolejne zamknięcia fabryk. Na te pogłoski reagują związki zawodowe, które planują strajki ostrzegawcze. Mają też propozycję, która może przeciwdziałać masowym zwolnieniom.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Donald Trump chce, aby niemieccy producenci samochodów otworzyli więcej fabryk w USA. Sprawdzamy, ile zakładów mają w Stanach Zjednoczonych BMW, Mercedes i Volkswagen.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Europejski przemysł samochodowy chyli się ku upadkowi, alarmują stowarzyszenia branżowe. To fatalne wieści dla transportu samochodowego, dla którego motoryzacyjne zlecenia są zauważalną pozycją.
Po trzech kwartałach przychody sieci handlowej Żabka były o 20 proc. wyższe niż w 2023 r. W trzecim kwartale wzrosły o 18 proc., choć według zapowiedzi lato to dla firmy najlepszy okres sprzedażowy.
Handlowa spółka opublikowała wyniki za drugi kwartał i prognozy na trzeci. Biznes w Polsce rośnie znacznie szybciej niż dynamika sprzedaży detalicznej. Zagranicą dopiero się rozpędza.
Paliwowy koncern wypłaci w tym roku akcjonariuszom aż 4,8 mld zł. Jutro jest ostatni dzień na zakup akcji z prawem do dywidendy.
Polacy wystawiają na sprzedaż samochody średnio młodsze i lepiej wyposażone - w stosunku do stycznia o 5 proc. zwiększył się udział pojazdów mniej niż pięcioletnich, a ubyło ofert z autami starszymi. No i przybywa rejestracji nowych aut.
Mercedes zanotował w I półroczu 2024 roku drastyczne spadki sprzedaży, dotykające głównie modeli luksusowych. Efekt to cięcia w produkcji w niemieckim zakładzie Sindelfingen.
W pierwszym półroczu 2024 r. Grupa PZU zwiększyła przychody brutto z ubezpieczeń do 14,3 mld zł, o blisko 1,3 mld zł rok do roku. Wypracowała w tym okresie zysk netto, przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej, w wysokości ponad 2,4 mld zł.
Dane sprzedażowe przygotowane przez Jato Dynamics wskazują, że Tesla ustąpiła w Europie z tronu, oddając prowadzenie BMW. Ten zwrot nie jest jednak przypadkowy i nie wynika ze spadków zainteresowania pojazdami elektrycznymi … przynajmniej nie w pełni.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas