Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 20.10.2025 05:44 Publikacja: 11.04.2023 14:26
Foto: mat. prasowe
W 2022 roku wyeksportowano około 500 000 samochodów elektrycznych o wartości 24,2 mld euro – wynika z danych Niemieckiego Federalnego Urzędu Statystycznego. To prawie dwie trzecie (+65,2 proc.) więcej niż w roku poprzednim, kiedy to wyeksportowano około 300 000 samochodów elektrycznych o wartości 12,6 mld euro. Najważniejszym odbiorcą samochodów elektrycznych w 2022 roku była Wielka Brytania (14,0 proc. ilościowo), a następnie Stany Zjednoczone (13,1 proc.). Odnotowano również wzrost importu. Sprowadzono 358 tys. aut elektrycznych o wartości 10,5 mld euro, czyli o 22,2 proc. więcej niż w 2021 r. (293 tys. aut o wartości 7,6 mld euro).
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Cztery lata po historycznym połączeniu sił z Porsche, Rimac Group chce zrobić kolejny odważny krok. Założyciel i...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Europejski przemysł motoryzacyjny traci równowagę. Fabryki pracują na pół gwizdka, popyt maleje, a chińskie mark...
Kiedy myślimy o motoryzacyjnym imperium w Europie, widzimy ogromne koncerny. Jednak za większością decyzji w eur...
Mercedes-Benz planuje strategiczne przeniesienie części produkcji z fabryki pod Berlinem do Polski. Decyzja ta w...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Spadająca sprzedaż, brak popytu na chińskim rynku, a teraz wykluczenie z indeksu DAX. To problemy, z którymi mus...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas